مایکروسافت تعریف خود از طرفدارهای ایکس باکس را تغییر داد
استراتژی جدید
مدیرعامل مایکروسافت به تازگی در دفاع از استراتژی جدید شرکت، معنا و مفهوم طرفدار ایکس باکس بودن را از نو تعریف کرده است.
شرکت مایکروسافت از اوایل سال جاری میلادی تصمیم گرفته تا برخلاف سنتهای چندین ساله خود، از عرضه انحصاری بازیها فاصله بگیرد و از این پس عناوین فرست پارتی ایکس باکس را برای پلی استیشن نیز منتشر کند؛ سیاستی که اگرچه به نفع کاربرهای پلتفرم رقیب بوده، اما برخی از هوادارهای ایکس باکس نسبت به این رویکرد معترض هستند.
در همین راستا، آقای ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت، به تازگی در گفتوگویی پیرامون کمپین تبلیغاتی “این یک ایکس باکس است” اعلام کرد که از این پس رویکرد مایکروسافت در قبال عناوین فرست پارتی ایکس باکس، بتزدا و اکتیویژن بلیزارد، انتشار چندپلتفرمی آنها خواهد بود و طرفدار ایکس باکس بودن، معنا و مفهومی جدیدی دارد.
ساتیا نادلا در این زمینه میگوید:
ما مفهوم طرفدار ایکس باکس بودن را از نو تعریف میکنیم. طرفدار ایکس باکس بودن بدین معنا است که بتوانید بازیهای این پلتفرم را در هر دستگاهی که در اختیار دارید، تجربه کنید.
با توجه به گسترش روز افزون فناوری استریم ابری بازیها و همچنین امکان تجربه بازیهای ایکس باکس از طریق سرویس اشتراکی گیم پس، ظاهرا مایکروسافت دیگر روی فروش کنسولهای خود تمرکز نکرده و در عوض قصد دارد که با افزایش فروش بازیها و خدمات خود، درآمد شرکت از بخش گیمینگ را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.
در این میان، بهتر است بدانید که آقای جز کوردن، خبرنگار رسانه ویندوز سنترال، در پیامی خاطرنشان کرد که تمامی بازیهای ایکس باکس، از جمله سری هیلو و گیرز آف وار، در آینده برای پلی استیشن 5 منتشر خواهند شد. همچنین، فیل اسپنسر، رئیس کل بخش گیمینگ مایکروسافت، پیشتر گفته بود که دیگر هیچ خط قرمزی برای عرضه بازیهای ایکس باکس روی پلی استیشن وجود ندارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید