فضای مورد نیاز بازی Gran Turismo 7 مشخص شد
فضای پلیاستیشن 5 خود را خالی کنید!
شواهد امر گویای این موضوع است که حجم بازی ریسینگ و ماشینرانی Gran Turismo 7 در کنسول پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 چیزی در حدود ۹۰ گیگابایت خواهد بود.
گرن توریسمو یکی از قدیمیترین و ارزشمندترین مجموعههای انحصاری پلیاستیشن برشمرده میشود که همراه با مجموعهی فورتزا موتوراسپورت، به عنوان یکی از بهترین شبیهسازهای مسابقات اتومبیلرانی است. این فرنچایز که استودیوی سرشناس پولیفونی دیجیتال وظیفهی توسعهی آنها را برعهده داشته، حسابی در میان بازیکنان محبوب بوده و تا به امروز نسخههای مختلفی از آن توسط شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی راهی بازار شده که حال چند وقتی است نسخهی جدید مجموعه در دست توسعه قرار دارد.
این بازی که گرن توریسمو ۷ نام دارد، کمتر از دو ماه دیگر برای کنسولهای پلیاستیشن عرضه میشود. در این میان، یکی از نگرانیها و دغدغههای مهم بازیکنان در نسل نهم، مشکل کمبود فضای ذخیرهیازی در کنسولها به ویژه پلیاستیشن 5 است. در واقع، فضای ذخیرهسازی در کنسولهای نسل نهم مایکروسافت و سونی بسیار محدود بوده و از طرفی دیگر، به خاطر قیمتهای گزاف حافظههای اساسدی، ارتقا و افزایش آنها هزینهی زیادی را به دنبال دارد. این در حالی است که طی سالهای اخیر حجم عناوین ویدیویی بیشتر از حد تصورها شده؛ به طوری که حجمهای پنجاه و حتی صد گیگابایتی تقریبا به یک قاعده تبدیل شدهاند و چه بسا به مرور زمان ممکن است این حجمها بیشتر و حتی تا دو یا سه برابر شوند.
در همین راستا، ساعاتی پیش حساب کاربری PlayStation Game Size در شبکهی توییتر که اغلب حجم عناوین فرست پارتی سونی را به اشتراک میگذارد، در پیامی اعلام کرد که حجم بازی گرن توریسمو ۷ در حدود ۸۹.۴۴۵ گیگابایت خواهد بود. حجم نسخهی پیشین مجموعه با تمامی بهروزرسانیها برابر با ۸۶ گیگابایت است که ظاهرا نسخهی جدید تفاوت چندانی با آن ندارد. نکته جالب اینجا است که اگر اطلاعات منتشر شده از سوی این منبع آگاه صحت داشته باشد، این عنوان مورد انتظار پس از بازی هورایزن فوربیدن وست، به بزرگترین و حجیمترین بازی انحصاری پلیاستیشن تبدیل خواهد شد.
بد نیست بدانید که دو بازی محبوب Demon’s Souls و Spider-Man: Miles Morales به ترتیب در زمان انتشار چیزی در حدود ۶۶ و ۵۰ گیگ حجم داشتند. بعد از اینها، در سال ۲۰۲۱ میلادی بود که بازیهای معروف Returnal و Ratchet and Clank: Rift Apart به صورت انحصاری راهی پلیاستیشن 5 شدند که حجم آنها به ترتیب برابر با ۵۶ و ۳۳ گیگابایت بود. در حالی که حجم ۹۰ گیگابایتی بازی اختلاف زیادی با نسخهی قبلی ندارد، اما باید در نظر داشت که این حجم بدون احتساب بهروزرسانی است. در اصل، ممکن است که با عرضهی آپدیتهای مختلف و بستههای الحاقی که چندان هم دور از انتظار نیست، این رقم به راحتی به بیش از ۱۰۰ گیگابایت نیز برسد.
البته، ناگفته نماند که استودیوی نامدار پولیفونی دیجیتال و شرکت سرگرمیهای تعاملی سونی هنوز ادعاهای این منبع را تایید و یا تکذیب نکردهاند و هیچ منبع رسمی دیگر نیز در خصوص این گزارش واکنشی از خود نشان نداده است. بر این اساس، شاید حجم اعلام شده صحت نداشته باشد و هنوز نمیتوان با قاطعیت در این زمینه اظهار نظر کرد. از آنجا که کمتر از دو ماه به انتشار بازی زمان باقی مانده، انتظار میرود که بهزودی اطلاعات بیشتری از سوی تیم توسعهدهنده ارائه شود.
در صورتی که با مشکل کمبود فضای ذخیرهسازی در کنسول پلیاستیشن 5 دست و پنجه نرم میکنید، میتوانید با خرید حافظههای اساسدی اعلام شده از سوی شرکت سونی، فضای خود را ارتقا دهید. از طرفی، این دستگاه از هاردهای اکسترنال نیز پشتیبانی میکند؛ با این تفاوت که بازی روی هارد مذکور نصب نمیشود و صرفا شما میتوانید فایل دیتای عناوین را در هارد ذخیره کنید و در هنگام نیاز دوباره، آن را مستقیما از طریق هارد روی کنسول خود نصب کنید.
لازم به ذکر است که بازی گرن توریسمو ۷ در ابتدا برای عرضه در سال گذشته میلادی برنامه ریزی شده بود که کمپانی سونی چندی پیش انتشار آن را به سال ۲۰۲۲ میلادی موکول کرد. بر این اساس، قرار است بازی مزبور در روز ۱۳ اسفند ماه امسال (برابر با چهارم مارس سال جاری میلادی) به صورت انحصاری برای کنسولهای پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 عرضه شود. بد نیست اشاره کنم که امکان پیش خرید بازی برای علاقهمندان فراهم شده که طبق روال همیشه با پیش خرید بازی میتوانید از یک سری مزایا و هدایا بهرهمند شوید.
بر اساس اعلام استودیوی سازنده، سخهی نسل نهم بازی قرار است از ویژگی رهگیری پرتو یا همان ریتریسینگ و همچنین قابلیت HDR پشتیبانی کند. تیم سازنده وعده داده که بازی در رزولوشن 4K و همچین نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی کنسول پلیاستیشن 5 اجرا خواهد شد. البته، در نظر داشته باشید که تمامی این ویژگیها مختص کنسول جدید سونی است و ظاهرا بازی در کنسول قبلی در رزولوشن فول اچدی قابل اجرا خواهد بود. تمامی اینها در حالی است که کازونوری یامائوچی، خالق سری گرن توریسمو، پیش از معرفی پلتفرمهای نسل نهم گفته بود که هدف او و تیم سازنده، دستیابی به نرخ ۱۲۰ و یا ۲۴۰ فریم بر ثانیه است.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با حجم بازی Gran Turismo 7 چیست؟ آیا شما هم با مشکل کمبود فضای ذخیرهیازی روبهرو هستید؟ به نظر شما، اگر روند حجیم بودن بازیها در نسل نهم ادامه داشته باشد، طی سالهای آینده شاهد معرفی کنسول پلیاستیشن 5 در حافظههای بیشتر از جمله ۲ ترابایتی خواهیم بود؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید