پیرو برگزاری رویداد پلی استیشن و نمایش اولین گیم پلی بازی اسپایدرمن 2، تیم توسعه بهتازگی در چندین مصاحبه مطبوعاتی از رازهای جدید بازی پرده برداشتهاند.
دنباله بازی محبوب Marvel’s Spider-Man یکی از مورد انتظارترین بازیهای سال جاری است و گیمپلی دوازده دقیقهای نمایش داده شده در رویداد پلی استیشن بهخوبی این موضوع را تایید میکند. دیدن پیتر پارکر در لباس سیمبیوتی و تعقیب و گریز شکارچیان کریون در سرتاسر شهر نیویورک، چیزهایی است که برای هر طرفدار اسپایدرمن خوشایند است. بعد از اینکه بازی اول بهترین تجربه اسپایدرمن بودن را برای ما رقم زد، یک ماجراجویی پرفراز و نشیب فوقالعاده در اسپین آف Spider-Man: Miles Morales روایت شد. حالا این دو قهرمان دوست داشتنی باید در دنباله Marvel’s Spider-Man 2 باهم متحد شده و با تهدیدی بزرگتر از شش خبیث و دکتر اختاپوس روبرو شوند.
اطلاعات تازه منتشر شده از گیم پلی بازی اسپایدرمن 2
نقشه بازی دوبرابر عناوین پیشین خواهد بود
برایان اینتیهار (Bryan Intihar)، کارگردان خلاق بازی در مصاحبه اخیر خود با رسانه ژاپنی Famitsu، تایید کرد که نقشه بازی از نظر ابعاد دو برابر عناوین پیشین است و اینبار دو منطقه وسیع کوئینز و بروکلین بهعنوان مناطق قابل کاوش به بازی اضافه شده است. اینتیهار در ادامه توضیح داد که این دو منطقه جدید عمدتا مسکونی هستند و به اندازه منهتن آسمانخراشهای زیادی ندارند، بنابراین حال و هوای کاملا متفاوتی با بخش منهتن خواهند داشت. از طرفی، ما موقعیتها و رویدادهای غیرقابل پیشبینی و غافلگیرکنندهای را برای شما در نظر گرفتیم که در عناوین پیشین مشاهده نکردهاید، مانند تعقیب و گریزی که در گیمپلی بازی نمایش داده شد. با بهبود مکانیک جابهجایی، مانند افزایش سرعت تار زدن و اضافه شدن قابلیتهای جدیدی به گیم پلی بازی اسپایدرمن 2 نظیر Web Wings و Super Slingshot، بازیکنان میتوانند با سهولت بیشتری در نقشه عظیمالجثه بازی پرواز کنند.
رایان اسمیت (Ryan Smith)، از دیگر کارگردانان خلاق بازی، با اشاره به قدرت پردازش و بارگذاری فوقالعاده کنسول پلی استیشن 5، در مورد اینکه چگونه بازیکنان میتوانند با استفاده از مکانیکهای جدید در شهر کاوش کنند، صحبت کرد. طبق گفتههای او، از آنجایی که SSD قدرتمند کنسول امکان سرعت بارگذاری سریعتری را فراهم میکند، سرعت کلی تار زدن را میتوان بدون پیشی گرفتن از محیطها افزایش داد. همچنین شایان ذکر است که مکانیک Surveillance Towers که در بازی اول برای باز کردن مناطق جدید نقشه ازش استفاده شده بود، در این بازی حضور نخواهد داشت. در عوض سازندگان تصمیم گرفتهاند تا مکانیکهای جدیدی را جایگزینش کنند، اگرچه جزئیات خاصی در مورد این مکانیکهای جدید طی مصاحبههای متعدد فاش نشد.
بازیکنان در سوییچ کردن بین شخصیتهای قابل بازی آزادی عمل خواهند داشت
در مصاحبه دیگری با Eurogamer، برایان اینتیهار توضیح داد که گیمرها تاحدودی در سوییچ کردن بین دو شخصیت قابل بازی آزادی عمل خواهند داشت. طبق گفتههای او، هنگام انجام مراحل داستانی، کنترل کردن پیتر و مایلز بهکلی دست ما است تا همهچیز به نفع بازیکن باشد. درست همانطور که در پیش نمایش گیمپلی دیدید، ما به صورت پیش فرض مشخص میکنیم که چه زمانی باید کنترل کدام قهرمان را بدست بگیرید تا بتوانیم داستان را آنطور که باید، پیش ببریم. اما وقتی صحبت از کاوش در جهان بازی بهمیان میآید، باید با بگویم که بازیکنان میتوانند با فشار یک دکمه، آزادانه بین پیتر و مایلز سوییچ کنند. بهعلاوه مراحل جانبی خاص و منحصر به فردی برای پیتر و مایلز ساخته شده است که در نقشه قابل مشاهده است.
کارگردان خلاق بازی همچنین اشاره کرد که قابلیت تغییر شخصیت مستقیما با سه درخت مهارت طراحی شده در سیستم ارتقا بازی مرتبط است که اولی به تواناییهای منحصربهفرد لباس سیمبیوتی پیتر، دومی به تواناییهای منحصربهفرد مایلز و سومی نیز به تواناییهای مشترک هر دو اختصاص دارد. او میگوید که تیمش میخواست در حین جابجایی بین دو اسپایدرمن به بازیکنان حس آشنایی بدهد و در عین حال انعطافپذیری خاصی را در روند ارتقا حرکتهای آنها فراهم کند. وقتی از اینتیهار پرسیده شد که آیا شخصیتهای قابل بازی دیگری بهجز پیتر و مایلز در Marvel’s Spider-Man 2 وجود دارد یا نه، اینتیهار سکوت اختیار کرد و هیچ واکنشی نشان نداد.
یکی از موضوعات مورد بحث در میان طرفداران بعد از تماشای گیم پلی بازی اسپایدرمن 2 این بود که آیا بازیکنان میتوانند آزادانه بین پیتر و مایلز سوییچ کنند، بهخصوص با توجه به اینکه بازی از سیستمی مشابه سیستم معروف بازی Grand Theft Auto 5 استفاده میکند. خوشبختانه استودیو اینسامنیاک گیمز بهخوبی نحوه عمل کردن این مکانیک جذاب را توضیح داد. اینکه کنترل کردن دو اسپایدرمن در مراحل داستانی بهکلی دست تیم توسعه است و حین کاوش در جهان عظیم بازی برعهده بازیکن است، میتواند تاثیر بسزایی در گیمپلی داشته باشد، زیرا پیتر و مایلز هر کدام حین تار زدن در شهر نیویورک، نکات جانبی و اسرار خاص خود را خواهند داشت.
شخصیتپردازی آنتاگونیستهای بازی عمق زیادی خواهند داشت
برایان اینتیهار و رایان اسمیت در مصاحبه دیگری با Eurogamer تایید کردند که گنجاندن کریون شکارچی و بهتصویر کشیدن رابطه پیتر پارکر با سیمبیوت ونوم، عناصر سنگین و تاریکتری را به داستان معرفی خواهد کرد. به گفته آنها، این تصمیم برای تیم طبیعی بود زیرا آنها میخواستند به تمای شخصیتها و آنچه که آنها در تجربه کلی به ارمغان میآورند احترام بگذارند.
آنها باری دیگر بر تعهد خود در پرداختن به تاثیر مخرب سیمبیوت ونوم بر جسم و روح پیتر پارکر به شیوه درست تاکید کردهاند و گفتند که هدفشان به تصویر کشیدن یک حس وابستگی یا حتی اعتیاد در قهرمان بود که نه تنها خود پارکر را تحت تاثیر قرار میدهد بلکه عواقب جبران ناپذیری را برای عزیزانش به همراه میآورد. در آخر اینتیهار و اسمیت به طرفداران اطمینان دادهاند که علیرغم این مضامین تیرهتر، بازی همچنان ویژگی طنز فرانچایز را حفظ خواهد کرد و به روایت داستانی صمیمانه ادامه خواهد داد.
بازی بهشدت مورد انتظار Marvel’s Spider-Man 2 پاییز سال جاری بهصورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 5 عرضه میشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید