آیا بازی The Witcher 4 عرضهای فاجعه مشابه بازی Cyberpunk 2077 خواهد داشت؟
برنامه CD Projekt برای آینده چیست
استودیو CD Projekt برنامههای خود را برای جلوگیری از تکرار اشتباهاتی که در عرضه بازی Cyberpunk 2077 رخ داد، در رابطه با بازی The Witcher 4 تشریح کرده است. با وجود اینکه بازی Cyberpunk 2077 تاکنون به فروش فوقالعاده 30 میلیون نسخه دست یافته، اما عرضه اولیه آن در دسامبر 2020 یک فاجعه تمامعیار بود. استودیو به دلیل تبلیغات گمراهکننده پیش از انتشار بازی متهم شد و بازی در وضعیت بسیار بدی، بهخصوص روی کنسولها، منتشر شد.
این وضعیت به حدی بود که سونی (Sony) مجبور شد بازی را از فروشگاه PlayStation Store حذف کند. پس از آن، استودیو CD Projekt چهار سال وقت صرف کرد تا بازی Cyberpunk 2077 را بهبود ببخشد و اعتماد از دست رفته طرفدارانش را بازیابد؛ دو هدفی که بسیاری معتقدند این استودیو موفق شده به آنها دست یابد. اما حالا که بازی The Witcher 4 رسماً معرفی شده، خاطرات هایپ پیش از عرضه بازی Cyberpunk 2077 و ناامیدی نهایی آن دوباره در ذهنها زنده شده است. در مصاحبهای اختصاصی با IGN، تهیهکننده اجرایی مالگورزاتا میترگا (Małgorzata Mitręga) و کارگردان بازی سباستین کالمبا (Sebastian Kalemba) توضیح دادند که چه اقداماتی برای جلوگیری از تکرار این اشتباهات صورت گرفته است. مهمترین اقدام آنها این است که:
بگذارید بازی به اندازه کافی بپزد!
این عبارت نشان میدهد که استودیو CD Projekt قصد دارد برای بازی The Witcher 4 زمان کافی برای توسعه و آزمایش در نظر بگیرد و هیچ عجلهای برای عرضه بازی نداشته باشد. این رویکرد درس بزرگی از تجربه بازی Cyberpunk 2077 بوده که در آن فشار برای عرضه سریع بازی باعث شد کیفیت نهایی محصول بهشدت آسیب ببیند. تیم توسعه در تلاش است تا انتظارات طرفداران را بهشکلی منطقی مدیریت کند و اطمینان دهد که بازی The Witcher 4 در زمان انتشار، محصولی کامل و باکیفیت خواهد بود. با توجه به اهمیت این مجموعه و درسهای سختی که استودیو CD Projekt از گذشته گرفته، همه امیدوارند این بازی بتواند به انتظارات بالای طرفداران پاسخ دهد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید