هوش مصنوعی میتواند مرزهای روایت داستان در بازیها را جابهجا کند
نیل دراکمن توضیح میدهد
آقای نیل دراکمن، کارگردان The Last of Us مدعی است که هوش مصنوعی میتواند مرز روایت داستان در بازی ها را جابهجا کند.
به لطف پیشرفت روز افزون هوش مصنوعی، این فناوری چند سالی است که در بسیاری از صنعتها مورد استفاده قرار میگیرد و گویا صنعت بازیهای ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ به طوری که تا به امروز شماری از توسعهدهندگان و شرکتهای بزرگ ناشر از مزیت و برتری این تکنولوژی سخن گفتهاند.
در تازهترین خبرها، ساعاتی پیش آقای نیل دراکمن، مدیر ارشد استودیو ناتی داگ و کارگردان سری لست آف آس، در جریان نشست استراتژی سونی و نمایش هدف سرگرمی خلاقانه خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی میتواند تولید محتوا در بازی ها را متحول کند. به عقیده او، فناوری هوش مصنوعی جدا از کاهش هزینهها، در ساخت پروژههای جاهطلبانه به سازندگان به خوبی کمک میکند.
نیل دراکمن در این زمینه توضیح میدهد:
هوش مصنوعی تولید محتوا را به کلی متحول میکند. البته، این تحول با یک سری مسائل اخلاقی همراه است که باید به آنها رسیدگی شود. فناوریهایی از جمله هوش مصنوعی و ضبط موشن کپچر در خانه، ضمن کاهش هزینهها و موانع فنی، میتوانند در ساخت پروژههای ماجراجویانهتر و جابهجایی مرزهای روایت داستان در بازیها به ما کمک کنند.
در ادامه این صحبتها، نیل دراکمن خاطرنشان کرد که تکامل در ابزار ساخت بازی به طور کلی به نفع توسعهدهندگان برای گسترش چشماندازها است. با این حال، شماری از هوادارها به اظهارات اخیر نیل دراکمن واکنش نشان داده و از بهکارگیری هوش مصنوعی در روایت داستان بازیها انتقاد کردهاند.
لازم به ذکر است که استودیو ناتی داگ در حال حاضر روی ساخت چندین پروژه مختلف مشغول به کار است که البته تا به امروز جزئیات چندانی از آنها ارائه نشده است. به نظر میرسد که بازی جدید این استودیو، یک اثر کاملا جدید تکنفره داستان محور بوده و هوادارها نباید به این زودیها منتظر عرضه The Last of Us Part 3 باشند.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید