هزینه چند میلیون دلاری مایکروسافت برای انحصاری شدن Tomb Raider
هزینهی بالا؟
مایکروسافت مبلغ گزاف ۱۰۰ میلیون دلار را پرداخت کرد تا بازی Rise Of The Tomb Raider به شکل انحصاری عرضه شود.
طی گزارشی، کمپانی مایکروسافت مبلغ بسیار متعجبکنندهای برای عرضهی انحصاری بازی Rise Of The Tomb Raider را پرداخت کرده. این گزارش توسط کاربری به نام Timur 222 تهیه گردیده که یک پروفایل لینکدین در مورد این قرارداد پیدا کرده است. شخصی که قبلا در سمت مدیریت برنامهریزی استراتژیک و برنامهریزی سازمانی اسکوئر انیکس مشغول به کار بوده، در پروفایل خود ذکر کرده که قرارداد انحصاری این بازی حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای مایکروسافت هزینه داشته است!
در پروفایل این شخص، نوشته شده که او سابقهی همکاریهای استراتژیک در مورد بازیهای فرست-پارتی داشته و قرارداد ۱۰۰ میلیون دلاری با مایکروسافت سر انحصاری شدن بازی Rise Of The Tomb Raider بسته است.
این مبلغ به شدت غیر قابل باور و عجیب محسوب میشود، چرا که طبق گفتهی رئیس Eidos Montreal یعنی آقای دیوید آنفوسی، هزینهی تولید کامل جدیدترین نسخه از سری ماجراهای لارا کرافت یعنی Shadow Of The Tomb Raider بین 75 تا ۱۰۰ میلیون دلار اعلام شده است.
البته ممکن است این قرارداد شامل توافقهای دیگری به مانند مارکتینگ این بازی نیز بوده باشد. به هر حال این بازی فقط یک میلیون نسخه روی پیسی و ایکسباکس در سال اول عرضه، فروش داشت و پس از گذشت یک سال روی پلیاستیشن نیز عرضه شد تا فروش کلی این بازی به هفت میلیون نسخه برسد.
طرفداران لارا کرافت بیصبرانه منتظر خبرهای جدیدی در مورد نسخه جدید Tomb Raider در گیمزکام بودند اما اعلام شد که پروژهی جدید سازندگان، قرار است بازی Dream Cycle باشد و فعلا قرار نیست نسخهی جدید از سری ماجراهای بانوی مقبرهنورد را ببینیم.
نظر شما در مورد این قرارداد انحصاری چیست؟ راستی شما کدام نسخه از سری Tomb Raider را بیشتر دوست دارید؟
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید