استودیوی سازندهی Just Cause زمانی مشغول ساخت یک بازی استیمپانک بوده است
پروژهی جاهطلبانهای که به نتیجه نرسید
استودیوی سوئدی Avalanche که بهعنوان سازندهی Just Cause و Rage 2 شهرت دارد، در یک برههی زمانی مشغول ساخت روی بازی بلندپروازانهای بوده که هرگز به نتیجه نرسیده است.
Avalanche Studios Group با ساخت آثار جهانباز وسیع شناخته میشد و اتفاقا قرار بوده یکی از پروژههای این استودیو، عنوانی بسیار بزرگ و جاهطلبانه در همین سبک باشد. «میکیل سَکر» (Mikael Säker)، یکی از اعضای ارشد سابق آوالانچ، در مصاحبهی اخیر خود با حمیدرضا نیکوفر در پادکست Wassup Conversations به توصیف این پروژهی نافرجام پرداخته است. به گفتهی او، این بازی که زمان قابل توجهی هم از شروع ساخت آن گذشته بوده، یک اثر استیمپانک بود که در دورهی تاریخی تخیلی با حالوهوای دههی ۵۰ میلادی جریان داشت:
آن [اتفاق] اصلا جالب نبود. فکر کنم آنها مجبور شدند در عرض یک شب نیمی از اعضای استودیو را به دلیل فروپاشی اقتصادی تعدیل کنند. ناشر بازی، که شرکت بزرگی هم بود، تمام بازیهایش را به غیر از یکی کنسل کرد. ولی ما مشغول کار روی یک بازی جهان-باز فوقالعاده بودیم که در نسخهی جایگزینی از دههی ۱۹۵۰ جریان داشت. ما یک نسخهی بسیار بزرگ از لندن ساخته بودیم که بسیار چشمنواز بود. در آن آسمانخراش نداشتیم، در عوض ارتفاع معکوس داشتیم که یعنی شهر به سمت پایین رشد میکرد. میتوانستید با زیپلاین، کشتیهای هوایی و هواپیماها پرواز کرده و داخل گودالهای بسیار بسیار عمیقی وسط شهر بپرید. [این بازی] از لحاظ بصری و طراحی دنیا فوقالعاده بود و ایدههای خیلی خوبی هم برای گیمپلی داشت.
با توجه توصیفات هیجانانگیز آقای سکر، بسیار مایهی تاسف است که این پروژه هرگز به سرانجام نرسید. سکر مسئولیت کارگردانی این بازی را برعهده داشت اما پس از توقف آن، برای کار روی مجموعهی Battlefield راهی DICE شد. در حساب لینکدین میکیل سکر به «پروژهی بزرگی که هرگز تکمیل نشد» در حد فاصل ماه مه ۲۰۰۷ تا سپتامبر ۲۰۰۸ اشاره شده که میتواند همین بازی بوده باشد. این یعنی بازی چیزی در حدود یک سال و نیم از فرایند تولید آن گذشته بوده اما همانطور که سکر در مصاحبه میگوید، آوالانچ دو سال دیگر برای تکمیل آن زمان لازم داشت.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید