سازندگان Hi-Fi Rush پیش از تعطیلی به فکر ساخت نسخه دوم آن بودند
براساس گزارش جدید منتشر شده، سازندگان Hi-Fi Rush در استودیو تنگو به فکر مطرح کردن ایده ساخت دنباله آن پیش از تعطیلی استودیو به دست مایکروسافت بودند.
گزارش جدید منتشر شده از سوی جیسون شریر (Jason Schreier) خبرنگار مطرح دنیای بازی و نشریه بلومبرگ اطلاعاتی را به اشتراک میگذارد که از سوی افراد نزدیک به برنامههای برند ایکس باکس حاصل شده است. استودیو تنگو گیم ورکس (Tango Gameworks) که در ژاپن واقع است، در میان استودیوهایی بوده که به تازگی توسط مایکروسافت بسته شده است. استودیویی که به عنوان سازندگان Hi-Fi Rush شناخته میشود.
اثری که در سال گذشته عرضه شد و با استقبال فراوانی چه از سوی منتقدان و چه از سوی مخاطبین همراه شد. به گفته شریر، تیم سازنده در فرآیند مطرح کردن ایدهای برای ساخت دنباله این بازی بوده که شرکت مایکروسافت تصمیم گرفت این استودیو را تعطیل نماید. این اطلاعات از سوی افرادی ارائه شده که درخواست کردهاند نام آنها به صورت عمومی فاش نشود.
این گزارش همچنین بیان میدارد که استودیو آرکین در نظر داشته تا به ریشههای خود بازگشته و ایده یک بازی ایمرسیو سیم داستانی تکنفره به مانند یک نسخه جدید از مجموعه بازی Dishonored را برای ساخت مطرح کند. مشخص نیست که این ایده قرار بوده توسط شعبه آستین آرکین (Arkane Austin) که توسط مایکروسافت بسته شد یا شعبه لیون آرکین (Arkane Lyon) و یا حتی به صورت ترکیبی توسط هر دوی آنها مطرح شود.
شریر در شبکه اجتماعی ایکس یا همان توییتر سابق به این موضوع نیز اشاره داشت که شرکت زنیمکس (ZeniMax) که کمپانی مادر بتسدا (BEthesda) محسوب میشود تصمیم گرفت به جای کنسل کردن بازیهایی که در حال تولید قرار داشتند، به تعطیلی دو استودیو آرکین آستین و تنگو با پروژههایی که هنوز مجوز ساخت دریافت نکردند اقدام نمایند تا بدین ترتیب جلوی هزینههای طولانی مدت آنها را بگیرد.
این گزارش همچنین بیان داشته تعطیلی استودیوها و تعدیل نیروی بیشتری در راه خواهد بود حال آن که هنوز جزئیات آن مشخص نیست. گزارش مذکور تعطیلی این استودیوها را نتیجه رویکردی به منظور کاهش هزینههای گستردهای توصیف کرده که هنوز نیز به اتمام نرسیده است. چند ماه پیش بود که ایکس باکس نزدیک به 2 هزار نفر از اعضای خود را تعدیل کرده بود.
به دنبال انتشار بازی Hi-Fi Rush در سال گذشته، بسیاری از مدیران ارشد بخش گیم مایکروسافت و ایکس باکس از آن به عنوان موفقیتی عظیم یاد میکردند. از سوی دیگر به دنبال عرضه بازی Redfall که به دلیل مشکلات مختلف، با استقبال ضعیف و انتقادات فراوانی همراه شد، مدیران مایکروسافت مدعی شده بودند که به حمایت خود از چنین عناوینی ادامه خواهند داد. اکنون بسیاری از مخاطبین مایل هستند بدانند این تغییر رویه قابل توجه ایکس باکس و برکنار کردن بسیاری از افراد از مشاغل خود چه دلیلی داشته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید