داستان بازی Hogwarts Legacy به زمان برگردان هرماینی نیاز دارد!
تصمیمی که گیم پلی را چالش برانگیزتر خواهد کرد!
داستان بازی Hogwarts Legacy هنوز به عناصر بیشتری از فرنچایز بزرگ جادو نیاز دارد تا کامل بشود.
بازی Hogwarts Legacy تا چند ماه دیگر منتشر خواهد شد. در این بین شرکت آوالانچه سافتور (Avalanche Software) توسعه دهندهی این بازی، میتواند با اضافه کردن برخی موارد از مجموعه هری پاتر به بازی آن را هیجان انگیزتر کند. اواخر پاییز امسال بازی میراث هاگوارتز بالاخره منتشر میشود و با نزدیک شدن این زمان گمانه زنیهای طرفداران هم بیشتر شده است. طرفداران مجموعه هری پاتر مدت زیادی منتظر ساخت این بازی بودند و با قول ساخت بازیای جهان باز از این مجموعه محبوب از سمت شرکت آوالانچه سافتور تئوریها و نظرات آنها، مانند اینکه کدام شخصیتها باید اضافه شوند یا اینکه داستان بازی به چه صورت باید پیش برود هم شروع شد.
وجود داستان بازی در دنیایی جادویی زمینه را برای طراحی گستردهتر در گیم پلی، وسیعتر کرده است. اتفاقاتی که در این بازی رخ میدهد به اواخر دهه ۱۸۸۰ در دنیای جادوگردی بازمیگردد و هرچند شاهد حضور سه تفنگدار همیشگی، رون، هری و هرماینی نخواهیم بود اما بسیاری از عناصری که در ماجراجوییهای آنها وجود داشتند را شاهد خواهیم بود. در قسمت هری پاتر و زندانی آزکابان (Azkaban) هرماینی یک وسیله کوچک اما مهم در اختیار دارد که داستان را به طور موثری تغییر میدهد. گردنبند زمان برگردان هرماینی میتوانست به یک فرد اجازه دهد تا در دو مکان به طور همزمان حضور داشته باشد و اتفاقات را برهم زند. همین گردنبند کوچک میتواند با گنجانده شدن در بازی میراث هاگوارتز بازی را جذابتر و به چالشهای گیمپلی اضافه کند.
در زندانی آزکابان گردنبند هرماینی نقش عمدهای در تغییر رویدادها دارد. خود هرماینی از این وسیلهی چند هزارساله که توسط پرفسور مک گونگال (McGonagall) به او داده شده بود برای اینکه در چند کلاس به طور همزمان حضور داشته باشد و بهتر درس بخواند استفاده میکرد اما بعدتر مشخص شد که این گردنبند کارهای بیشتری از کمک به شرکت در کلاسها میتواند انجام دهد. وقتی قدرت واقعی زمان برگردان مشخص شد که سه شخصیت اصلی از آن برای نجات سیریوس بلک (Sirius Black) و موجود جادویی دوست داشتنی همه، باک بیک (Buckbeak) از دست دمنتورها استفاده کردند.
این گردنبند که موضوع بسیاری از تئوریها بوده و بارها مورد بررسی قرار گرفته است، یک ابزار اساسی در جریان پیدا کردن داستان زندانی آزکابان به شمار می رود. البته در دنیای جادو محور و جنونآمیزی مانند هری پاتر به راحتی میتوان ویژگیهای مفید زمان گردان را در بین بسیاری از ابزار جادویی قدرتمند دیگر، مانند تاج گم شدهی روونا ریونکلاو (Rowena Ravenclaw) یا اسنیچ طلایی همیشه گریزان، گم کرد. بنابراین زمان برگردان هرماینی تنها یکی از موارد بالقوه برای طراحی یک محیط بازی هیجان انگیز است.
بازی میراث هاگوارتز میتواند شامل عناصر آشنای زیادی از فرنچایز هری پاتر برای ارتقای داستان، ارائه یا گیم پلی آن باشد. زمانگردان هم یکی از این موارد است که در دسته گیمپلی قرار میگیرد و میتواند با ویژگیهای خاصی که دارد بهعنوان عنصری برای بازگشت به عقب و خنثی کردن تصمیمهای کلیدی (مانند آنچه که در بازی Life is Strange وجود داشت)، سفر در گذشته و آینده هاگوارتز و جمعآوری اطلاعات، سفر سریع در زمان و جابهجایی در قسمتهای مختلف بازی و یا استفاده از آن برای طراحی قسمتهای جزئی مانند ذخیره کردن بازی و بازگشت به قسمتهای مورد نظر برای دوباره بازی کردن و کسب امتیازات بیشتر باشد.
روند داستانی بازی به حدود صد سال قبل از رویدادهای هری پاتر و سنگ جادو بازمیگردد که یک دوره زمانی جدید برای این فرنچایز محسوب میشود و نه تنها میتواند داستانی کاملا جدید برای طرفداران روایت کند بلکه در طراحی گیمپلی بسیار موفق شود.
بازی Hogwarts Legacy اواخر پاییز امسال منتشر میشود و بر روی پلتفرمهای پلیاستیشن 4، پلیاستیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و اس، نینتندو سوییچ و رایانههای شخصی قابل اجرا خواهد بود.
در پایان، نظر شما در مورد این بازی چیست؟ آیا منتظر منتشر شدن آن هستید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید