آمار بازی Hogwarts Legacy بیسابقه است
موفقیتی بینظیر!
شرکت برادران وارنر (Warner Bros. Games)، ناشر این بازی، اخیرا آمار بازی Hogwarts Legacy را به اشتراک گذاشته و به موفقیت آمیز بودن فروش خود در زمان بسیار کوتاهی اشاره کرده است.
بر اساس آماری که اخیرا فاش شده میراث هاگوارتز موفقیت بزرگی برای برادران وارنر بوده و افزایش سرمایه قابل توجهی را به همراه داشته است. یکی از مدیران برادران وارنر در طی مصاحبهای درباره میراث هاگوارتز صحبت کرد و ارقامی را در این مورد به اشتراک گذاشت که نشان دهنده محبوبیت بسیار زیاد بازی و تعامل چشمگیر طرفداران بود.
میراث هاگوارتز توسط استودیو آوالانچه سافتور (Avalanche Software) توسعه یافته و توسط شرکت سرگرمی برادران وارنر منتشر شده است. داستان این بازی در اواخر دهه 1800 در جهان جادوگری و هری پاتر اتفاق میافتد. بازیکنان نقش یک دانش آموز جدید را در مدرسه جادوگری بازی میکنند و به سرعت درگیر شورش گابلینها میشوند. ساخت این بازی به طور رسمی در سال 2020 اعلام شد و اولین بازی از استودیو آوالانچه سافتور، پس از خریده شدن آن توسط برادران وارنر در سال 2017، محسوب میشد. تا به حال میراث هاگوارتز نقدهای مثبتی را برای مبارزات، گیم پلی، جهان و شخصیتهای آن به خود دیده است، اما به دلیل ماموریتهای جانبی و نقصهای فنی با انتقاداتی هم روبرو شده است.
مجله ورایتی (Variety) در مصاحبهای با دیوید حداد، معاون اجرایی و مدیر کل شرکت برادران وارنر، درباره موفقیتهای این بازی بیشتر گفتگو کرد. طبق آنچه حداد گفت میراث هاگوارتز با بیش از 152 میلیون ساعت بازی در تنها دو هفته، موفقیت چشمگیری داشته است. او همچنین چندی از آمارهای اضافی اما جالب به دست آمده از گیم پلیها و آنچه بازیکنان تا به حال در بازی انجام دادند را به اشتراک گذاشت. این شامل رشد 393 گیاه جادویی، دم کردن 242 میلیون معجون و شکست دادن 1.25 میلیارد جادوگر سیاه بود.
به گفته حداد میراث هاگوارتز نیز موفقترین نسخهای است که در چند وقت اخیر از دنیای جادوگران بیرون آمده است. و میتوان گفت که قابل توجهترین جنبش در فعالیتهای آنلاین طرفداران دنیای هری پاتر پس از انتشار Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald در سال 2018 بود. با این حال، برادران وارنر گزارش دادهاند که بازدیدهای صفحه وب میراث هاگوارتز تنها در پنج روز از 39 درصد نیز فراتر رفته است. ناشران از محبوبیت و شهرت بازی خوشحال شدهاند و حداد آینده روشنی را برای راه اندازی آینده میراث هاگوارتز بر روی پلتفرمهای دیگر پیش بینی کرد.
میراث هاگوارتز بخشی از ابتکار برادران وارنر برای سرمایه گذاری در بازیهای تریپل ای (AAA) بر اساس برخی از محبوبترین فرنچایزهای آن بود. این پروژه موفق تنها بخشی از برنامههای این شرکت برای توسعه چندین بازی مبتنی بر آثار سینمایی پرطرفدار است و قرار است هدف بعدی فیلمها و کمیکهای موفق دی سی (DC) باشند. موفقیت میراث هاگوارتز همچنین میتواند در را برای بازیهای هری پاتر بیشتری باز کند.
البته موفقیت و آمار بازی Hogwarts Legacy بدون حاشیه هم نبوده است و بحثهای مختلفی در فضای مجازی از جمله دیدگاههای بحث برانگیز جی کی رولینگ (J. K. Rowling) بر روی آنها سایه انداخت. با این حال به نظر نمیرسد که این جنجالها تاثیر منفی قابل توجهی بر موفقیت بازی داشته باشد.
نظر شما درباره این بازی چیست؟ میراث هاگوارتز در چه حد توانسته در بین بازیهای امسال موفق باشد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید