عرضهی Returnal با تاخیر مواجه شده است
تاخیری که چندان طولانی نیست
بخش سرگرمیهای تعاملی سونی با انتشار یک بیانیهی کوتاه در شبکهی اجتماعی توییتر از تاخیر در عرضهی Returnal خبر داده است.
سونی در ژوئن سال گذشتهی میلادی رویدادی را تحت عنوان Future of Gaming Showcase برگزار کرد تا بازیهایی که برای پلیاستیشن 5 عرضه میشوند را به نمایش بگذارد. یکی از بازیها، Returnal است که از دوربین سوم شخص بهره برده و در سبک تیراندازی ساخته میشود. وظیفهی تولید این محصول را هاوسمارک (Housemarque) بر عهده دارد که در سال ۱۹۹۵ میلادی تاسیس شد. این استودیو طی سالهای گذشته عناوین مختلفی را ساخته که برای مثال میتوان Transworld Snowboarding و Alienation را نام برد. در ضمن، Returnal نخستین همکاری فنلاندیها و سامورایی نیست. آنها قبلا روی Super Stardust Ultra VR و Dead Nation کار کرده بودند.
بخش سرگرمیهای سونی با انتشار یک بیانیهی کوتاه در حساب توییتری PlayStation اعلام کرد عرضهی Returnal با تاخیر مواجه شده است. این بازی قرار بود ۲۹ اسفند (مصادف با ۱۹ مارس) به بازار بیاید اما علاقهمندان اکنون باید تا ۱۰ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ (مصادف با ۳۰ آوریل) منتظر بمانند. ناشر جزئیات چندانی را به اشتراک نگذاشت و تنها گفت آنها و هاوسمارک تصمیم گرفتهاند انتشار را به تعویق بیاندازند تا تیم توسعه زمان بیشتری برای بهینهسازی داشته باشد. سازنده امیدوار است در طول این مدت بتواند کیفیت محصول را به سطح مورد نظر برساند. در ضمن، انحصاری جدید پلیاستیشن تنها بازی مهمی نیست که در آوریل عرضه میشود. کپکام هم قصد دارد Resident Evil: Village را در این ماه به بازار بفرستد.
طبق اطلاعاتی که در صفحهی Returnal در فروشگاه پلیاستیشن قرار گرفته، داستان روی خلبان فضاپیما به نام سلین تمرکز دارد که روی سیارهای ناشناخته سقوط کرده است؛ سیارهای که ظاهرا روزگاری به یک تمدن بسیار پیشرفته تعلق داشت. پروتاگونیست هیچ همتیمیای نداشته و باید با تکیه بر تجهیزات و زرهی که دارد، راهی برای خروج از سیاره بیابد. البته موجودات ترسناک بسیاری در گوشه و کنار محیط مخفی شده و آمادهی حمله به سلین هستند. شخصیت اصلی همچنین در یک چرخهی زمانی گرفتار شده است. در نتیجه، او با هر بار مرگ دوباره متولد شده و همه چیز از ابتدا آغاز میشود. البته یک نکتهی بسیار مهم وجود دارد: محیط با هر بار مرگ شخصیت اصلی تغییر میکند. این ویژگی باعث شده کاربر هر بار تجربهی متفاوتی داشته باشد.
تغییرات تنها به محیط اطراف خلاصه نمیشوند. هر باری که شخصیت اصلی ماجراجویی خود را از ابتدا شروع میکند، ترکیب متفاوتی از آیتمها و تجهیزات در اختیارش قرار میگیرد. با این حال، آپگریدهایی که در طول چرخههای پیشین آنلاک شدهاند تغییری نکرده و همچنان در دسترس قرار دارند. کاربر میتواند با یافتن تکنولوژیهای بیگانگان این آپگریدها را به دست بیاورد. در ضمن، آیتمهایی تحت عنوان تکههای خاطرات سلین در محیط قرار دارند که با جمعآوری آنها میتوان به پاسخ بسیاری از پرسشها دست یافت.
Returnal برخلاف تعدادی از محصولات جدید سونی یک میان نسلی نبوده و تنها برای پلیاستیشن 5 توسعه مییابد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید