کوجیما برای داستان بازی Metal Gear Solid سیصد کتاب خوانده بود
زیرا به او گفته بودند بازیها به داستان نیاز ندارند
به گفته هیدئو کوجیما ایشان برای داستان بازی Metal Gear Solid بیش از 300 کتاب به منظور تحقیقات خود خوانده بود تا خلاف ادعای عدم نیاز بازیها به داستان را ثابت کند.
در اپیزود جدید مننتشر شده از پادکست After 6 Junction 2 از چنل یوتیوب TBS Radio، شخص هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) از تجربیات خود به عنوان یک توسعه دهنده تازهکار گفت و توضیح داد که چگونه با مخالف سایرین در مقابل خواسته خود برای روایت داستان در بازیهای ویدئویی هنگام کار روی اولین نسخه از مجموعه بازی Metal Gear Solid مواجه میشده است.
“در ابتدا عناوین دو بعدی با پیکسلهای بزرگ وجود داشتند که تنها میتوانستید چیزی را از یک کنار به کناری دیگر منتقل کنید. من اما پتانسیل موجود درون آنها را دیدم. در مقابل مخالفت همهی افراد مقاومت کردم… هیچ هنری در بازیها وجود نداشت. حتی هیچ داستان خاصی نیز در آنها وجود نداشت. بنابراین ما میخواستیم افرادی باشیم که در بازیهای ویدئویی داستان روایت میکنیم.”
مسلما کوجیما اولین نفری نبوده که اقدام به روایت داستان در بازیهای ویدئویی میکرد اما بدون شک یکی از اصلیترین افرادی بود که به بررسی مضامینی از دنیای واقعی و مشکلات موجود در انها با داستان بازی Metal Gear Solid میکرد. با این حال به نظر میرسد بسیاری از روزهای ابتدایی ایشان در شرکت کونامی (Konami) صرف مطالعه به چگونگی پیادهسازی داستانهای غنی در بازیها که به واسطه آن نیز شناخته میشود شده است.
“ما تلاش میکردیم زیرا چنین چیزی در آن دوران وجود نداشت اما به واقعیت تبدیل کردن آن نیز امری دشواری محسوب میشد زیرا همه مخالف آن بودند. آنها به من میگفتند بازیهای ویدئویی به داستان نیازی ندارند.” اما خوشبختانه کوجیما در برابر این موضوع مقاومت میکرد و گاهی اوقات در ساعات کاری به کتابخانه میرفت تا به مطالعه مواردی چون طرح داستانی بپردازد حال آن که باز هم با مقاومت همکارانش رو به رو میشد که معتقد بودند داستانها برای بازیهای ویدئویی اهمیتی ندارند. کوجیما در نهایت مجبور به مطالعه بیش از 300 کتاب مختلف شد تا بتوانند ایدههای خود را در بازی به شکل صحیحی پیادهسازی کند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید