احتمال عرضه بازیهای جدید Halo برای پلی استیشن
به لطف موتور جدید
شواهد امر گویای این موضوع است استفاده از موتور آنریل انجین ۵ باعث شده تا انتشار بازی های جدید Halo برای پلی استیشن راحتتر شود.
اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که استودیو هیلو (۳۴۳ اینداستریز سابق) در روزهای گذشته در جریان مسابقات جهانی هیلو رسما از آغاز توسعه چندین پروژه جدید از فرنچایز هیلو خبر داد. از طرفی، این استودیو رسما اعلام کرد که این عناوین با استفاده از موتور آنریل انجین ۵ ساخته میشوند.
در واقع، عناوین پیشین هیلو همگی با استفاده از موتور اختصاصی استودیو به نام اسلیپ اسپیس ساخته شده بودند که این امر، ساخت پورت پلی استیشن بازیها را دشوار کرده بود. حال، با انتقال موتور بازی به آنریل انجین ۵، به نظر میرسد که از این پس پورت بازیها برای دیگر پلتفرمها راحتتر خواهد بود.
در همین راستا، ریچ لیدبتر از رسانه معروف دیجیتال فاندری به تازگی خاطرنشان کرده که از دید ساخت بازیهای چند پلتفرمی، استفاده از موتور آنریل انجین ۵ به مراتب برای سازندگان راحتتر است. در واقع، پورت بازی از طریق موتور اختصاصی اسلیپ اسپیس چالشهای زیادی را به همراه خواهد داشت.
با توجه به این گزارش، چندان دور از انتظار نیست که ایکس باکس قید عرضه انحصاری یکی از قدیمیترین و پرطرفدارترین عناوین خود را بزند و مشابه رویکردی که به تازگی در پیش گرفته، عناوین سری Halo را در آینده برای کنسول رقیب یعنی پلی استیشن منتشر کند. هرچند که این موضوع هنوز به طور رسمی تایید نشده و در حد یک گمانهزنی محسوب میشود.
به طور کلی، هدف مایکروسافت از انتشار بازیهای انحصاری خود برای پلی استیشن، افزایش درآمد ایکس باکس است. گزارشها نشان میدهد که مدیران مایکروسافت از درآمدزایی ایکس باکس چندان رضایت ندارند و به منظور افزایش هرچه بیشتر درآمد، تغییرات بسیار زیادی در رویکردها و سیاستهای اصلی خود ایجاد کردهاند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید