تنظیمات گرافیکی بازی God of War Ragnarok در پلیاستیشن 5
امکان اجرا بازی تا نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه
بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی به تازگی جزئیاتی از حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok در پلی استیشن 5 به اشتراک گذاشته که همه هواداران را شگفتزده کرده است!
اینکه گاد آو وار رگناروک یکی از مورد انتظارترین آثار سال جاری به شمار میرود، برهیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ اثری که قرار است با نمایش فیمبول وینتر و ماجراجویی کریتوس و پسرش، آترئوس، در قلمروها، مبارزه از قبل پیشگویی شده نیروهای آزگارد را به تصویر بکشاند. این عنوان کمتر از یک ماه دیگر به دست هواداران میرسد و به همین خاطر، تیم سازنده به مرور اطلاعات مختلفی از محصول خود منتشر میکنند.
حال در تازهترین این خبرها، ساعاتی قبل بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی در پیامی اعلام کرد که این بازی در مجموع دارای چهار تنظیم مختلف برای کنسول پلی استیشن 5 است. اولین حالت گرافیکی، Favour Resolution نام دارد که با انتخاب آن، بازی در وضوح تصویر 4K واقعی و نرخ ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا میشود. افرادی که به دنبال بیشترین کیفیت ممکن هستند، این گزینه مختص آنها است.
حالت دوم بازی به Favour Performance معروف است که با کاهش دینامیکی رزولوشن، نرخ فریم به طور ثابت روی عدد ۶۰ قفل میشود. این حالت مختص افرادی است که همواره بیشترین فریم ریت را در اولویت قرار میدهند. دو حالت دیگر بازی صرفا برای کاربرانی که مانتیور یا تلویزیون آنها از HDMI 2.1 پشتیبانی میکند، در نظر گرفته شده که در صورت انتخاب آنها، نرخ فریم بازی به مراتب افزایش مییابد.
در واقع، سومین حالت گرافیکی بازی این اجازه را به کاربران میدهد که بازی را در رزولوشن 4K واقعی و نرخ ثابت ۴۰ فریم بر ثانیه تجربه کنند. اما خبر خوب این است که بازی جدید خدای جنگ از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی میکند و در صورتی که چهارمین گزینه گرافیکی را فعال کنید، وضوح تصویر به طور دینامیکی کاهش یافته و نرخ فریم نیز تا عدد مزبور متغیر خواهد بود.
در ابتدا گمان میرفت که در این تنظیم گرافیکی، بازی به طور ثابت با نرخ ۱۲۰ فریم روی پلی استیشن 5 اجرا میشود که بعد از تحقق رسانه IGN و پرسوجو از شرکت سونی، مشخص شد که در این حالت نرخ فریم بسته به صحنه گیم پلی متغیر بوده و در برخی از صحنههای شلوغ، تا مرز عدد ۶۰ نیز میرسد. هرچند که به طور کلی در این تنظیم نرخ فریم همواره بیشتر از عدد ۶۰ خواهد بود.
پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه بازی God of War Ragnarok در حالی که برخی از هواداران پروپاقرص مجموعه را ذوقزده کرده، اما گروهی از بازیکنان را به شدت نگران کرده است. در حقیقت، با توجه به اینکه بازی یک اثر میان نسلی به شمار میرود، شماری از گیمرها معتقد هستند که گرافیک فنی و کیفیت بصری آن احتمالا در حد یک اثر نسل نهمی نخواهد بود و برخلاف انتظارها، همه را ناامید خواهد کرد.
در واکنش به این دغدغهها، آقای برونو ولاسکوئز، کارگردان ارشد بخش انیمیشن خدای جنگ، در گفتوگویی خاطرنشان کرد که تیم سازنده برای حمایت از هواداران خود، از همان ابتدا میدانست که بازی برای کنسول پلی استیشن 4 نیز عرضه میشود و میان نسلی بودن بازی هیچ تاثیری روی کیفیت آن نگذاشته است. به عبارتی، سخت افزار پلی استیشن 4 هیچ محدودیتی در روند ساخت بازی ایجاد نکرده و استودیوی سانتا مونیکا به هرآنچه از اهدافی که برای این پروژه در نظر گرفته بود، دست یافته است. بدین ترتیب، ظاهرا نباید نگران گرافیک بازی باشید!
هرچند که نسخه پلی استیشن 5 خدای جنگ رگناروک از نظر کیفیت بصری بهتر از نسخه PS4 خواهد بود. از طرفی، بهتر است بدانید که این نسخه از قابلیتهای جذاب کنترلر دوال سنس یعنی ترینگرهای تطبیقپذیر و بازخورد لمسی نیز پشتیبانی میکند. همچنین، بازیکنان با استفاده از هدست پالس پلی استیشن میتوانند این عنوان را با صدای سه بعدی تجربه کنند.
لازم به ذکر است که بازی خدای جنگ رگناروک در روز ۹ نوامبر سال ۲۰۲۲ میلادی (۱۸ آبان ماه) به صورت انحصاری برای کنسولهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر میشود. شما همین حالا میتوانید بازی مزبور را به طور دیجیتالی از طریق فروشگاه رسمی پلی استیشن پیش خرید کنید که در این صورت یک زره ویژه برای کریتوس و یک تونیک برای آترئوس به رایگان دریافت خواهید کرد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با حالت های گرافیکی بازی God of War Ragnarok و پشتیبانی از نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و وضوح تصویر 4K چیست؟ به نظر شما، آیا این عنوان میتواند جایزه بهترین بازی سال را به خود اختصاص دهد؟ فراموش نکنید که نظرات خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید