پروژهی جدید کیچیرو تویاما خالق بازی Silent Hill
رونمایی از بازی جدید استودیوی تازهتاسیس کیچیرو تویاما
کیچیرو تویاما (Keiichiro Toyama)، خالق بازیهای پرطرفداری مثل Silent Hill، Siren، Gravity Rush و خیلی دیگر از پروژههای کوچک و بزرگ در دنیای بازیها، به تازگی پروژهی جدید استودیوی تازه تاسیسش را همراه با اطلاعات جزئی و همچنین کانسپت آرتهای این پروژه، رونمایی کرده است.
تویاما که اغلب آن را با بیش از 20 سال همکاریاش با استودیوی ژاپن سونی (SCE Japan Studio) میشناسند، در آخرین روزهای سال 2020 استودیوی جدیدش را تحت عنوان Bokeh Game Studio معرفی کرد و حالا وقت آن رسیده که اطلاعاتی دربارهی پروژهی درحال توسعهی این استودیو به اشتراک بگذارد.
در استودیوی Bokeh علاوه بر خود کیچیرو تویاما، چندین عضو سابق دیگر از استودیوی ژاپن به چشم میخورند. از جمله طراح ارشد بازی Gravity Rush یعنی جونیا اکورا (Junya Okura) و کازونبو ساتو (Kazunobu Sato) که سابقهی کار روی بازی The Last Guardian و بازی Puppeteer را دارد. تیم جدید تویاما به ریشههای سبک وحشت این بازیساز ژاپنی برگشته و بازی جدید استودیوی Bokeh یک بازی ترسناک خواهد بود. تویاما در جریان ویدیوی تبلیغاتی استودیوی بوکه که به تازگی منتشر شده است، اطلاعاتی را دربارهی این پروژهی بدون نام به اشتراک میگذارد. تویاما در این ویدیو دربارهی ساختار کلی این بازی جدید ترسناک اینگونه توضیح میدهد:
زاویهی دید من نسبت به سبک ترس و وحشت، نشان دادن نقاط ترسناک و تکاندهندهی زندگی روزمرهمان است. به جای اینکه چیزهای ترسناک را روی صفحه به نمایش درآوریم، بهتر است جایگاه خود را در این دنیا زیر سوال ببریم و این حقیقت را که هماکنون در صلح و آرامش زندگی میکنیم را به چالش بکشیم... به نظرم این، بستری است که تم کلی بازی بعدیام را تشکیل میدهد.
تویاما توضیح میدهد که میخواهد به جای تمرکز روی المانهای ترسناک همیشگی موجود در بازیهای معروف سبک وحشت و بقا، تنها مقداری از آنها را وارد بازی خود کند و در کنار آنها، حس نشاط را به بازیکن منتقل کند! او معتقد است که از این طریق میتواند به جای خلق یک جهان وحشیانه و اذیتکننده، به شیوهای لذتبخش و دوستداشتنی بازیکن خود را سرگرم کند و البته در کنار این مورد، کمی هم آن را بترساند. تویاما دربارهی بستر داستانی این بازی اینگونه توضیح میدهد:
گاهی اوقات شخصیتهای معمولی را در موقعیتهای غیرمنطقی و غافلگیرکننده قرار میدهیم و سپس آنها را در مرز فروپاشی روانی مشاهده میکنیم. اینکه چگونه با شرایط پیشآمده با استفاده از اکشن و کمی هم دراما دست و پنجه نرم میکنند، به نظرم چیزی است که میخواهم در بازی بعدیام روایت کنم.
این تمامی توضیحاتی بود که کیچیرو تویاما در جریان ویدیوی تبلیغاتی استویدیوی Boke دربارهی بازی جدیدش به اشتراک گذاشته است. اینطور که از صحبتهای او پیداست، در این بازی بیشتر با اتفاقات روزمره و محیطهایی شبیه به دنیای پیرامون خودمان همراه خواهیم بود. اما همچنان در طول این ویدیو شاهد کانسپت آرتهایی هستیم که انسانهایی حشرهمانند را به تصویر میکشند و خبر از وجود هیولاهای ترسناک در این بازی میدهند. در هر صورت مشخص است که تویاما میخواهد شیوهای جدید از یک روایت ترسناک را به کار بگیرد و یک بازی ترسناک – درام را خلق کند که در آن شخصیت اصلی داستان با جلوهی ترسناک و کابوسوار چالشهای زندگی مواجه میشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید