اطلاعات جدیدی از Sifu بازی جدید سازندگان Absolver منتشر شد
این بازی یک عنوان کاملا تکنفره خواهد بود
بازی Sifu یکی از عناوین مستقل و جذابی بود که در جریان اولین رویداد آنلاین State of Play در سال میلادی جاری معرفی شد. این عنوان توسط استودیوی Sloclap سازندهی بازی Absolver، در حال توسعه است. اکنون تهیهکنندهی اجرایی این بازی اطلاعات جدیدی از Sifu به اشتراک گذاشته است.
استودیوی مستقل Sloclap که در پاریس قرار دارد، از تعدادی از توسعهدهندگان سابق استودیوی Ubisoft Paris تشکیل شده است که پیش از این روی بازیهایی از جمله Watch Dogs و For Honor و همچنین مجموعهی Tom Clancy’s Ghost Recon کار کرده بودند. این توسعهدهنده در ماه ماه ۲۰۱۵ آغاز به کار کرد و برای ساخت اولین اثر خود به سراغ همکاری با یکی از بزرگترین ناشران بازیهای مستقل یعنی شرکت Devolver Digital رفت و بازی چندنفرهی آنلاین Absolver را با استفاده از موتور Unreal Engine 4 توسعه داد. این بازی تمرکز ویژهای روی هنرهای رزمی داشت. پس از آن استودیوی Sloclap به سراغ ساخت Sifu رفت که آن هم با محوریت هنرهای رزمی است، اما تفاوتهای زیادی با ساختهی پیشین این تیم دارد.
اکنون پیر تارنو، تهیهکنندهی اجرایی این بازی در مصاحبهای که با وبسایت PC Gamer داشته، اطلاعات جدیدی از Sifu به اشتراک گذاشته است. تارنو، اول از همه تائید کرد که بازی Sifu یک عنوان کاملا تکنفره است، تیم آنها در استودیوی Sloclap در آینده پروژههای آنلاین و چندنفرهی بیشتری را توسعه خواهد داد، اما در این بازی آنها میخواستند که تمام تمرکز خود را روی گیمپلی بازی بگذارند، بدون این که نگرانی پیچیدگیهای فنی توسعهی بازیهای آنلاین باشند. نتیجهی کار آنها یک بازی ماجراجویی خطی شده که الهامات زیادی از فیلم Oldboy و دیگر آثار با محوریت هنرهای رزمی گرفته است. تارنو گفت که هدف توسعهدهندگان ارائهی یک بازی مانند فیلمهای جکی چان است که در آن قهرمان داستان در برابر عدهی زیادی از دشمنها قرار بگیرد و با آنها مبارزه کند، در حالی که بازی Absolver روی مبارزات تک به تک تمرکز داشت.
او همچنین گفت که به سبک جکی چان، شما میتوانید در طول تجربهی بازی از محیط به نفع خود استفاده کنید، به طور مثال میتوانید اشیاء را پرتاب کنید، مبل و صندلی را به سمت دشمنها پرت کنید و همچنین از یک سری اسلحه با زمان محدود استفاده کنید.
وقایع داستانی بازی Sifu دربارهی یک هنرآموز ورزش کونگفو است که به دنبال پنج قاتلی میگردد که خانوادهاش را به قتل رساندهاند، تارنو دربارهی ساختار این عنوان میگوید که در طول هر مرحله ما با زیردستان این قاتلان مبارزه میکنیم و سپس بعد از این که شکستشان دادیم، به قاتلان میرسیم که حالتی شبیه به باس فایت دارند و اهداف اصلی ما هستند.
یکی از نکات جالبی که در تریلر معرفی Sifu وجود داشت این بود که اگر در طول تجربهی بازی شخصیتتان بمیرد، به زندگی برمیگردد، با اینحال او با هر مردن مقداری پیرتر میشود. این باعث شد که خبرنگار PC Gamer فکر کند که این بازی ممکن است ساختاری مانند عناوین روگلایت داشته باشد، اما وقتی در اینباره از تارتو سوال پرسید او گفت که این حدس کاملا درست نیست. او اعلام کرد که هنوز آمادگی به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتری را ندارد، اما به این اشاره کرد که در تریلر این شخصیت از جایی که میمیرد، زنده میشود. او همچنین گفت که شخصیت اصلی با افزایش سن ضعیف نمیشود، چون که او در حال تبدیل شدن به یک استاد پیر است.
تارنو همچنین به یکی از سوالات بزرگی که ممکن است بسیاری از بازیکنان داشته باشند، پاسخ داد: آیا Sifu هم شامل سیستمی مانند شخصیسازی حرکات در Absolver میشود؟ جواب کوتاه او این بود که نه، این بازی شامل چنین چیزی نمیشود اما حرکات شخصیت در طول بازی تکامل پیدا میکند. در واقع این بازی تنها یک سبک جنگی خاص دارد، پک می کونگفو که یک قسمت اساسی از Sifu را تشکیل میدهد.
خبرنگار PC Gamer سپس به سراغ کارگردان بازی Sifu یعنی جوردن لایانی رفت. نام این بازی به معنای معلم یا استاد است و کارگردان این عنوان زیر نظر سیفو بنجامین کولوس، استاد سبک لائو سیو لئونگ پک می کونگفو را یاد میگیرد. کولوس همچنین در ساخت این بازی و Absolver با استودیوی Sloclap همکاری کرده و برخی از عناصری که در آنها میبینیم حاصل ایدههای اوست.
لایانی نخواست تا دربارهی داستان بازی چیزی را لو بدهد، اما اشاره کرد که این داستان لزوما ماجرای یک انتقام سرراست را روایت نمیکند. او همچنین میگوید که کلمهی کونگفو واقعا به معنی یک سبک مبارزه نیست، بلکه اشاره به تسلط از طریق تمرین دارد. علاوه بر آن، لایانی میگوید که حرکات و ارزشهای پک می کونگفو از موارد مهم الهامبخش Sifu به حساب میآیند، به جز اینها بازی قرار است به یک سوال مهم پاسخ بدهد: آیا تنها یک زندگی برای فراگرفتن کونگفو کافیست؟ سیستم پیری در این عنوان به این پرسش پاسخ خواهد داد.
هنوز مشخص نشده که آیا بازی Sifu قرار است چندین درجهی دشواری مختلف داشته باشد یا خیر، اما Sifu بدون شک قرار نیست شخصیتی با قدرت و استقامت بتمن را داشته باشد و این به معنای چالشبرانگیز بودن آن است. بازی Dark Souls یکی از منابع الهام ساخت Absolver بود، هرچند عناصر آن به شکل پرنگی در آن بازی پیاده نشدند، اما در Sifu شاهد شباهتهای بیشتری به Dark Souls خواهیم بود و هر اشتباهی در آن، هزینه خواهد داشت.
بازی Sifu هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما احتمالا در پاییز سال میلادی جاری برای رایانههای شخصی و کنسولهای PS4 و PS5 در دسترس قرار خواهد گرفت. نسخهی رایانههای شخصی این عنوان فعلا در انحصار فروشگاه Epic Games قرار دارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید