گیمپلی Gears of War: E-Day یک تجربه کاملا خطی خواهد بود
به همراه برداشت مدرنی از شخصیتهای قدیمی
گیمپلی Gears of War: E-Day برخلاف نسخه قبلی این مجموعه که شامل محیطهای نیمه جهان باز میشد قرار است یک تجربه کاملا خطی را منتقل کند.
مجموعه Gears of War از زمان آغاز اولین نسخه خود در سال 2066، یکی از پرچمداران تجربیات خطی در بازیهای ویدئویی به شمار میروند. با این حال نسخه پنجم این مجموعه که در سال 2019 منتشر شد تلاش کرد تا گیمپلی این مجموعه را وارد فضای نیمه جهان باز کند و به آزمودن تجربه حاصل از آن بپردازد. بسیاری تصور میکردند تا این مجموعه به گسترش رویکرد جدید خود پرداخته و حتی سازندگان این بازی نیز پس از انتشار آن، اشاراتی به این موضوع کرده بودند. تا حدی که حتی شایعات منتشر شده در سال گذشته نیز مدعی میشدند نسخه بعدی این مجموعه بیشتر از قبل وارد فضای جهان باز خواهد شد.
حال آن که اکنون مشخص شده که قضیه به این شکل پیش نخواهد رفت. نیکول فاوست (Nicole Fawcette) کارگردان استودیو کولیشن (The Coalition) در گفتگو با نشریه گیم فایر اعلام کرد که گیمپلی Gears of War: E-Day یک تجربه کاملا خطی را منتقل میکند و بنابراین قرار نیست خبری از رویکرد در پیش گرفته شده در بازی Gears 5 در این نسخه باشد. همچنین جزئیات دیگری نیز به اشتراک گذاشته شد که طی آن، داستان بازی که پیشدرآمدی برای نسخه اول محسوب میشود قرار است در شهر کالونا روایت شود. از سوی دیگر استودیو کولیشن با استفاده از آنریل انجین 5 به توسعه بازی مشغول بوده و قرار است بازی جدیدترین تکنولوژی نسل حاضر را به نمایش بگذارد.
فاوست در ادامه اظهار داشت که بازی E-Day تاکید زیادی روی “خشونت” امضادار این مجموعه و همچنین “فضای مالیخولیایی” آن داشته و در کنار آن اکشن اغراق آمیزی که این فرنچایز به واسطه آن معروف شده را نیز در برابر مخاطبین خود قرار خواهد داد.
از طرف دیگر به گفته فاوست، بازی Gears of War: E-Day قرار است برداشت مدرنتری از شخصیتهای اصلی این مجموعه را به تصویر بکشد که در مقایسه با تصاویری که پیش از این از آنها در این مجموعه به نمایش در آمده، این شخصیتها بسیار آسیبپذیرتر خواهند بود. “این شخصیتها بار سنگینی را بین خود حمل کرده و این موضوع سبب ایجاد تنش بسیار جالبی در روابط بین آنها میشود.”
“این داستان صمیمانه در پسزمینه اتفاقاتی عظیمتری که در روز آخرالزمان در جریان بوده بین این شخصیت وجود دارد. به نظر من برای طرفداران بسیار متقاعدکننده و گیرا خواهد بود که به حفر و جستجوی روابط بین شخصیتها پرداخته و شاهد چگونگی تغییر آن در طول زمان باشند.”
عنوان مذکور برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلتفرم رایانههای شخصی در حال ساخت قرار دارد و در حال حاضر زمان انتشار مشخصی ندارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید