چرا ساخت فیلم سینمایی The Last of Us منتفی شد؟
خالق مجموعه پاسخ میدهد
نیل دراکمن نویسنده و کارگردان آمریکایی در مصاحبه اخیر خود با پادکست Script Apart توضیحاتی را درباره منتفی شدن ساخت فیلم سینمایی The Last of Us ارائه داد.
در حالی که نسل هفتم به انتهای خود نزدیک میشد، سونی یک انحصاری جدید به نام The Last of Us برای دارندگان کنسولش عرضه کرد. این بازی در سبک اکشن-ماجراجویی ساخته شده بود و درباره یک مرد میانسال به نام جوئل و یک دختر نوجوان به الی است. داستان در آیندهای نزدیک روایت میشود. ویروسی مرگبار شیوع یافته و بخش عمده جمعیت انسانها را به زامبی تبدیل کرده است. الی که در برابر ویروس مقاوم بوده، کلیدی برای یافتن درمان به شمار میشود. از همین رو، جوئل باید دختر نوجوان را تا یک بیمارستان همراهی کند. محصول ناتی داگ به واسطه داستان، گیمپلی، جلوههای بصری، شخصیتپردازی و طراحی صدای کمنقص تحسینها را برانگیخت و جوایز متعددی را دریافت کرد.
در حالی که یک سال از عرضه The Last of Us میگذشت، سونی به صورت رسمی اعلام کرد اقتباس سینمایی آن در دست ساخت بوده و نیل دراکمن (Neil Druckmann) وظیفه آمادهسازی فیلمنامه را بر عهده گرفته است. دراکمن نه تنها نویسندگی بازی را بر عهده داشته، بلکه آن را کارگردانی هم کرده بود. ساموراییها کارگردانی فیلم سینمایی را هم به سم ریمی (Sam Raimi) سپردند که سابقه ساخت سهگانه محبوب و پرطرفدار مرد عنکبوتی را در پرونده حرفهای خود دارد. پروژه در ادامه با مشکلاتی مواجه و در بزرخ ساخت گرفتار شد. با گذشت مدتی، سونی تصمیم گرفت ساختش را به صورت کامل لغو کند. در آن زمان مشخص نشد چرا فیلم سینمایی رنگ واقعیت به خود نگرفت.
نیل دراکمن چندی پیش در پادکست Script Apart حاضر شد و گفتگویی را انجام داد. در بخشی از مصاحبه سوالی درباره ساخت فیلم سینمایی The Last of Us و دلایل لغوش مطرح شد. دراکمن در پاسخ گفت وقتی ساخت فیلم سینمایی آغاز شد، دستاندرکاران به صورت مداوم از خودشان میپرسیدند چطور آن را به اثری بزرگتر تبدیل کنند یا چطور صحنههای فیلمبرداری را با مقیاس بزرگتری بسازند. او در ادامه گفت احتمالا همین سوالهای بیپاسخ باعث لغو پروژه شدند. خالق مجموعه همچنین تاکید کرد در قبال سریال رویکردی شبیه به فیلمهای مستقل دارند:
رویکرد ما در قبال فیلم سینمایی The Last of Us این بود که به یک اثر مستقل شباهت داشته باشد. میخواستیم تیمی مستقل رویش کار کند و اثری خودمانی باشد.
به واسطه سریال حالا میتوانیم حتی بیشتر از قبل روی چنین ویژگیهایی کار کنیم. همین رویکرد باعث شده برخلاف بازی نیازی به صحنههای اکشن زیاد نباشد.
تمرکز کمتر روی صحنههای اکشن بزرگ به هیچ وجه اتفاق ناامیدکنندهای برای طرفداران The Last of Us نیست. به هر حال، دلایلی که باعث محبوبیت و شهرتش شدند روایت داستان و شخصیتپردازی کمنقص بود؛ موردی که سازندگان سریال تمرکز ویژهای روی آن خواهند داشت.
تاکنون سه بازیگر حاضر در سریال The Last of Us مشخص شده است. پدرو پاسکال (Pedro Pascal) نقش جوئل، بلا رمزی (Bella Ramsey) نقش الی و گابریل بونا (Gabriel Luna) هم نقش تامی را جلوی دوربین ایفا میکند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید