1%
  • 0/10

کارگردان Marvel Rivals از علت شکست Concord می‌گوید

"باید پلیر مجاب شود ساخته شما را تجربه کند"

کارگردان Marvel Rivals از علت شکست Concord می‌گوید ۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
علت شکست Concord

به عقیده کارگران بازی Marvel Rivals علت شکست Concord به این دلیل بوده که این بازی هیچ ارزش منحصر به فردی را به مخاطبین خود ارائه نمی‌کرد.

به دنبال انتشار فاجعه‌آمیز بازی Concord در تابستان گذشته که با انتقادات بسیار گسترده منتقدان و مخاطبین همراه بود، شرکت سونی تنها دو هفته پس از عرضه این بازی شوتر لایو سرویس 40 دلاری، سرورهای بازی را خاموش و پول افرادی که آن را تهیه کرده بودند را به آن‌ها بازگرداند. تنها چندی بعد نیز خبرها از تعطیلی استودیو سازنده آن یعنی فایرواک (Firewalk Studios) اطلاع دادند.

تادئوس ساسر (Thaddeus Sasser) کارگردان بازی Marvel Rivals در گفتگویی که با نشریه ویدئوگیمر داشته به صحبت در رابطه با سرنوشت این اثر پرسر و صدای لایو سرویس پرداخت و توضیح داد “نوعی از هزینه در تغییر بازی که تجربه می‌کنید وجود دارد، من پیش از این روی بازی Overwatch سرمایه‌گذاری کرده‌ام، من 15 اسکین برای شخصیت Pharah خریداری کرده‌ام بنابراین قرار نیست تجربه این بازی را کنار بگذارم.”

این مصاحبه پیش از انتشار بازی Marvel Rivels ضبط شده، اثر هیرو شوتر Free to Play که توسط کمپانی نت‌ایز (NetEase) منتشر شد و در سه روز ابتدایی پس از عرضه خود موفق شد ده میلیون مخاطب جذب کند. ساسر درباره علت شکست Concord ادامه داد “به عنوان یک توسعه دهنده بازی، شما همیشه تا زمانی که مخاطب به ساخته شما واکنش نشان دهد، نگران هستید. واقعیت این است که من فکر نمی‌کنم کسی بتواند چنین چیزی را به طور دقیقی پیش‌بینی نماید در غیر این صورت صنعت بازی‌ به چیز بسیار متفاوتی تبدیل می‌شد.”

“عناوین بسیاری وجود دارند که منتشر می‌شوند و شما فکر می‌کنید این بازی‌ها به اثری موفقی تبدیل می‌شوند اما شکست می‌خورند. بالعکس عناوین بسیار دیگری نیز وجود دارند که تصور می‌کنید با شکست مواجه می‌شوند اما پس از عرضه با استقبال فوق‌العاده‌ای همراه می‌شوند. بنابراین من فکر می‌کنم تا پیش از عرضه، بسیار سخت است که بتوانید چیزی را پیش‌بینی کنید و به همین دلیل همواره نگران هستید.”

ساسر ابراز امیدواری کرد که محبوبیت IP مارول به اندازه‌ای کافی باشد که بتواند مخاطبینی که پیش از این روی بازی‌های رقابتی دیگری سرمایه‌گذاری داشته‌اند مجاب کند به تجربه یک بازی جدید مشغول شوند. “به نظرم ترفند ماجرا اینجاست که شما باید دلیلی در اختیار داشته باشید که افراد بخواهند بازی شما را تجربه نمایند و فکر می‌کنم Marvel Rivals چنین کاری را سوپرهیروها انجام می‌دهد. من در رابطه با شما نمی‌دانم، اما زمانی که کانسپت یا طرح این بازی به گوشم خورد با خود فکر می‌کردم که خدای من، من می‌خواهم جای شخصیت Storm در یک بازی باشم، یا می‌خواهم جای شخصیت Doctor Strange در یک بازی باشم. من می‌خواهم جای چنین شخصیت‌هایی در یک بازی باشم.”




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments