عضو سازنده Marvel Rivals از دلایل عدم اجازه سازندگان برای انتشار مادها میگوید
دستکاری در تعادل بازی و موارد دیگر
یک عضو تیم سازنده Marvel Rivals که سابقه کار در استودیو ناتیداگ را داشته توضیح داده که چرا استودیوها اجازه انتشار مادها را برای آثار خود نمیدهند.
به دنبال انتشار فصل اول از بازی Marvel Rivals، استودیو نتایز گیمز (NetEase Games) به دور از هیچ گونه سروصدایی قابلیت کارکرد مادها روی بازی را غیرفعال نمود. در حالی که ممکن است به نظر برسد این اقدامی از سازندگان به منظور جلوگیری از ساخت و انتشار اسکینها توسط کاربران خارج از برنامه تیم توسعه دهنده بوده، ظاهرا دلایل بسیار مهمتری نیز پشت این اتفاق وجود دارد.
دل واکر (Del Walker) عضو تیم سازنده بازی Marvel Rivals که سابقه فعالیت به عنوان طراح ارشد کاراکتر در استودیو ناتیداگ (Naughty Dog) و استودیوهای مطرح دیگری نظیر راکاستدی (Rocksteady) و ریاسپاون (Respawn) را داشته، توضیح داده که چرا اکثر سازندگان علاقهای به انتشار مادها روی آثار خود نداشته و چنین قابلیتی را روی آن مسدود میکنند.
دستکاری ساختار بازی و تعادل آن، ایجاد بار اضافه روی سرور به منظور پردازش محتوای اضافی، مادهایی با محتویات غیراخلاقی که میتواند به شهرت سازندگان آسیب برساند، پرهزینه بودن مدیریت و بررسی محتوای مادها، تحت تاثیر قرار گرفتن برند و دید هنری به کار رفته توسط تیم توسعه دهنده، غیر قانونی بودن استفاده از فایلهایی که برای توسعه ماد به کار رفته و شاید از همه مهمتر کاهش فروش اسکینهایی که توسط خود سازندگان ساخته شده، از جمله دلایلی بوده که آنها همواره اجازه انتشار مادهای مختلف را روی آثار خود نمیدهند.
در حالی که شاید نتایز هیچگاه اجازه انتشار ماد را روی ساخته پرطرفدار خود ندهد اما این موضوع برای همهی سازندگان نیز صدق نمیکند. سازندگان بازی Baldur’s Gate 3 در استودیو لارین (Larian Studios) جزو مثالهایی بارز از توسعه دهندگانی است که اجازه ساخت و عرضه مادها را روی بازی خود صادر کرده. آنها همچنین در اقدامی نادر با ساخت و عرضه ماد روی نسخههای کنسولی بازی خود نیز موافقت کردند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید