شرط ساخت بازیهای انحصاری جدید PS5، حمایت از ریمسترها است!
مدیر سابق پلی استیشن توضیح میدهد
مدیر سابق پلی استیشن خطاب به گیمرهایی که خواهان ساخت و عرضه بازی های انحصاری جدید برای PS5 هستند، اعلام کرد که باید از ریمسترها و ریمیکها حمایت کنند.
اگر نگاهی به بازیهای چند سال اخیر صنعت بازیها بیاندازید، متوجه میشوید که توسعه نسخه ریمستر و ریمیک عناوین قدیمی بیشتر از هر زمان دیگری در دستور کار توسعهدهندگان قرار گرفته و این در حالی است که بازیکنها بهجای این نسخهها، خواهان ساخت بازیهای جدید از فرنچایزهای پرطرفدار هستند.
با این حال، ظاهرا توسعه بازی های جدید و انحصاری برای پلی استیشن ۵ به عملکرد ریمسترها و ریمیکها گره خورده است. در واقع، شوهی یوشیدا، مدیر سابق پلی استیشن، به تازگی در گفتوگویی اعلام کرده که حمایت از نسخه ریمستر و ریمیک عناوین، زمینه مالی را برای توسعه بازی های جدید و انحصاری برای پلی استیشن فراهم میکند.
به عبارت سادهتر، شوهی یوشیدا مدعی است که هزینه ساخت بازیهای AAA در سالهای اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته و یکی از روشها برای جبران این هزینهها، بازسازی یا توسعه نسخه ریمستر عناوین قدیمی است تا با فروش این بازیها، تا حدودی بودجه لازم برای توسعه عناوین جدید فراهم شود.
به گفته او، نسخه ریمستر و حتی پورت کامپیوتر عناوین پلی استیشن توسط استودیوهای صورت نمیگیرد و اغلب وظیفه ساخت این بازیها به استودیوهای دیگری محول میشود. به همین خاطر، توسعه ریمسترها و ریمیکها تاثیری در زمانبندی و فعالیتهای استودیوهای اصلی نمیگذارند و اختلالی در برنامهها و پروژهها ایجاد نمیکنند.
از طرفی، هزینه ساخت ریمستر و ریمیک بازیها بسیار کمتر بوده، اما در صورت موفقیت آنها، درآمد هنگفتی را به همراه دارد. در آخر، شوهی یوشیدا خاطرنشان کرد که هرمن هالست، مدیرعامل پلی استیشن، هرگز ریمسترها و ریمیکها را بهجای توسعه عناوین جدید آنها منتشر میکند و هوادارهایی که خواهان بازی های انحصاری جدید برای PS5 هستند، باید از این رویکرد حمایت کنند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید