با پیشرفتهای بازی Horizon Forbidden West آشنا شوید
بازسازی کامل سیستم مبارزات
استودیوی سرشناس گوریلا گیمز ساعاتی پیش با انتشار چند ویدیوی مختلف، اطلاعات جدیدی از پیشرفتهای بازی مورد انتظار Horizon Forbidden West به اشتراک گذاشت.
گوریلا گیمز در ابتدا با ساخت مجموعه کیلزون به شهرت جهانی رسید. سپس چهار سال پیش بود که اولین اثر نقش آفرینی این استودیو به نام هورایزن زیرو داون به صورت انحصاری روانه کنسولهای پلیاستیشن شد که به دنبال ارائهی گیمپلی مهیج و روایت داستان درگیرکننده، تحسین منتقدان را برانگیخت و به عنوان یکی از بهترین بازیهای اکشن نقش آفرینی لقب گرفت. در پی این دستاورد، در جریان مراسم معرفی کنسول جدید پلیاستیشن بود که شرکت سونی با همکاری گوریلا گیمز از بازی جدید مجموعه تحت عنوان هورایزن فوربیدن وست پرده برداشت.
حال که زمان چندان زیادی به انتشار بازی باقی نمانده و هواداران بیصبرانه منتظر تجربهی آن هستند، ساعاتی پیش تیم سازنده بدون هیچ سر و صدایی، سه ویدیوی مختلف از بازی منتشر کرد و در کنار آن، جزئیات گوناگونی از پیشرفتهای این عنوان نسبت به اثر پیشین به اشتراک گذاشت. چارلز پرین، طراح ارشد سیستم مبارزات بازی، مدعی است که سیستم مبارزه دستخوش تغییراتی زیادی شده و راههای متعددی را برای نابودی دشمنان در بازی تعبیه شده است. از طرفی، دشمنان چالشبرانگیزی در بازی وجود دارد که به لطف آنها، گیمرها بیش از پیش به تکمیل مهارتهای الوی و استفاده از تک تک آنها ترغیب خواهند شد.
طراح ارشد سیستم مبارزات بازی در این خصوص توضیح میدهد:
بازیکنانی که وقت خود را صرف تکمیل مهارتهای رزمی الوی میکنند، طبیعتا راههای خلاقانهتری برای مبارزه با دشمنان پیدا خواهند کرد. ما در نظر داشتیم که سبکهای مختلف و منحصر به فرد بازی را با یکدیگر ادغام کنیم و به معنای واقعی کلمه روی آزادی عمل پلیر تمرکز کردیم. به کمک سلاحها و لباسهای جدید، شما میتوانید تاکتیکهای الوی را تطبیق دهید. در آخر، ما میخواستیم که دشمنان متنوع و چالشبرانگیزی طراحی کنیم تا بازیکنان به استفاده از تمامی قابلیتها و تواناییها ترغیب شوند.
در ادامه، ریچارد اود، کارگردان انیمیشن گیمپلی، بر این باور است که الوی تجربههای زیادی به دست آورده و به همین خاطر، بسیار چابکتر و باهوشتر از همیشه است. او در رابطه با پیشرفتهای بازی نسبت به نسخهی قبلی میگوید:
الوی تا به امروز تجربهی زیادی به دست آورده که این موضوع باید در انیمیشنها به طور واضح نمایش داده شود. هدف ما این است که به خوبی نشان دهیم الوی راحتتر از قبل از محیط اطراف خود عبور میکند. البته، نباید از واقعیتها فاصله گرفت؛ چرا که او یک انسان است و همه چیز همواره به بهترین شکل ممکن پیش نخواهد رفت. برای مثال میتوان به مکانیک Grapple اشاره کرد؛ الوی از همیشه چابکتر و باهوشتر است، با این حال که وقتی او در شیبهای تندتری قرار گیرد، با چالشهای مختلفی روبهرو خواهد شد.
هر کلاس از آدمها و یا ماشینها عملکرد متفاوتی دارند و تیم انیمیشن از طریق یک سری اقدامها، وضعیت و حرکت را به بهترین شکل ممکن به بازیکن منتقل میکند. ما به حرکات و رفتارهای قابل پیشبینی اتکا کردهایم که بازیکن توانایی تشخیص رفتار آنها را دارد. از این رو، شما باید نحوه حرکت دشمن را به خوبی پیشبینی کنید و یا در سریعترین زمان، واکنش درستی از خود نشان دهید. در نظر داشته باشید که شما با زمانبندی هر کدام یک از حرکتهای دشمنان بازی میکنید. به همین خاطر، جدا از اینکه فرصتهایی برای ضربه زدن، مسدود کردن یا دویدن بازیکن ایجاد کردهایم، بلکه برخی از ویژگیهای را در خود انیمیشنها نشان خواهیم داد.
پیشرفتهای بازی تنها به بخش انیمیشن و مهارتهای الوی خلاصه نشده است. آرین بی، برنامه نویس ارشد هوش مصنوعی، اعلام کرده که سیستم مخفی کاری بازی تفاوت زیادی با گذشته دارد و اکنون دشمنان کوچکترین مزاحمتها و اتفاقات را بررسی خواهند کرد. از طرفی، اگر از میدان دید دشمنان خارج شوید، آنها به طور گروهی به دنبال شما میگردند.
آرین بی در این زمینه توضیح میدهد:
ما سعی کردیم تا وضعیت دشمنان را از طریق رفتار، نحوه ایستادن و صداگذاری مشخص کنیم. پیش از اینکه دشمن شما را شناسایی کند، در گام نخست به شما نزدیک خواهد شد. آنها مزاحمتهایی از جمله پرتاب تیر را متوجه میشوند. دشمنان حتی دستگاههایی را که به بدون سر و صدا نابود کردهاید، بررسی خواهند کرد. البته، شما برای فرار از میدان جنگ میتوانید به طور مخفیانه از میدان دید دشمن خارج شوید. زمانی که دشمنان متوجه شوند شما در محلیکه انتظار داشتند نیستید، به دنبالتان میگردند. دقت داشته باشید که آنها به طور گروهی شما را جستجو میکنند. در این مواقع، رهبر تیم کارها را هماهنگ کرده و به سایر اعضا دستور میدهد. از طریق انیمیشنها و یک سری دیالوگها، شما حرکت بعدی خود را تشخیص خواهید داد.
در ادامه، آرین بی میگوید که قابلیت برخی از دشمنان نیز ارتقا یافته و به این راحتیها نمیتوانید از دست آنها فرار کنید. برای مثال، تعدادی از ماشینها قادر به شنا هستند؛ بنابراین آنها زیر آب نیز الوی را تعقیب میکنند. برنامه نویس ارشد هوش مصنوعی بازی در این باره اعلام کرد:
ما در نظر داشتیم که با بهبود وضعیت وضعیت حرکتی دشمنان، حس واقعگرایانهتری را برای بازیکنان رقم بزنیم. هوش مصنوعی در هورایزن زیرو داون از تغییرات پویای زمین پشتیبانی میکرد، اما حالا با افزودن ویژگیهای جدید به سیستم رفتاری، هوش مصنوعی بازی یک گام جلوتر رفته است. بدین ترتیب، زمانی که در حال تجربهی بازی هستید، هوش مصنوعی به دنبال فرصتهایی برای استفاده از میانبرها خواهد بود. قابلیتی که نسخهی قبلی مجموعه به طور کامل از آن بیبهره بود. به عنوان مثال، باید بدانید که اکنون ماشینهای بیشتری قادر به شنا هستند. برخی از آنها میتوانند الوی را در زیر آب نیز تعقیب کنند. دشمنان از این پس میتوانند از قابلیت پرش برای ورود و یا خروج از آب استفاده کنند. بنابراین، اگر بدشانس باشید، آنها این کارها را برای حمله به شما انجام خواهند داد.
استودیوی گوریلا گیمز بر این باور است که انتخاب بازیکنان در مبارزات در پیشبرد گیمپلی بازی حسابی تاثیرگذار خواهد بود. به بیان سادهتر، برخیها تمایل به مخفی کاری دارند و در طرف مقابل، گروهی به دنبال جنگ و خونریزی هستند. اینکه در مبارزهها به سراغ کدام سبک و مهارتها بروید، چالشهای مختلفی را برایتان به همراه خواهند داشت. چارلز پرین در این خصوص اذعان داشت:
روشهای مختلفی برای مقابله اثربخش با دشمنان در بازی هورایزن فوربیدن وست وجود دارد. چگونگی انتخاب بازیکن برای برای انجام کارها به معنای واقعی کلمه در مدت زمان مبارزه، خطرات احتمالی و هزینههای منابع تاثیرگذار خواهد بود. برخی از گیمرها ترجیح میدهند که دشمنان را در خفا نابود کنند، در حالی که گروه دیگر از قابلیتها و تاکتیکهای الوی استفاده کرده و به بهترین شکل ممکن دشمنان را نابود میکنند.
پیشرفتهای بازی Horizon Forbidden West شامل موارد دیگری هم میشود. به عنوان مثال، سیستم صداگذاری بازی پیش از همیشه واقعگرایانه شده و از این پس به تجربهی بازیکنان در نبردها کمک میکند. پینار تمیز، طراح ارشد بخش صوتی، در همین راستا میگوید:
ماشینها دارای نشانههای صوتی منحصر به فردی هستند که به بازیکن کمک میکنند تا تفاوت یک جنگ نزدیک و دور را از یکدیگر تشخیص دهند. حملات نزدیک با صدای خاصی که در لحظهی برخورد ایجاد میشود، مشخص میشوند. این در حالی است که در حملات دور، صداهای شارژ سلاح و یا صداهای شلیک به گوشتان خواهد رسید. در برخی از برخوردها که شامل ماشینهای متعدد در اطراف بازیکن است، نشانههای صوتی توجه کاربر را به سمت نزدیکترین دشمن معطوف میکند.
توسعهدهندگان معتقد هستند که الوی در طول گیمپلی با دشمنان مختلفی روبهرو خواهد شد. گویا هر کدام یک از ماشینها در این عنوان سرعت و عملکرد منحصر به فردی دارند و شما باید واکنشی صحیحی در مقابل حملهی آنها از خود نشان دهید. گوریلا گیمز میگوید:
ما امیدوار هستیم که بازیکنان در مبارزه با دشمنان نهایت لذت را ببرند. ماشینها در واقع دشمنهای قدرتمندی هستند که هر کدام یک از آنها سرعت و رفتار منحصر به فردی دارند. با این وجود، بازیکن باید در آخر کنترل موقعیت در اختیار داشته باشد تا با استفاده از تاکتیکهای کارآمد، پیروز میدان شود. مبارزههای نزدیک به طرز چشمگیری ارتقا یافتهاند و در ترکیب با Resonator Blast، این اجازه را به شما میدهد که حرکات جالبی را در کنار یکدیگر انجام دهید.
ناگفته نماند که فارغ از ماشینها، دشمنان انسانی نیز همواره یک تهدید بزرگ و خطرناک برایتان به شمار میروند. این دشمنان در کلاسهای مختلفی طبقهبندی شدهاند که هر کدام یک از این کلاسها، رفتارهای مخصوص به خود را دارند. ریچارد اود در این زمینه توضیح میدهد:
ما رفتارهای متعددی را بر اساس کلاسهای گوناگون بررسی میکنیم؛ چرا که این کار به ما چیزهای زیادی را در خصوص شرایط انتخابهایی که برای هر کاراکتر صورت میگیرد، ارائه میدهد. برای مثال، در کلاس Champion، مهم این است که شخصیت با اعتماد به نفس و با تجربه به نظر برسد. از این رو، برای شبیهسازی دقیق بازیگر ما باید با آرامش حرکت میکرد و به دنبال شکافهایی در دفاع حریف میبود. از طرفی، او نباید تماس چشمی خود را از دست میداد. در طرف مقابل، کلاس Rebel Soldier بیشتر شبیه به کفتاها رفتار میکنند که باعث شده بسیار جنجالی و پرخاشگرانه به نظر برسند. آنها به طور گروهی حمله میکنند و اگر تعدادشان کم باشد، در حمله مردد میشوند. وضعیت بدن آنها خمیده است و همواره از دیدگاه جنگی و هوش مصنوعی به این صورت رفتار نمیکنند. به طور کلی، شناخت رفتارها درک بهتری به بازیکن میدهد تا در مقابل هر کلاس و دشمنها، عملکرد خوبی داشته باشند.
لازم به ذکر است که بازی هورایزن فوربیدن وست در ابتدا برای عرضه در اواخر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود که کمپانی سونی چندی پیش در پیامی رسما اعلام کرد که انتشار این عنوان به سال آینده میلادی موکول شده است. بر این اساس، گفته شده که بازی در روز ۲۹ بهمن ماه سال جاری (مصادف با هجدهم فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 عرضه خواهد شد. با وجود اینکه نسخهی اول این سری در حال حاضر در دسترس کاربران رایانهی شخصی قرار دارد، اما شرکت سونی هنوز هیچ اشارهای به انتشار اثر مزبور برای پیسی نکرده است.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با پیشرفتهای جدید بازی Horizon Forbidden West در مقایسه با نسخهی پیشین مجموعه چیست؟ آیا ساختهی جدید استودیوی گوریلا گیمز بار دیگر موفقیتهای بزرگی را برای سونی رقم خواهد زد؟ شما چه انتظارهایی از بازی جدید هورایزن دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید