تلاشهای کارگردان بازی God of War Ragnarok برای نگه داشتن سنجاب بامزه!
خدای جنگ، بزرگ کردن بچه و خرگوش..؟!
طی آخرین مصاحبه کارگردان بازی God of War Ragnarok ظاهرا او برای نگه داشتن شخصیت راتاتسکر (Ratatoskr) در داستان خیلی مصمم بوده است!
بالاخره پس از مدتها انتظار، بازی God of War Ragnarok هم عرضه شد و دیدیم که کریتوس (Kratos) در ماجراجویی جدید خود، چطور همراه با پسرش آترئوس (Atreus)، با رویداد رگناروک مواجه میشوند. این بازی برخلاف عنوان قبل، به بازیکنان اجازه میدهد تا اینبار به جای محدودیت سفر در قلمروهای مختلف، بتوانند هر ۹ جهان دنیای نورس (Norse) را بگردند و همین موضوع نیز باعث شده تا داستان آن بیشتر به موضوعات اساطیری بپردازد؛ طوری که شاهد معرفی شخصیتهای مختلفی از این دنیا هستیم و حتی بالاخره سعادت ملاقات با آلفادر اودین (All-Father Odin) نیز نصیب ما شد!
به هر حال دنیای اساطیری نورس شاید در God of War Ragnarok به بهترین شکلی که تا به حال در یک بازی ویدیویی یا حتی فیلم و سریال دیده باشیم، به تصویر کشیده شده باشد؛ به این دلیل که سازندگان سعی کردهاند تا روایتهای مختلف این جهان را درست مثل همان چیزی که در کتابهای قدیمی گفته شده به دنیای بازی اضافه کنند. برای مثال، در بازی میتوانید ببینید که ثور (Thor) درست شبیه به آن چیزی است که در اساطیر نورس واقعا درباره آن روایت میشده، نه یک خدا با هیکل ورزیده که در دنیای سینمایی مارول دیده بودیم!
به همین جهت نیز ظاهرا کارگردان بازی God of War Ragnarok سعی کرده تا یکی از شخصیتهای فرعی و بامزه داستان، که یک سنجاب به اسم راتاتسکر بوده را هم در این روایت نگه دارد؛ شخصیتی که پیشتر در بازی God of War 2018 اشاراتی را درباره آن شنیده بودیم.
صحبتهای کارگردان بازی God of War Ragnarok درباره راتاتسکر
اگر بازی God of War Ragnarok را تجربه کرده یا ویدیوهای مربوط به آن را مشاهده کرده باشید، قاعدتا دیدن یک خرگوش، روی شانههای کریتوس اصلا آن چیزی نیست که به شما حس خوشایندی بدهد؛ بخصوص اگر طرفدار سری خدای جنگ باشید و بدانید که کریتوس به هیچ احدی رحم نمیکرده و نمیکند! با این وجود اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان این اثر سعی کرده تا این شخصیت را برای تغییر شخصیتی که در کریتوس ایجاد شده، در بازی نگه دارد.
به گفته ویلیامز، آنها وقتی برای اولین بار شخصیت راتاتسکر را به ماجرای بازی اضافه کردند، داستان خیلی عجیب شد و تقریبا تمامی اعضای تیم با آوردن او مخالفت میکردند. اما کارگردان بازی God of War Ragnarok به شدت روی این داستان مصمم بود و دلیل آن را هم برای ایجاد یک بالانس و ریتم جدید روایت کرده است؛ طوری که با دیدن سنجابی که به کریتوس احترام میگذارد و به او کمک میکند، میتوانید کمی از فضای فوق خشن فاصله بگیرید، ضمن اینکه همچنان کریتوس همان خدای جنگی است که هرکس سد راهش باشد را با خاک یکسان میکند.
در واقع صداپیشگی این شخصیت را سانگ ون چو (SungWon Cho) انجام داده، اما جالب است بدانید که شخصیتپردازی و نحوه معرفی او به داستان را هم خود چو ایدهپردازی و نویسندگی کرده است! موضوعی که باعث شده تا ویلیامز بیشتر برای جذب او برای صداپیشگی مصمم باشد و این کاراکتر را هم در داستان نگه دارد. به گفته چو، راتاتسکر بیشتر شبیه فروشندگان و تاجرانی است که به شما چیزی را میدهند تا بیشتر از او خرید کنید و سراغش بروید!
حال اگر فکر میکنید که حذف کردن این شخصیت منطقی یا غیرمنطقی به نظر میرسد، بد نیست بدانید که کارگردان بازی God of War Ragnarok اظهار کرده که قبل از بستن داستان، چو به او ایدهای را داده است تا براک (Broc) و راتاتسکر بتوانند با همدیگر یک رقابت لفظی داشته باشند؛ درست مثل همان چیزی که در بازی Assassin’s Creed Valhalla دیده بودیم! به هر حال براک کسی نیست که در صحبت و کل کل کردنها کم بیاورد و همین موضوع نیز باعث میشود تا راتاتسکر رقیب فوقالعاده خوبی برای او باشد؛ گرچه این ایده متاسفانه یا خوشبختانه کنار گذاشته شده تا ایده جدی بودن داستان چندان هم به حاشیههای طنز نرود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید