ناتی داگ با لغو بازی چندنفره The Last of Us مخالف بود
چهار سال تلاش بیفایده!
گزارش اخیر رسانه معروف بلومبرگ نشان میدهد که ناتی داگ از حدود چهار سال پیش روند ساخت بازی چندنفره The Last of Us را توسط تیمی بزرگ آغاز کرده بود.
محبوبیت سری لست آف آس برهیچکس پوشیده و پنهان نیست؛ فرنچایزی که یکی از پرافتخارترین عناوین تاریخ صنعت بازیها به شمار میرود و در حالی که هوادارها بیصبرانه منتظر معرفی و عرضه نسخه سوم آن هستند، اما در این میان رونمایی از بازی چندنفره این مجموعه نیز گیمرها را حسابی هیجانزده کرده بود.
با این حال، چند وقت پیش بود که علیرغم انتظارها، ناتی داگ در پیامی رسما اعلام کرد که روند ساخت بازی چندنفره The Last of Us به خاطر جلوگیری از خروج این استودیو از توسعه عناوین داستان محور، به کلی لغو شده است. از طرفی، بعدها اعلام شد که استودیو بانجی نیز در اتخاذ این تصمیم نقش داشته است.
حال، جیسون شرایر، خبرنگار رسانه بلومبرگ، در گزارشی اعلام کرده که اعضای ناتی داگ موافق لغو بازی آنلاین لست آف آس نبودند. این منبع آگاه مدعی است که روند ساخت بازی از چهار سال پیش، حتی قبل از عرضه The Last of Us Part 2 آغاز شده بود و بالغ بر صدها نفر مشغول توسعه بازی بودند.
نکته جالب اینجا است که لغو این پروژه پرهزینه پیامدهایی را نیز به دنبال داشته است. در واقع، جیسون شرایر اذعان داشت که در پی توقف کامل پروژه، برخی از افراد از شرکت سونی اخراج شدند و جریمههایی نیز برای برخی از مسئولان در نظر گرفته شد. با این حال، این موضوع توسط سونی تایید نشده و ژاپنیها در این باره همچنان سکوت اختیار کردهاند.
به طور کلی، توسعه بازیهای سرویس محور هزینههای هنگفتی را برای سازندگان و شرکت ناشر به همراه دارند. از طرفی، به خاطر پشتیبانی طولانی مدت از محتوای این بازیها، عملا تیم سازنده فرصت زیادی برای ساخت پروژههای جدید به خصوص عناوین تکنفره نخواهد داشت که شاید این تصمیم در نهایت به نفع هوادارهای ناتی داگ نیز باشد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید