کارگردان The Last of Us توانایی ساخت تعداد زیادی بازی بزرگ دیگر ندارد
"همه چیز پس از Uncharted 2 پراسترس بود"
نیل دراکمن کارگردان The Last of Us معتقد است توانایی ساخت تعداد زیادی بازی بزرگ دیگر در وجودش باقی نمانده است.
در جریان گفتگویی با لاجیک (Logic) رپر آمریکایی معروف طی یک مصاحبه، از نیل دراکمن (Neil Druckmann) رئیس استودیو ناتیداگ (Naughty Dog) پرسیده شد که تا چه زمانی به ساخت بازی در مقیاسهای بزرگ ادامه خواهد داد. دراکمن با اشاره به تجربه لذتبخش خود از کار روی سریال The Last of Us محصول شبکه HBO و همچنین تجربه پارک وحشت Halloween Horror Nights توسط کمپانی یونیورسال اظهار داشت:
“به نظرم توانایی انجام این کار در این مقیاس بزرگ برای همیشه را در خود نمیبینم. این موضوع بسیار سنگین بوده و انرژی فراوانی از شما میگیرد. مدیریت این تعداد فراوان از افراد و چند استودیو جهانی بسیار استرسآور است.
شما از ورود به مرحله جدید زندگی صحبت کردید. جایی که فرزندانتان به اولویت اول تبدیل شده. من هم در موقعیت مشابهی قرار داشته که فرزندانم اولویت یک من به شمار میروند. دختر من هماکنون 13 سال سن دارد من احساس میکنم زندگی در حال دور کردن او از من است. من میدانم که زمان محدود است و این موضوع اهمیت فراوانی دارد. من نمیخواهم زمانم را به هدر بدهم وقتی که آنها میخواهند زمانی را با من سپری کنند و این موضوع بالاترین اولویت را دارد.
بنابراین بله. من در نقطهای از زندگی قرار دارم که با خود فکر میکنید پایان کار من کجاست و چه زمانی برای گرفتن این تصمیم فرا خواهد رسید؟”
کارگردان The Last of Us در ادامه اظهار داشت که یکی از طرفداران بزرگ کوئنتین تارانتینو بوده و بسیار مشتاق است ببیند ایشان روی برنامه و اظهارات پیشین خود مبنی بر این موضوع که بیشتر از ده فیلم نخواهد ساخت و پروژه بعدی، آخرین فیلم ایشان خواهد بود میماند یا خیر. به نظر دراکمن، تارانتیو به این کار ادامه میدهد اما احتمالا به سراغ ساخت سریالهای تلویزیونی و یا موارد هنری دیگری در مقیاس کوچکتر برود:
“بنابراین من این موضوع را در خود میبینم که به سراغ پروژههایی با مقیاس کوچکتر و با استرس کمتری بروم که همچنان به من اجازه میدهد رویکرد خلاقانه خود را دنبال کنم. با این حال با خود فکر میکنم که توانایی چه تعداد از ساخت این بازیهای بزرگ در من باقی مانده و به نظرم تعداد آنها دیگر چندان زیاد نیست.
بازی Uncharted 2 لذتبخشترین اثر در میان عناوینی بود که روی آن کار کردم. زیرا نسخه اول این مجموعه به نوعی بود که اگرچه افراد بسیاری آن را دوست داشتند اما موفقیت آنچنان بزرگی به شمار نمیرفت. موفقیت آن به حدی بود که سونی از آن خردسند باشد و عملکرد تجاری آن مطلوب باشد. اما با Uncharted 2، ما میدانستیم که محصول ویژهای در اختیار داریم و همه از آن مطلع بودیم. در عین حال در این مقطع توجه چندانی روی ما وجود نداشت و هیچ کسی انتظار ارائه محصولی که در حال کار روی آن بودیم را نداشت.
به یاد دارم که ما شبها به تجربه بخش چندنفره بازی میپرداختیم و استرسی در میان ما وجود نداشت. اما پس از انتشار این بازی، همه چیز به شکل قابل توجهی با استرس همراه شد. دیگر نمیتوانستیم مثل قبل در حالتی که توجه و فشار زیادی روی ما قرار نداشت کار کنیم و همه از ما انتظار داشتند که محصول بعدی ما نیز بسیار عالی باشد.
در این زمان با خود فکر میکنید پروژه بعدی ما چگونه باید در سطح عالی باشد و چگونه باید کاری کنیم که به تکرار محصول قبلی خود نیفتیم؟ بنابراین شما همواره باید بازی بعدی خود را با کیفیت عالی و با حسی نو ارائه کنید که کاری بسیار سخت و طاقتفرساست.”
کارگردان The Last of Us چندی پیش اعلام داشته بود که طرحی احتمالی برای نسخه سوم این مجموعه در سر دارد و بنابراین احتمالا یک بخش دیگر برای داستان The Last of Us در کار خواهد بود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید