1%
  • 0/10

عضو سابق تیم سازنده GTA به‌روزرسانی روز اول عرضه را نشانه ضعف تولید می‌داند

مسئله‌ای که به ضرر همه است

عضو سابق تیم سازنده GTA به‌روزرسانی روز اول عرضه را نشانه ضعف تولید می‌داند ۰ 1 دقیقه قبل اخبار بازی کپی لینک
عضو سابق تیم سازنده GTA

به عقیده عضو سابق تیم سازنده GTA به‌روزرسانی روز اول انتشار امری ناخوشایند هم برای عوامل تیم سازنده و هم برای مشتریان به شمار می‌رود.

امروزه اگر اقدام به خرید دیسک یک بازی در روز انتشار بکنید، آن را به خانه آورده و داخل کنسول خود قرار دهید، اولین کاری که باید انجام دهید دانلود فایل پچی به میزان چندین و چند گیگابایت‌ است تا به رفع باگ‌هایی که در هنگام آماده‌سازی بازی برای انتشار درون آن وجود داشته، بپردازد. امری که موجب شده تا عضو سابق تیم سازنده GTA به چنین شیوه‌ای در فضای مجازی واکنش قابل توجهی نشان دهد.

کالین اندرسون (Colin Anderson) در حال حاضر مدیر استودیو دنکی گیمز (Denki Games) به شمار می‌رود اما ایشان در گذشته سابقه ساخت موسیقی و طراحی صدا برای مجموعه بازی Grand Theft Auto را داشته و در ساخت دو نسخه اول GTA مشارکت داشته است. در واکنش به توییتی در خصوص سالگرد 20 سالگی بازی GTA San Andreas، اندرسون در خصوص شیوه‌ای که در گذشته بازیسازی صورت می‌گرفت ابراز دلتنگی نمود و یک جنبه از رویکرد صنعت بازی مدرن را مورد سرزنش و نکوهش قرار داد.

اندرسون در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق نوشت “به عنوان یک توسعه دهنده، من دلتنگ نظم و سازوکاری هستم که باور داشت هیچ راهی برای حل مشکلات یک بازی پس از توزیع آن وجود نخواهد داشت. ذهنیت به‌روزرسانی روز قبل از عرضه موجب تشویق ضعف در تولید و شیوه‌های مدیریتی شده و حتی تجربه بدتری برای مصرف‌کننده نیز به شمار می‌رود.”

در یک پاسخ، عضو سابق تیم سازنده GTA این معضل را به مانند یک بیماری تشبیه کرد که از صنعت موسیقی به توسعه بازی رسیده است. “این رویکرد از موسیقی آغاز شد بدین شرح که آن را در مرحله میکس تصحیح خواهیم کرد. سپس نوبت به فیلم‌ها رسید که سازندگان آن بگویند آن را در مرحله پیش تولید آماده می‌کنیم. اکنون نیز نوبت به بازی‌ها رسیده تا مشکلات آن در به‌روزرسانی پس از انتشار رفع شود.”

در طول چند سال اخیر بسیاری از مخاطبین به این مسئله اشاره داشته‌اند که به‌روزرسانی روز اول عرضه موجب تشویق عجله در ساخت بازی‌ها شده و استودیوها نیز چنین تصوری دارند که می‌توانند به جای عرضه یک محصول تکمیل شده، هر اشتباهی را با عرضه به‌‎روزرسانی پس از عرضه بازی تصحیح و رفع نمایند.

چنین موضوعی زمانی تشدید گردید که بسیاری از بازی‌های بزرگ AAA در هنگام انتشار یک فاجعه مطلق بودند که برای مثال می‌توان به بازی Cyberpunk 2077 محصول استودیو سی‌دی‌ پراجکت رد اشاره داشت. اثری که اگرچه اکنون به محصول باکیفیتی تبدیل شده، اما در زمان انتشار به واسطه باگ‌های متعدد و مشکلات در عملکرد آن با انتقادات فراوانی هم از سوی مخاطبین و از سوی منتقدان مواجه شده بود.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
اشتراک
به من اطلاع بده
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments