سازندگان Guardians of the Galaxy از ساختهی خود پشیمان نیستند
روند رو به رشد بازی ادامه دارد
سازندگان Marvel’s Guardians of the Galaxy در جریان مراسم جوایز بفتا از میزان فروش بازی و عملکرد تجاری آن سخن گفتند.
با وجود عرضهی نه چندان موفق بازی اونجرز، به شرکت اسکوئر انیکس با همکاری استودیوی ایداس مونترال ساخت دومین بازی ماورل خود را در دستور کار قرار داد. این عنوان که به نگهبانان کهکشان معروف است، برای اولین بار در نمایشگاه E3 2021 معرفی و سپس در پاییز سال پیش عرضه شد. برخلاف اثر پیشین، این بازی دارای بخش چندنفره آنلاین نیست و صرفا روی بخش داستانی تمرکز کرده و مهمتر از همه، این بار اتفاقات بازی فقط حول استار لرد میچرخد.
در حالی که بازی در زمان عرضه به خوبی توانست انتظارهای اغلب منتقدها را از یک بازی ابرقهرمانی برآورده کند، اما گزارشها نشان میدهد که استقبال بازیکنان از نگهبانان کهکشان آنطور که باید و شاید نبوده و این اثر ویدیویی در ماه اول انتشار فروش چندان خوبی نداشته است. اگر خاطرتان باشد، چند ماه پیش بود که شرکت اسکوئر انیکس در جلسهی ارائهی گزارش مالی خود رسما تایید کرد که از عملکرد تجاری بازی چندان راضی نیست.
با این وجود، به لطف تداوم پشتیبانیهای ایداس مونترال و همچنین رویکرد جدید شرکت، از ماه نوامبر سال ۲۰۲۱ فروش بازی روند صعودی به خود گرفت. بدون هیچ شک و تردیدی، انتشار بازی در سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس یکی از مهمترین دلایل افزایش محبوبیت بازی است و در طول چند ماه اخیر، بازیکنان زیادی به تجربهی آن پرداختهاند. در همین راستا، چند روز پیش مراسم اهدای جوایز BAFTA Games Awards 2022 با حضور جمعی از بازیسازان در انگلستان برگزار شد که در جریان این رویداد، وبسایت معروف یوروگیمر با سازندگان Guardians of the Galaxy به گفتوگو پرداخت.
ژان فرانسوا دوگاس، کارگردان خلاق بازی، در این مصاحبه مدعی است که اگرچه نمیتوان یک سری عیب و ایرادات بازی را انکار کرد، اما در مجموع، نگهبانان کهکشان یک اثر مفرح و لذتبخشی است که تجربهی بینظیری از دنیای مارول و ابرقهرمانی را برای بازیکنان رقم میزند. او معتقد است که بازی حتما ارزش تجربه کردن را دارد و تیم سازنده به هیچ عنوان از ساخت آن پشیمان نیست. در واقع، استودیوی ایداس مونترال تمام تلاش خود را برای خلق بازی به کار گرفته بود که با این وجود، موفقیت تجاری بازی به موارد مختلفی بستگی داشت.
دوگاس در این زمینه میگوید:
به نظر من، این یک تجربهی بینظیر، احساسی و باکیفیت است. آیا این بازی کاملا بینقص است؟ مشابه هر بازی دیگری، پاسخ ما منفی است. فکر نمیکنم این بازی یک اثر بینقص به شمار برود و همیشه میتواند بهتر از قبل باشد. اما سوال مهم این است که آیا بازی یک تجربهی عالی را برای بازیکنان رقم میزند؟ آیا نگهبانان کهکشان اثر منحصر به فردی است که امسال یا سال گذشته تجربه کردید؟ آیا ارزش تجربه دارد؟ بگذارید صادقانه بگویم که قطعا همینطور است و من بابت آن به هیچ عنوان پشیمان نیستم. ما هر کاری که میتوانستیم انجام دادیم، اما متاسفانه این واقعیت بازار است.
کارگردان خلاق بازی در ادامهی صحبتهای خود توضیح میدهد:
به یاد داشته باشید که این یک IP جدید است. حتی اگر ادعا کنید که محصولهای زیادی با نام نگهبانان کهکشان شناخته شده هستند، اما این بازی یک IP جدید در بازار تلقی میشود. این احتمال وجود دارد که بسیاری از بازیکنان حتی نمیدانند که بازی اکنون منتشر شده یا دقیقا مطمئن نیستند که این بازی چگونه است. مشابه هر بازیساز دیگری، ما هم دوست داریم که بازی میلیاردها دلار فروش داشته باشد، اما این اتفاق لزوما به همین راحتی رخ نمیدهد.
مری دیمارل، کارگردان ارشد بخش روایت داستان بازی، در این گفتوگو اعلام کرد که علاقهی زیادی به توسعهی بازیهای ویدیویی دارد تا با خلق آنها، بازیکنان را تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی، او از گیمرها به خصوص کاربران گیم پس درخواست کرد که به سراغ تجربهی بازی بروند و در نهایت، نظر خود را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارند. او در این خصوص میگوید:
برای من، ساخت یک بازی همه چیز است. چیزی که در حال حاضر دوست دارم این است که بازیکنان به خصوص مشترکین ایکس باکس گیم پس به تجربهی بازی بپردازند و تجربههای خود را با دیگر گیمرها به اشتراک بگذارند. ما بازی میسازیم تا با افراد در ارتباط باشیم و مخاطبهایمان را تحت تاثیر قرار دهیم. این بسیار خوب است که بازی نگهبانان کهکشان به مرور بازیکنان خود را پیدا کند و همواره روند رو به رشدی داشته باشد.
در خلال این گفتهها، وبسایت یوروگیمر به پروژهی بعدی استودیوی ایداس مونترال اشاره کرد. بر اساس اظهارات ژان فرانسوا دوگاس، در حال حاضر کمی زود است که درباره بازی بعدی استودیوی مزبور سخن گفت، اما کارگردان خلاق نگهبانان کهکشان بر این باور است که بعد از استراحت کوتاه مدت، احتمالا در ماهها و یا سالهای آینده جزئیاتی از پروژهی بعدی ایداس مونترال منتشر خواهد شد. دوگاس در این باره توضیح میدهد:
در حال حاضر ما درباره برنامههای آتی خود صحبت نمیکنیم؛ چرا که با اتمام هر پروژه کمی مرخصی گرفته و استراحت میکنیم. با این حال، من حدس میزنم که در ماهها یا سالهای آینده متوجه میشوید که ایداس مونترال روی چه پروژهای مشغول به کار است.
داستان بازی نگهبانان کهکشان چند سال بعد از یک جنگ بین ستارهای جریان دارد؛ جنگی که تمام دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و ابرقهرمانان را به دردسر انداخته است. آنها از نظر مالی وضعیت خوبی ندارند و به همین خاطر، در تلاش هستند تا در سریعترین زمان ممکن بتوانند به پول مورد نیاز دست یابند. آنها ناچار هستند که لیدی هل بندر را فریب دهند، اما غافل از اینکه این کلاهبرداری به یک بحران بزرگ تبدیل شده و هرگز مطابق انتظار پیش نمیرود. بحرانی که صلح تمام هستی را از بین برده و جنگ دیگری به راه میاندازد.
لازم به ذکر است که اثر نگهبانان کهکشان در حال حاضر برای کنسولهای ایکسباکس وان، ایکسباکس سری ایکس، ایکسباکس سری اس، پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5 و نینتندو سوییچ و همچنین پلتفرم رایانههای شخصی در دسترس قرار دارد. همانطور که اشاره کردم، کاربران سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس به رایگان میتوانند از تجربهی بازی لذت ببرند. در صورتی که اطلاعات چندانی در خصوص بازی ندارید، پیشنهاد میکنم که نقد و بررسی بازی Marvel’s Guardians of the Galaxy را از دست ندهید. این عنوان نمره ۸ از ۱۰ را در رسانه سرگرمی دریافت کرد که خلاصه و جمعبندی بررسی به شرح زیر است:
گوش نواز، سرگرم کننده و تماشایی بهترین کلمات برای توصیف نگهابانان کهکشان هستند. بازی نقاط قوت زیادی دارد که حواس بازیکن را از مشکلات کوچکش پرت کرده و او را به سفری بیست ساعت برای نجات روح مردم کهکشان میبرد. تجربهی این عنوان، حتی برای کسانی که علاقهی چندانی به جهان مارول ندارند، به شدت پیشنهاد میشود.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با اظهارات سازندگان و فروش بازی Guardians of the Galaxy چیست؟ به نظر شما، آیا این بازی طی ماههای آینده میتواند عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید