1%
  • 0/10

چرا استودیو ناتی داگ به پلی استیشن ملحق شد؟

بنیان‌گذار استودیو توضیح می‌دهد

چرا استودیو ناتی داگ به پلی استیشن ملحق شد؟ ۰ ۰۵ دی ۱۴۰۳ اخبار بازی کپی لینک
ناتی داگ پلی استیشن

بنیان‌گذار ناتی داگ به تازگی در گفت‌وگویی توضیحاتی در رابطه با علت فروش استودیو به پلی استیشن ارائه کرده است.

بدون هیچ شک و تردیدی، استودیو ناتی داگ نه تنها یکی از بهترین بازی‌سازهای پلی استیشن به شمار می‌رود، بلکه صنعت بازی‌ها بخشی از موفقیت‌های خود را مدیون این استودیو است؛ استودیویی که بازی‌های ارزشمند و پرافتخاری همچون سری لست آف آس و انچارتد خلق کرده است.

این استودیو در سال ۱۹۸۴ میلادی توسط اندرو گَوین تاسیس شد و بعد از انتشار چند بازی متنوع و موفقیت چشمگیر بازی کراش باندیکوت، در نهایت در سال ۲۰۰۱ میلادی توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی خریداری شد و در حال حاضر نزدیک به دو دهه به عنوان یکی از استودیوهای فرست پارتی پلی استیشن به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در همین راستا، سوالی که ذهن بسیاری از هوادارها را به خود درگیر کرده، این است که استودیو ناتی داگ به چه دلیل به خانواده پلی استیشن ملحق شد؟ اندرو گَوین، بنیان‌گذار استودیو در گفت‌وگویی در این زمینه توضیح می‌دهد:

واگذاری استودیو به بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی فقط به خاطر تضمین آینده مالی ناتی داگ نبود و با نگاهی به گذشته، مشاهده می‌کنیم که این یک تصمیم درستی بوده است.

در ادامه این مصاحبه، اندرو گَوین خاطرنشان کرد که بودجه ساخت یک بازی در اوایل دهه ۸۰ میلادی حدود ۵۰ هزار دلار بود که در اواخر دهه ۹۰ میلادی و توسعه سری Crash Bandicoot، این رقم به بیش از یک میلیون دلار رسید. در ادامه، با توسعه بازی Jak and Daxter در سال ۲۰۰۱ میلادی، ناتی داگ دیگر توان مالی خود را از دست داد و بودجه تولید بازی‌ها از مرز ۱۵ میلیون دلار نیز عبور کرد.

بر این اساس، او مدعی است که ناتی داگ باید توسط بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی خریداری می‌شد تا با تامین بودجه از سوی ژاپنی‌ها، به ساخت بازی‌های ویدیویی خلاقانه خود ادامه می‌داد. البته، هنوز جزئیات این معامله مشخص نیست، اما طبق پیش‌بینی‌ها، این قرارداد بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار برای سونی هزینه داشته است.




نظرات

دیدگاه خود را اشتراک گذارید
guest

0 دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین بیشترین رای
Inline Feedbacks
View all comments