اغلب گیمرها تجربه بازیهای تکنفره و داستان محور را ترجیح میدهند
نتایج یک بررسی گسترده
بررسیهای شرکت تحلیلگر میدیا ریسرچ نشان میدهد که حدود ۵۳ درصد از گیمرها تجربه بازی های تک نفره و داستان محور را به عناوین چندنفره آنلاین ترجیح میدهند.
با توجه به درآمدزایی زیاد عناوین چندنفره آنلاین و سرویس محور و طول عمر بیشتر آنها، اغلب توسعهدهندگان و شرکتهای ناشر طی چند سال اخیر به توسعه بازیهای مولتیپلیر روی آوردهاند و در مقایسه با گذشته، آثار تکنفره و داستان محور کمتر و محدودی راهی بازار میشود.
در واقع، گزارشها نشان میدهد که با وجود موفقیت بازیهای تکنفره، تعداد پلیرهای عناوین چندنفره بیشتر بوده و آنطور که به نظر میرسد، حتی پلیرها نیز به این دسته بازیها علاقهمند هستند. این در حالی است که گزارش اخیر شرکت تحلیلگر میدیا ریسرچ خلاف این موضوع را ثابت میکند.
میدیا ریسرچ در این زمینه میگوید:
بازیهای سرویس محور نیازمند توجه زیاد از سوی گیمرها است. ورود به بازار این چنین بازیهایی با وجود یک سری فرصتها، کار سخت و پرچالشی است. با انتشار هر بازی چندنفره موفق که میتواند بازیکنان زیادی را به خود جذب کند، این فرصتها کمتر و کمتر میشوند.
سازندگان بازیهای بزرگ با بودجه کلان (AAA) همچنان به توسعه عناوین چندنفره و سرویس محور ادامه میدهند، اما آثار تکنفره کماکان در میان گیمرها محبوب هستند و حدود ۵۳ درصد بازیکنان تجربه این بازیها را به بازیهای مولتی پلیر ترجیح میدهند.
در ادامه این گزارش، این شرکت تحلیلگر معتقد است که علیرغم هزینههای زیاد تولید بازیهای تکنفره و داستان محور، اما شرایط برای عناوین سرویس محور به مراتب بدتر بوده و این عناوین ریسک بیشتری نیز دارند. از طرفی، هزینه پشتیبانی و ارائه محتواهای جدید در آینده برای این بازیها نیز رقم قابل توجهی بوده و هزینه شروع ساخت و پشتیبانی نیازمند سرمایه زیادی است.
این اولین باری نیست که گزارشها از محبوبیت بیشتر بازی های تک نفره نسبت به عناوین چندنفره حکایت دارد. با وجود نتایج این بررسیها، اما تعداد پلیرهای آثار سرویس محور موفق اغلب بیشتر است. هرچند، نباید از ریسک شکست این دسته بازیها غافل شد؛ اتفاقی که اخیرا برای بازی Concord پیش آمد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید