ممکن بود بازی Halo: Reach نام و پایانبندی متفاوتی داشته باشد
اطالاعاتی که پس از چندین سال فاش شدند!
بازی Halo: Reach اخیرا برای سرویس گیم پس منتشر شد و به همین مناسبت، تعدادی از بازیسازانی که روی این عنوان کار کرده بودند اطلاعات جالب و جدیدی را از روند توسعهی آن به اشتراک گذاشتند.
اواسط ماه نوامبر بود که مایکروسافت بالاخره انتشار Halo: The Master Chief Collection را برای رایانههای شخصی تایید کرد. این مجموعه که Halo: Combat Evolved Anniversary ،Halo 2: Anniversary ،Halo 3 ،Halo 3: ODST و Halo 4 را شامل میشد، پنج سال پیش بهصورت انحصاری برای کنسول ایکسباکس وان عرضه شده بود. البته این شرکت آمریکایی اعلام کرد علاوه بر عنوانهای یاد شده، بازی Halo: Reach هم به رایانههای شخصی خواهد آمد.
مجموعهی Halo: The Master Chief Collection بهصورت یکجا به رایانههای شخصی نمیآید و مایکروسافت قصد دارد تا محتویات آن را بهصورت جداگانه عرضه کند. در همین راستا، بازی Halo: Reach اخیرا برای کاربران رایانههای شخصی در دسترس قرار گرفت. در همین حین، تعدادی از بازیسازانی که روی این بازی کار کرده بودند، هشتگ Reachmemory را در توییتر راه انداختند تا خاطرات جالب خود را از روند توسعهی پنجمین نسخهی سری هیلو به اشتراک بگذارند.
دیوید کندلند (David Candland) یکی از افرادی بود که از هشتگ Reachmemory استفاده کرد. کندلند در حال حاضر یکی از کارمندان استودیوی مونولیث است اما آن زمان در استودیوی بانجی مشغول به کار بود. او در توییت خود گفت این بازی در ابتدا قرار بود تنها Reach نام داشته باشد اما مایکروسافت با اتخاذ چنین تصمیمی مخالفت کرد. مدیران این شرکت معتقد بودند هیلو یک برند شناخته شده است؛ در نتیجه باید در نامگذاری استفاده شود:
برای مدتی این بازی را Reach مینامیدیم تا اینکه مایکروسافت اصرار کرد بهخاطر مسائل بازاریابی از اسم Halo: Reach استفاده کنیم. به یاد میآورم که دربارهی صفحهی عنوان با مارکوس لتو (Marcus Lehto) صحبت کردیم. نهایتا به این نتیجه رسیدیم که این بازی را آنطور که میخواهیم نامگذاری کنیم.
دیوید کندلند پس از انتشار این توییت، گفتگوی کوتاهی را با وبسایت US Gamer انجام داد. او در صحبتهای خود تایید کرد تصمیم مایکروسافت درست بوده است؛ زیرا هم روی میزان فروش تاثیر داشته و هم باعث شده بود تا پیدا کردن این بازی از طریق گوگل کار آسانتری باشد. این طراح رابط کاربری در توییتی دیگر به اتفاقی نسبتا مشابه اشاره کرد که در هنگام توسعهی اولین نسخهی سری هیلو، Halo: Combat Evolved رخ داده بود.
اولین نسخهی سری هیلو در ابتدا قرار بوده تنها با نام Halo به بازار عرضه شود اما تیم بازاریابی مایکروسافت میترسید که علاقهمندان به بازیهای ویدیویی متوجه اکشن بودن این بازی نشوند. در نتیجه، تصمیم گرفته شد تا زیرتیتر Combat Evolved به آن اضافه شود. به همین دلیل وقتی بازی اجرا میشود، تنها کلمهی Halo در صفحهی عنوان دیده میشود و خبری از زیرتیتر نیست؛ زیرا بعدا تصمیم به استفاده از آن گرفته شد.
جیسون ساسمن (Jason Sussman)، دیگر فردی بود که از هشتگ reachmemory برای به اشتراک گذاری خاطرات خود استفاده کرد. او همچنان در استودیوی بانجی مشغول به کار است. ساسمن در توییت خود نوشت پایانبندی که کاربران در انتهای Halo: Reach مشاهده کردند برای مدتی از نسخهی نهایی حذف شده بود اما سرانجام تصمیم گرفته شد تا مورد استفاده قرار بگیرد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید