خالق مجموعه Deus Ex از دوره ساخت آن میگوید
تفاوت مسائل دنیا در 25 سال گذشته
وارن اسپکتور خالق مجموعه Deus Ex در گفتگوی اخیرش اظهار میکند اگر قرار بود این بازی را دوباره اکنون بسازد آن را بسیار متفاوت از سال 2000 انجام میداد.
وارن اسپکتور (Warren Spector) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین بازیسازهای تاریخ معتقد است اگر چنین اثری امروز ساخته شود، آن را به عنوان یک مستند برداشت میکنند. مخصوصا با توجه به مضامین دنیای دیستوپیایی و این موضوع که کمپانیها و جناحهای شروری در حال رقابت با یکدیگر هستند تا کنترل روی امور دنیا را به دست بیاورند.
در گفتگو با نشریه PC Gamer، اسپکتور به توضیح راجع به تغییراتی که دنیا و در عین حال طراحی بازی در 25 سال گذشته از زمان انتشار اولین نسخه از مجموعه Deus Ex در سال 2000 داشته پرداخت و اظهار داشت “من امروز دیگر اقدام به ساخت بازی Deus Ex به همان شکلی که در دهه 2000 صورت گرفت نخواهم کرد، زمانی که به عنوان یک فانتزی قابل باور در نظر گرفته میشد.”
“دهه 2000 تازه از راه رسیده بود. به هوش مصنوعی به عنوان یک موضوع جداگانه پرداخته میشد، تئوریهای توطئه همهجا بودند، خیزش تروریسم در حال افزایش بود، مهندسی زیست دوره رشد خود را طی میکرد، تکنولوژی مرتبط به افزایش توانایی در حال کار بودند.” اسپکتور توضیح میدهد که ایشان سعی داشت به جای آن که مخاطبین را به یک موضوع تخیلیتر علاقهمند کند روی اثری با تمرکز روی مشکلات دنیای واقعی در آن بازه زمانی تمرکز کند.
“تمامی این موارد درون ذهن جمعی در جریان بود. ساخت یک بازی در مورد آنها، یک امر بسیار منطقی به شمار میرفت.” با این حال اگر قرار باشد خالق مجموعه Deus Ex باری دیگر به آن بازگردد ترجیح میدهد تا روی مسائلی کار کند که به امور روز مرتبطتر، فوریتر و شایسته کاوش بیشتری باشند.
اسپکتور در ادامه به تصمیم شرکت امبریسر (Embracer) مبنی بر کنسل نمودن نسخه جدید این مجموعه که توسط استودیو ایداس منترال (Eidos Montreal) در حال توسعه قرار داشت پرداخت و بیان داشت که “هیچ ایدهای ندارم چرا امبریسر باید فرنچایز Deus Ex را حداقل برای اکنون رها نماید. از نظر من، رویکرد گیمپلی این بازی همچنان مناسب است اما طراحی دنیا و موقعیت آن نیازمند بهروزرسانی است.”
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید