سخت افزار PS4 روی کیفیت بازی God of War Ragnarok تاثیرگذار نبوده است
تحقق اهداف تیم سازنده
کارگردان ارشد بخش انیمیشن بازی God of War Ragnarok معتقد است که سخت افزار کنسول پلی استیشن 4 هیچ تاثیر روی کیفیت بازی نگذاشته و محدودیتی را برای تیم سازنده ایجاد نکرده است.
کمتر از یک ماه به انتشار یکی از مورد انتظارترین آثار نسل نهم یعنی خدای جنگ رگناروک باقی نمانده و در حال حاضر بسیاری از هواداران برای شروع ماجراجویی جدید کریتوس و آترئوس لحظه شماری میکنند. این عنوان قرار است در اواسط ماه جاری به صورت انحصاری برای دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 عرضه شود که ظاهرا برخی از هواداران از اینکه بازی به طور میان نسلی توسعه یافته، حسابی نگران هستند.
در واقع، به طور معمول بازیهای میان نسلی در زمان انتشار با حواشی زیادی روبهرو میشوند؛ چرا که کیفیت یکی از این دو نسخه روی دیگری تاثیر منفی میگذارد و در مجموع، بازی نمیتواند به خوبی انتظار هواداران را برآورده کند. این در حالی است که استودیو سانتا مونیکا با آگاهی کامل از این مورد، بازی جدید خدای جنگ را توسعه داده و طرفداران نباید نگران کیفیت آن باشند.
به بیان دقیقتر، ساعاتی قبل برونو ولاسکوئز، کارگردان ارشد بخش انیمیشن خدای جنگ، در گفتوگویی با رسانه معروف یوروگیمر اعلام کرد که تیم توسعهدهنده به منظور حمایت از هواداران خود، از همان ابتدا میدانست که بازی برای کنسول پلی استیشن 4 نیز عرضه خواهد شد. بدین ترتیب، آنها تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا با استفاده از نهایت قدرت کنسول، بازی بینظیری خلق کنند که از همه نظر، نسبت به نسخه قبلی پیشرفت کرده باشد و مهمتر اینکه به بهترین بازی PS4 تبدیل شود.
برونو ولاسکوئز در این خصوص توضیح میدهد:
از همان ابتدا میدانستیم که این یک بازی برای پلی استیشن 4 خواهد بود؛ چرا که قصد داشتیم از همه طرفداران خودمان پشتیبانی کنیم. ما هواداران بسیار زیادی داریم که از تجربه بازی روی کنسول پلی استیشن 4 لذت میبرند. بر این اساس، از همان ابتدای روند توسعه به این موضوع فکر کرده بودیم. هدف ما این است که گاد آو وار رگناروک را به بهترین اثری که برای کنسول مزبور ساخته شده، تبدیل کنیم. در واقع، ما میخواستیم از همه جهات از بازی قبلی خدای جنگ پیشی بگیریم. این موضوع علیرغم عرضه پلی استیشن 5، همچنان کار ساده و آسانی بود.
او در ادامه خاطرنشان کرد که بازیکنان باید داستان کریتوس و آترئوس در دنیای اساطیر نورس را به پایان برسانند. بر این اساس، این عنوان باید به دست کاربران پلی استیشن 4 نیز برسد. با این حال، ولاسکوئز یک سری از ویژگیهای خاص بازی برای کنسول جدید سونی را انکار نکرد. در حقیقت، این نسخه از صدای سه بعدی و قابلیتهای کنترلر دوال سنس پشتیبانی میکند و به لطف سخت افزار قدرتمند دستگاه، کیفیت بصری و گرافیک فنی بهتری خواهد داشت. با این حال، نسخه پلی استیشن 4 بازی نیز طرفداران را ناامید نمیکند. کارگردان انیمیشن بازی در این زمینه میگوید:
هدف ما این است که بهترین بازی پلی استیشن 4 را خلق کنیم. به علاوه، ما میخواهیم داستانی را که پیشتر شروع کردیم، به پایان برسانید. البته، نسخه پلی استیشن 5 بازی از یک سری ویژگیهای جدید از جمله ترینگرهای تطبیقپذیر، بازخورد لمسی، صدای سه بعدی و نرخ فریم بالاتر پشتیبانی کرده و یفیت بصری و گرافیک فنی آن نیز به مراتب بهتر خواهد بود. بنابراین، بدون شک نسخه پلی استیشن 5 بازی تجربه ممکن را باری شما رقم میزند، اما این بدان معنا نیست که نسخه پلی استیشن 4 بازی شما را ناامید خواهد کرد. با در نظر گرفتن این رویکرد، ما میتوانیم به اهدافی که برای خود تعیین کردهایم، برسیم.
در آخر این مصاحبه، آقای برونو ولاسکوئز مدعی شد که سخت افزار پلی استیشن 4 هیچ محدودیتی در روند ساخت بازی گاد آو وار رگناروک ایجاد نکرده و تیم سازنده به هرآنچه از اهدافی که برای این پروژه در نظر گرفته بود، دست یافته است. هرچند، بدیهی است که نسخه پلی استیشن 5 بازی از نظر کیفیت بصری بهتر خواهد بود. او در این باره میگوید:
به خاطر اینکه ما از همان ابتدا قصد داشتیم که بازی را برای کنسول پلی استیشن 4 نیز منتشر کنیم، اهداف خاصی از جمله افزایش تعداد شخصیتها، تنوع بیشتر دشمنان و سلاح و همچنین اتمام داستان را دنبال میکردیم. ما به تمام اهداف خود رسیدیم. ما به هیچ عنوان احساس نکردیم که در روند توسعه بازی محدود شدهایم. ما به هرچیزی که در این پروژه در نظر گرفته بودیم، دست یافتیم. همانطور که اشاره کردم، کنسول پلی استیشن 5 کیفیت بازی را بهتر کرده است. با توجه به اینکه فلسفه اصلی ما نیز این بود، هرگز درباره اهدافی که برای خود تعیین کرده بودیم، احساس محدودیت نکردیم.
بازی مورد انتظار God of War Ragnarok قرار است در تاریخ ۹ نوامبر سال جاری میلادی (۱۸ آبان ماه) به صورت انحصاری برای کنسولهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر شود. شما همین حالا میتوانید بازی مزبور را به طور دیجیتالی از طریق فروشگاه رسمی پلی استیشن پیش خرید کنید که در این صورت، زره Risen Snow برای کریتوس و تونیک Risen Snow برای آترئوس را به رایگان دریافت میکنید.
در خلال این گفتهها، بهتر است بدانید که بر اساس برخی گزارشهای غیر رسمی، نسخه نسل هشتم بازی در زمان عرضه نزدیک به ۱۱۸ گیگابایت حجم دارد که احتمالا آپدیت روز اول عرضه نیز در حدود ۱۸.۴ گیگابایت خواهد بود. این در حالی است که پیشتر حجم بازی برابر با ۹۰.۶ گیگابایت اعلام شده بود.
داستان بازی جدید خدای جنگ کمی بعد از اتفاقات نسخه قبلی جریان دارد. در واقع، طبق پیشبینیها، فیمبول وینتر از راه رسیده و تمام ۹ قلمرو را تحت تاثیر خود قرار داده است. کریتوس به همراه پسرش، آترئوس برای پاسخ معماها سفر پرماجراجویی را به هر یک از قلمروها آغاز میکند و از طرفی، نیروهای آزگارد نیز برای نبردی که از قبل پیشگویی شده، آماده میشوند؛ جنگی که جهان را به کلی نابود خواهد کرد! در همین حین، مادر بالدر یعنی فریا نیز از طلسم خود فرار کرده و قصد دارد انتقام مرگ پسرش را از کریتوس بگیرد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با عدم تاثیرگذاری سخت افزار پلی استیشن 4 در توسعه و کیفیت نهایی بازی God of War Ragnarok چیست؟ به نظر شما، آیا ساخته جدید استودیوی سانتا مونیکا به یک شاهکار تبدیل میشود؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید