بازی Indiana Jones and the Great Circle رابطه‌ای عاشقانه/تنفرآمیز با اسلحه‌ها دارد
1%
  • 0/10

بازی Indiana Jones and the Great Circle رابطه‌ای عاشقانه/تنفرآمیز با اسلحه‌ها دارد

درگیر احساسات ایندیانا

بازی Indiana Jones and the Great Circle رابطه‌ای عاشقانه/تنفرآمیز با اسلحه‌ها دارد ۰ ۰۳ بهمن ۱۴۰۳ بازی | گیم کپی لینک

بازی Indiana Jones and the Great Circle به وضوح تأکید دارد که ایندی همیشه ریوولور خود را در دسترس داشته باشد، حتی اگر بتواند هر سلاحی را که از دشمنان فاشیست یا نازی پیدا می‌کند، برای مدتی کوتاه نگه دارد. کشف سلاح‌های جدید برای مبارزات نزدیک که به‌طور اجتناب‌ناپذیری در نبردها شکسته می‌شوند، همواره جذاب و هیجان‌انگیز است. علاوه بر این، ترکیب ضربه/ضربه متقابل (Parry/Shove) که به صورت زمان‌بندی‌شده اجرا می‌شود، تجربه‌ای لذت‌بخش و چالش‌برانگیز ارائه می‌دهد.

با این حال، در حالی که ایندی همیشه ریوولور خود را در جیبش برای روز مبادا نگه می‌دارد و بازی Indiana Jones and the Great Circle عمداً در ابتدا استفاده از اسلحه‌ها را محدود می‌کند، لحظه‌ای در داستان فرا می‌رسد که پرهیز از شلیک کردن تقریباً غیرممکن می‌شود. گزینه‌هایی که بازیکنان در گیم‌پلی این بازی دارند شگفت‌انگیز است؛ چه زمانی که با شلاق ایندی سگ‌ها را ترسانده و آن‌ها را از حالت خصمانه خارج می‌کنند، یا زمانی که از اسلحه به عنوان ابزاری برای مبارزات نزدیک استفاده می‌کنند، بدون اینکه به آن به چشم یک وسیله مرگبار برای شلیک نگاه کنند. بازیکنان در هر موقعیتی که قرار می‌گیرند، انتخاب‌های متنوعی پیش روی خود دارند. حرکت مخفیانه در یک منطقه محدود ممکن است همیشه نتایج مشابهی با درگیری مستقیم و ناک اوت کردن همه دشمنان در دید نداشته باشد، اما این انتخاب‌ها می‌توانند برخوردها را برای بازیکنان آسان‌تر کنند. متأسفانه، هرچند این آزادی انتخاب در طول بازی وجود دارد، اما تنظیمات بازی در مراحل پایانی به گونه‌ای است که بازیکنان را وسوسه می‌کند بالاخره وارد تیراندازی‌های مستقیم شوند، به‌ویژه اگر تا آن لحظه از آن اجتناب کرده باشند.

اسلحه‌های Indiana Jones and the Great Circle با پیشرفت داستان وسوسه‌انگیزتر می‌شوند

در بازاریابی پیش از انتشار بازی، شرکت MachineGames، توسعه‌دهنده بازی Indiana Jones and the Great Circle، اعلام کرده بود که مبارزات نزدیک‌برد به جای استفاده از اسلحه‌ها بیشتر تشویق خواهند شد. طبق گفته آن‌ها، هرچند اسلحه‌ها به‌عنوان یک گزینه در دسترس هستند، اما استفاده از آن‌ها بازیکنان را وارد موقعیت‌های چالش‌برانگیزتری می‌کند. دشمنان با دیدن اسلحه‌ها برای تلافی آماده می‌شوند، به همین دلیل در اغلب موارد، مشت‌زنی و استفاده از ابزارهای متنوع، گزینه‌های بهتری هستند. این رویکرد در مناطق ابتدایی بازی کاملاً صدق می‌کند، جایی که بازیکنان می‌توانند تنها با مبارزات تن به تن از درگیری‌ها عبور کنند. در این مراحل، بازی همچنان به سبک ماجراجویی‌های کلاسیک و تمرکز بر مبارزات نزدیک‌برد وفادار است. اما تغییرات زمانی آغاز می‌شوند که بازیکنان از Giza خارج می‌شوند. این تغییر ممکن است برای برخی کمی غافلگیرکننده باشد. در این مرحله، چندین کتاب ماجراجویی در بازی شروع به ارائه مهارت‌های اسلحه می‌کنند و تقریباً هم‌زمان بازی به طور مستقیم استفاده از اسلحه را تشویق می‌کند. از این نقطه به بعد، دشمنان (به‌ویژه در مناطق هیمالیا و پس از آن) بیشتر و بیشتر به سمت کشیدن اسلحه روی ایندی می‌روند، که نشان‌دهنده تغییری در سبک گیم‌پلی است.

می‌توان استدلال کرد که اگر بازیکنان قرار نیست از تیراندازی در مبارزات بهره‌برداری کنند، هیچ دلیلی برای گنجاندن گیم‌پلی مرتبط با اسلحه وجود نخواهد داشت و بنابراین بازیکنان نباید به خاطر استفاده از اسلحه سرزنش شوند. با این حال، به‌طور قابل‌بحثی Indiana Jones and the Great Circle در اوج خود قرار دارد زمانی که مبارزات تن به تن هنوز جذاب‌تر از تیراندازی است. عدم وجود مهارت‌های اسلحه‌کشی ممکن بود عجیب به نظر برسد، اما با وجود این مهارت‌ها، نتیجه‌گیری این است که تیراندازی اکنون موثرتر و کارآمدتر از دیگر روش‌های مبارزه خواهد بود. این مسئله به‌ویژه در Sukhothai و در مناطق محدود مانند Voss Camp که پر از فاشیست‌ها و کاپیتان‌هایی با اسلحه هستند، مشهود است. در اینجا، اگر بازیکنان نخواهند به سرعت کشته شوند، باید از روش مخفی‌کاری استفاده کنند. در مقابل، در مناطقی همچون واتیکان یا Giza، بازیکنان می‌توانستند بی‌صدا آشوب به پا کنند و اجساد دشمنان را جمع کنند بدون اینکه نیازی به کشیدن اسلحه باشد. این موضوع حتی بدون در نظر گرفتن دینامیت‌های روشن‌شده با فندک و بشکه‌های انفجاری که به شدت در محیط‌های مختلف تأثیر دارند، قابل توجه است.

پس از این که بازیکنان از سلاح در بازی Indiana Jones and the Great Circle استفاده کردند، ممکن است بازگشت به سبک بازی قبلی سخت شود

یکی از راه‌های مؤثر مقابله با دشمنان مسلح، شلاق ایندیانا است. با ارتقاء این سلاح از طریق Adventure Books، بازیکنان می‌توانند دشمنان را از سلاحشان خلع سلاح کرده و حتی از آن برای از پای درآوردن دشمنان غافل استفاده کنند. این ویژگی تضمین می‌کند که رویکرد پنهانی همچنان می‌تواند سبک بازی مبتنی بر نبرد نزدیک را تقویت کند. با این حال، این مبارزات می‌تواند سخت و چالش‌برانگیز باشد و بسیاری از بازیکنان ممکن است تمایلی به آن نداشته باشند اگر قابلیت‌های جذاب سلاح‌ها در دسترس قرار گیرد. سختی بیشتر و افزایش تعداد سلاح‌ها می‌تواند خلاقیت بازیکنان را برای پیمایش مناطق و اجتناب از شناسایی تقویت کند. در واقع، حتی اگر بازیکنان به سبک نبرد نزدیک پایبند باشند، ممکن است ترجیح دهند به جای استفاده از باتون، سلاحی بردارند قابلیت اعتماد بیشتری داشته باشد. زمانی که پشت به گوشه‌ای دارند، ممکن است بی‌تاب شده و ریسک کنند، و صدای شلیک را برای از بین بردن دشمنان خود به جان بخرند. وسوسه همیشه وجود دارد و با توجه به اینکه نبرد نزدیک در Indiana Jones and the Great Circle در ابتدا در کانون توجه است، ممکن است غافلگیرکننده باشد که سپس به بازیکنان به اندازه‌ای که می‌خواهند سلاح داده شود.

ایندیانا هیچ‌گاه در مورد احتمال کشتن کسی که با او مبارزه کرده، خجالتی نبوده است؛ با این حال، یک رضایت عمیق‌تری وجود دارد که بازی Indiana Jones and the Great Circle به بازیکنان می‌دهد وقتی که تنها شلیک به دشمنان، راه ایده‌آلی برای پیشروی نیست. این حس کمی کاهش می‌یابد زمانی که سلاح‌ها بیشتر فراگیر می‌شوند و با توجه به مهارت‌هایی که به بازیکنان داده می‌شود تا نبرد با سلاح‌ها را قدرتمندتر کنند، انتخاب اینکه به دریاچه‌ای از دشمنان بی‌سلاح وارد شوند، به خاطر اصول اخلاقی خودسرانه‌ای که حتی بازی در نهایت به آن‌ها توجه نمی‌کند، دشوار خواهد بود.



مطالب مرتبط

دیگران نیز خوانده‌اند

نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments