پورت شدن بازیهای ریمستر سه گانه GTA از اندروید اثبات شد
حرکتی که هرگز حرفهای نبود!
طبق اطلاعاتی که از فایل بازیهای ریمستر سه گانه GTA استخراج شده، ظاهرا پورت شدن این عناوین از همان نسخه اندرویدی کاملا درست است و استودیو گرو استریت گیمز (Grove Street Games) از متریال سه گانه اصلی استفاده نکرده، یا شاید هم آنها را در اختیار نداشته است!
پاییز سال ۲۰۲۱ شاید بهترین زمان برای عرضه ریمستر سهگانه بازیهای GTA بود و سازندگان نیز برای آن برنامههای زیادی داشتند. به هر حال اکثر بازیکنان و به اصطلاح گیمرهای قدیمی و جدید، با سه شاهکار GTA III، Vice City و San Andreas در دورهای از زندگی خود خاطره دارند و مراحل مختلف و داستان آنها را میشناسند. با این حال، اگر این خاطره ریمستر شود، قطعا میتوانیم شاهد استقبال بیسابقه کاربران باشیم، در حالی که این اتفاق افتاد و به جای تعریف از ریمستر جدید، بیشتر شاهد ساخته شدن میمهای خندهدار بودیم!
باگ از سر و کول بازیهای قدیمی که حال در قالب ریمستر عرضه شدهاند بالا میرود و حتی با وجود عرضه پچهای مختلف، هنوز هم وضعیت عناوین مختلف این سهگانه به وضعیت پایدار و خوبی نرسیده است. با این حال، وقتی که کاربران متوجه این موضوع شدند، برخی به شدت عصبانی شده و نسبت به استودیو سازنده نظرات منفی خود را اظهار کردند. در واقع کاربران فکر میکردند که این ریمسترها از روی عناوین اصلی گرفته شده و قاعدتا شرکتی که نتواند از روی کاغذ آبی قبلی خود یک کپی با کیفیت بهتر بگیرد، شکست خورده است!
با این وجود نکته قابل توجه اینجاست که بسیاری از افراد پس از مدتی کوتاه متوجه شدند که طراحی این ریمستر سه گانه GTA شباهت بسیاری را با همان نسخه اندرویدی دارد که سالها پیش عرضه شده بود. به همین ترتیب، نتیجه گرفته شد که ظاهرا بازیهای سه گانه ریمستر کاملا از روی نسخه اندرویدی گرفته شدهاند! موردی که حال اسکرینشات مختص به آن هم لو رفته و نشان میدهد که کنترلهای بازی برای نسخه اندروید هم طراحی شدهاند!
در واقع گزارش شده که نسخه اندرویدی سه گانه GTA با همان عنوان The Definitive Edition برای گوشیهای موبایل هم در نظر گرفته شده و در سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. اما یک لحظه با خود فکر کنید؛ آیا این عادلانه است که روی کنسول نسل نهمی که با قیمتی گران خریداری کردهاید، بازیای را تجربه کنید که ریمستر نسخه اندروید است؟ ببینید مشکل اینجا نیست که گرافیک بازی تا چه حد تغییر کرده، بلکه وقتی یک بازی موبایلی برای کنسول پورت میشود، قاعدتا مشکلات فراوانی از جمله باگ و … خواهد داشت که ارزش ۶۰ دلار پول را از آن میگیرد. در نتیجه، بهتر بود که ریمستر از روی همان عناوین قدیمی ساخته شوند تا باگی پیدا نشود که در عناوین اصلی ۲۰ سال پیش هم ندیده بودیم!
شاید به همین دلیل اگر بازی Red Dead Redemption ریمستر شود، هرگز چنین مشکلی را در آن شاهد نباشیم؛ چراکه نسخه موبایلی ندارد! اما نظر شما درباره این سیاست عجیب راکستار گیمز و استودیو گرو استریت گیمز چیست؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید