تماشا کنید: اطلاعات جدیدی از مکانیکهای گیم پلی Horizon Forbidden West منتشر شد
این بازی از دوال سنس پشتیبانی میکند
گوریلا گیمز با انتشار یک پست در وب سایت رسمی PlayStation جزئیات تازهای را از مکانیکهای گیم پلی Horizon Forbidden West به اشتراک گذاشته است.
گوریلا گیمز یکی از استودیوهای زیرمجموعه پلی استیشن بوده و حالا روی Horizon Forbidden West کار میکند که دنبالهای برای Horizon Zero Dawn است. داستان مدتی پس از اولین ماجراجویی الوی روایت میشود. او باید خودش را به منطقهای به نام Forbidden West رسانده و آنجا درباره منشا یک بیماری تحقیق کند؛ بیماریای که بسیار خطرناک بوده و میتواند به تهدیدی بزرگ تبدیل شود. مطابق انتظار، الوی با ورود به منطقه مورد نظر نه تنها با انسانهای خطرناکی ملاقات میکند، بلکه با رباتهای جدیدی مواجه میشود. او همچنین در ماجراجویی خود از ابزارهای جدید مانند Diving Mask بهره میبرد.
گوریلا گیمز با انتشار یک پست در وب سایت رسمی PlayStation اطلاعات تازهای را از مکانیکهای گیم پلی Horizon Forbidden West به اشتراک گذاشته است. سازندگان در بخش اولیه مطلب گفتند اگرچه بازی جدیدشان به گونهای توسعه یافته که روی نسل هشتم و نهم کنسولهای سونی اجرا شود، از قابلیتهای کنترل دوال سنس بهره خواهد بود تا کاربران تجربه عمیقتر و واقعگرایانهتری از گشت و گذار در محیط و مبارزه با دشمنان داشته باشند؛ برای مثال، کاربر با ورود به زمینی که علف در آن رشد کرده، وجود آن در اطراف خود را به واسطه کنترلر حس میکند. مثال دیگر، حس کشیدن کمان است که به واسطه تریگرهای تطبیقپذیر در کاربر ایجاد میشود.
یکی از مکانیکهای جدید گیم پلی Horizon Forbidden West به کاربر اجازه میدهد آزادانه و بدون محدودیت از اجسام مختلف بالا برود. دومین مکانیک جدید، به الوی اجازه میدهد خود را به سمت اجسام بکشاند. ترکیب این مکانیک با مکانیک بالا رفتن از اجسام باعث شده حالا گشت و گذار در محیط سادهتر باشد. سازندگان در ادامه مطلب خود به دو ابزار جدید پرداختهاند که در اولین ویدیو گیم پلی به نمایش گذاشته شده بودند: Pullcaster و Shieldwing. ابزار Pullcaster دو کاربر دارد.
کاربرد اول Pullcaster این است در نقش یک گرپل ظاهر شده و قدرت مانور شخصیت اصلی را افزایش میدهد؛ برای مثال، میتواند گرپل را به سمت یک نقطه شلیک کرده و در اثر کشش آن در هوا معلق شود. بدین ترتیب میتواند نقطه ضعف یک ربات را راحتتر هدف بگیرد. کاربرد دوم با جابجایی اجسام مانند جعبهها مرتبط است؛ برای مثال، کاربر میتواند جعبهای که در یک لبه قرار داده شده را به سمت خودش کشیده تا نیازی به بالا رفتن نداشته باشد. Shieldwing هم به یک چتر شباهت داشته و باعث میشود کاربر با سرعت بسیار کمتری فرود بیاید. در ضمن، در مطلب تاکید شده Shieldwing یکی از ابزارهای محبوب تیم توسعه است.
گوریلا گیمز نه تنها مکانیکهای مربوط به گشت و گذار در محیط را افزایش داده، روی تکامل مبارزه کار کرده است. یکی از سیستمهای جدید Horizon Forbidden West در مقایسه با قسمت اول Workbench نام دارد که به کاربر اجازه میدهد سلاح و لباس خود را آپگرید خود کند تا عملکردشان بهبود یابد. به این سیستم باید درخت مهارت را افزود که در مقایسه با نسخه اول کاملا بازطراحی شده و در کنار موارد قدیمی، شامل مهارتهای جدیدی میشود.
اگر Horizon Zero Dawn را به یاد داشته باشید، در آن تقابل با رباتها و انسانها به صورت جداگانه صورت میگرفت اما در Horizon Forbidden West انسانهایی هستند که روی رباتها سوار شدهاند. دشمنان سواره را میتوان چالشی جدید و البته جدی توصیف کرد که کاربر باید استراتژی مناسبی را برای مقابله با آنها اتخاذ کند.
جدیدترین محصول گوریلا گیمز در تاریخ ۲۹ بهمن ماه سال جاری (مصادف با ۱۸ فوریه سال ۲۰۲۲ میلادی) برای پلتفرمهای هدف عرضه خواهد شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید