تماشا کنید: ویدیوی پشت صحنه بازی God of War Ragnarok
طراحی دشمنان کار پیچیده است
جدیدترین تریلر منتشر شده از پیشت صحنه God of War Ragnarok جزئیاتی درباره سیستم مبارزات و طراحی دشمنان بازی ارائه میدهد.
چیزی در حدود سه هفته تا انتشار یکی از مورد انتظارترین آثار انحصاری سونی یعنی گاد آو وار رگناروک باقی نمانده و در حال حاضر بسیاری از هواداران برای تجربه ماجراجویی بعدی کریتوس و آغاز رگناروک روزشماری میکنند. در همین حین، تیم سازنده به مرور با انتشار ویدیوهایی از پشت صحنه ساخت بازی، جزئیاتی از این عنوان به اشتراک میگذارد که در تازهترین این اقدامها، ساعاتی قبل یک تریلر ۹ دقیقهای دیگر از بازی منتشر شد.
استودیو سانتا مونیکا در این ویدیو توضیحاتی درباره سیستم مبارزات و طراحی دشمنان بازی ارائه میدهد. در حالی که بخشهایی از گیم پلی بازی برای نخستین بار در این تریلر به نمایش گذاشته شده، استفن اویاریجیوبی، یکی از طراحان سیستم مبارزات بازی، خاطرنشان کرد که یکی از چالشبرانگیزترین کارها، پیادهسازی فنی یک دشمن نیست، بلکه طراحی این کاراکتر است و از همه مهمتر، در میدان نبرد باید میان سختی و جذاب بودن مبارزه تعادل منطقی و مناسبی ایجاد کرد.
در واقع، ظاهرا هدف اصلی استودیوی سانتا مونیکا از بخش مبارزات این است که بازیکنان از شکست دادن دشمنان خود لذت ببرند و در عین حال، اگر هم در این مبارزه شکست خورده و کشته شوند، این موضوع چندان آزاردهنده و ناراحتکننده نباشد. با توجه به اینکه تکراری بودن بسیاری از دشمنان از ایرادات اساسی بازی قبلی God of War به شمار میرود، اویاریجیوبی در این تریلر اعلام میکند که تنوع دشمنان و مینی باسها در خدای جنگ رگناروک بیشتر از همیشه خواهد بود.
میهیر شیت، یکی دیگر از طراحان سیستم مبارزات بازی، در گفتوگویی اعلام کرد که کریتوس و آترئوس در هنگام مبارزه خشنتر از قبل عمل میکنند. به علاوه، ظاهرا انیمیشن استفاده از سلاح Blades of Chaos نیز دستخوش تغییراتی شده و این بار از المانهای خشنتر بیشتری در آن استفاده شده است. او در این زمینه توضیح میدهد:
ما به طرز قابل توجهی میزان خشونت در بازی را افزایش دادیم و به نظر من، این تصمیم باعث شده تا بازی از بسیاری از جهات سرگرمکنندهتر به نظر برسد. در نسخه قبلی، از سلاح Blades of Chaos آنطور که باید و شاید استفاده نشده بود و برخلاف سه گانه اصلی، ما شاهد نمایش تمام قدرت آن نبودیم. در واقع، زمانی که کریتوس با استفاده از این سلاح دشمنان را سلاخی میکرد، بسیار خشن بود و ما میخواستیم که این مورد را در بازی جدید خدای جنگ پیادهسازی کنیم. از این رو، اکنون وقتی که دکمه R3 را فشار دهید، انیمیشن سلاخی حسابی خشنتر خواهد بود.
لازم به ذکر است که بازی خدای جنگ رگناروک در روز ۹ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۸ آبان ماه) به صورت انحصاری برای کنسولهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر میشود. شما همین حالا میتوانید بازی مزبور را به طور دیجیتالی از طریق فروشگاه رسمی پلی استیشن پیش خرید کنید که در این صورت یک زره ویژه برای کریتوس و یک تونیک برای آترئوس به رایگان دریافت میکنید.
بر اساس اعلام تیم سازنده، این عنوان در مجموع دارای چهار حالت گرافیکی مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 است. اولین حالت گرافیکی، Favour Resolution نام دارد که با انتخاب آن، بازی در وضوح تصویر 4K واقعی و نرخ ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. حالت دوم بازی با کاهش دینامیکی رزولوشن، نرخ فریم به طور ثابت روی ۶۰ قفل خواهد شد. اما نکته مهم این است که دو حالت دیگر به ترتیب امکان اجرای بازی در رزولوشن 4K واقعی با نرخ فریم ۴۰ و وضوح تصویر 4K مقیاس شده تا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه را برای بازیکنان فراهم میکند.
داستان بازی جدید خدای جنگ پس از اتفاقات نسخه پیشین جریان دارد؛ زمانی که فیمبول وینتر یا همان زمستان معروف از راه رسیده و تمام ۹ قلمرو را تحت تاثیر خود قرار داده است. کریتوس به همراه پسرش، آترئوس برای پاسخ معماها سفر پرماجراجویی را به هر یک از قلمروها آغاز میکند و از طرفی، نیروهای آزگارد نیز برای نبردی که از قبل پیشگویی شده، آماده میشوند. در همین حین، مادر بالدر یعنی فریا نیز از طلسم خود فرار کرده و قصد دارد انتقام مرگ پسرش را از کریتوس بگیرد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با طراحی دشمنان و سیستم مبارزات بازی God of War Ragnarok چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان یک سر و گردن از نسخه قبلی بالاتر خواهد بود؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید