درآمد صنعت بازیها تا چند سال آینده به ۳۰۰ میلیارد دلار میرسد
ادامه رشد
طبق پیشبینیها، به نظر میرسد که درآمد صنعت بازی ها تا سال ۲۰۲۷ میلادی به بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار میرسد.
چند سالی است که صنعت بازیها به یک صنعت پرخرج تبدیل شده است؛ از افزایش هزینه تولید بازیهای بزرگ گرفته تا کاهش فروش کنسولها که همگی مشکلات زیادی را برای سازندگان، شرکتهای ناشر و صاحبان پلتفرمها رقم زدهاند. با این حال، به نظر میرسد که این صنعت کماکان به رشد خود ادامه میدهد.
در همین راستا، شرکت Bain & Company در گزارش اخیر خود پیشبینی کرده که درآمد جهانی این صنعت تا سال ۲۰۲۷ میلادی با نرخ رشد مرکب سالانه ۹ درصد افزایش پیدا میکند و میزان درآمد از رقم ۱۹۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ میلادی، به ۳۰۷ میلیارد دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، گویا جوانان در رنج سنی ۱۳ تا ۱۷ ساله نزدیک به ۴۰ درصد بیشتر از دیگر رسانهها از جمله تلویزیون، وقت خود را صرف تجربه بازیهای ویدیویی میکند. یکی از نکات مهم این است که در پی خرید کمپانیها توسط شرکتهای بزرگ و فعال در این حوزه، انتظار میرود که جنبههای مختلف صنعت بازیها از جمله ورزشهای الکترونیکی نیز رشد قابل توجهی را تجربه کنند.
علاوه بر اینها، بخش استریمرها و اینفلوئنسرهای بازیها نیز دوران خوشی را در پیش خواهند داشت. طبق بررسیهای انجام شده، این افراد با جذب میلیونها بیننده، به درآمدهای کلانی دست یافتهاند که تمامی اینها نشان از روند رو به رشد حوزه ویدیو گیم و پتانسیل بالای این صنعت برای سرمایهگذاری دارد.
البته، این در حالی است که برخی از غولهای صنعت بازیها از جمله ایکس باکس و پلی استیشن به منظور کاهش هزینهها، شماری از نیروهای خود را اخراج کردهاند. این کمپانیها معتقد هستند که رشد صنعت بازیها در طول سالهای اخیر ناچیز بوده و در پی تورم جهانی، هزینههای ساخت بازی، نگهداری و پشتیبانیها به شدت افزایش یافته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید