طراح صدای The Last of Us Part 2 به تیم سازنده بازی God of War Ragnarok ملحق شد
از ناتی داگ به سانتا مونیکا
بی آنتونی هیمینز (Beau Anthony Jiminez)، طراح صدای بازی پرطرفدار The Last of Us Part 2 چندی پیش طی پیامی رسما اعلام کرد که به منظور توسعه و فعالیت در بخش صداگذاری اثر مورد انتظار God of War: Ragnarok به استودیوی سانتا مونیکا سونی پیوسته است.
بدون هیچ شک و تردیدی، God of War Ragnarok را میتوان یکی از بزرگترین و مورد انتظارترین آثار سال جاری میلادی دانست که برای نخستین بار در شهریور ماه امسال و در جریان رویداد معرفی عناوین انحصاری پلیاستیشن 5 به طور مختصر رونمایی شد. در حالی که چند ماهی از معرفی کوتاه بازی میگذرد و بازیکنان و هواداران حسابی منتظر انتشار جزئیات، تصاویر و ویدیوهای بیشتری از آن هستند، استودیوی سانتا مونیکا سونی در سکوت خبری همچنان به توسعهی این اثر ادامه میدهد و متاسفانه تاکنون اطلاعات خاصی از این عنوان مورد انتظار به اشتراک گذاشته نشده است.
با این حال، ساعاتی پیش بی آنتونی هیمینز که جزء طراحان ارشد بازی تحسینشده The Last of Us Part 2 به شمار میرود، در پیامی رسما تایید کرد که استودیوی سرشناس ناتی داگ (Naughty Dog) را به مقصد استودیوی سانتا مونیکا سونی ترک کرده و پروژهی بعدی او، نسخهی جدید مجموعهی پرطرفدار خدای جنگ است. او در صفحهی شخصی حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد که به تیم صداگذاری پلیاستیشن و همچنین تیم سازندهی فرنچایز گاد آو وار پیوسته و از چندی پیش فعالیت روی طراحی صداهای اثر God of War Ragnarok را آغاز کرده است.
بی آنتونی هیمینز در این خصوص میگوید:
از اینکه به تیم صداگذاری پلیاستیشن ملحق شدهام، به شدت هیجان زده هستم. من بار دیگر این افتخار را دارم که با همکاری پلیاستیشن به ساخت تجربههای منحصر به فرد بپردازم. پروژهی بعدی من، نسخهی بعدی سری God of War است.
هنر و تجربهی بالای بی آنتونی هیمینز برهیچکس پوشیده و پنهان نیست. همانطور که احتمالا اطلاع دارید، یکی از بخشهای The Last of Us Part 2 که مورد تمجید و تشویق منتقدان و بازیکنان قرار گرفته بود، بخش صداگذاری و طراحی صداهای مختلف بازی بود که وظیفهی تمام و کمال آن را هیمینز برعهده داشت. از طرفی، سابقهی درخشان بی آنتونی هیمینز صرفا به این یک مورد ختم نمیشود و او پیشتر روی آثار دیگر استودیوی ناتی داگ از جمله Uncharted: The Lost Legacy نیز فعالیت کرده است. علاوه بر اینها، همکاری در بخش صداگذاری عناوین بزرگی همچون The Witness و Destiny 2 و Ori and The Blind Forest از دیگر آثاری است که در سابقهی هنری هیمینز به چشم میخورند.
این اولین باری نیست که استودیوی سانتا مونیکا اقدام به جذب یکی از افراد مطرح در صنعت بازیهای ویدیویی کرده است. اگر خاطرتان باشد، چندی پیش آلانا پیرس (Alanah Pearce)، از جمله نویسندگان و صداپیشگان معروف در این حوره، به این استودیوی نامدار سونی ملحق شد. با توجه به این گفتهها، به نظر میرسد که مجموعهای از افراد بااستعداد و هنرمند روی ساخت و توسعهی نسخهی جدید سری گاد آو وار مشغول به کار هستند و بیشک با یک اثر بینظیر و ارزشمندی روبهرو خواهیم شد.
لازم به ذکر است که بازی God of War Ragnarok هنوز تاریخ دقیقی برای عرضه ندارد و طبق آخرین گفتههای شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی و استودیوی سانتا مونیکا، این عنوان در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ میلادی روانه بازار میشود. با توجه به اینکه نسخهی قبلی این مجموعه در بهار سال ۲۰۱۸ میلادی در دسترس بازیکنان قرار گرفت، به نظر میرسد که این نسخه نیز در بهار سال جاری عرضه خواهد شد.
در پایان این خبر، بد نیست اشاره کنم که شرکت سونی تا به امروز انتشار این عنوان برای کنسول نسل نهم خود یعنی پلیاستیشن 5 را تایید کرده و هنوز به صورت رسمی هیچ اشارهای به عرضهی بازی روی کنسول پلیاستیشن 4 نشده است. با این حال، چند وقت پیش بود که آقای دیوید جف (David Jaffe)، خالق بازیهای قدیمی مجموعهی گاد آو وار، در جریان لایو استریم بازی خدای جنگ در پاسخ به سوالات بازیکنان اعلام کرد که به احتمال قوی God of War Ragnarok یک اثر میان نسلی است و برای هر دو کنسول PS5 و PS4 عرضه خواهد شد. گفتنی است که هرچند این ادعا هنوز توسط تیم سازنده بازی تایید و یا تکذیب نشده، اما با توجه به رویکرد و برنامههای اخیر کمپانی سونی، تحقق آن چندان هم دور از انتظار نیست.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید