کارگردان بازی The Last of Us Part II از تاخیر نامعلوم آن میگوید
این تاخیر کمک میکند تا ایرادات بازی تا جای ممکن کمتر شود
نیل دراکمن، کارگردان بازی مورد انتظار The Last of Us Part II در صحبتهای تازهای، به تاخیر نامعلوم زمان انتشار و همچنین مراحل پایانی ساخت این اثر اشاره کرد.
احتمالا در جریان هستید که شرکت سونی و استودیوی Naughty Dog اعلام کردند انتشار عنوان The Last of Us Part II تا تاریخ نامشخصی به تعویق افتاده است. نیل دراکمن کارگردان بازی در جدیدترین قسمت از پادکست پلیاستیشن به بحث دربارهی این اتفاق و همچنین مراحل پایانی ساخت اشاره میکند. دراکمن در این پادکست تقریبا یک ساعته، از شرایطی که منجر به تعویق انتشار شد، تاثیر این اتفاق روی تیم، راههای دیگر برای انتشار بازی و موارد دیگر گفت.
هنوز باگهایی هستند که آنها را پیدا و رفع میکنیم. ما میخواهیم آن را تا جای ممکن پولیش کنیم. از زمان استقاده میکنیم تا هر بخش را بررسی کنیم و مطمئن شویم همه چیز در سطح کیفی Naughty Dog است.
مسئله همین است. این برای ما بخش خستهکنندهای است. بازی آنجاست و ما باید یک مقدار روی آن کار کنیم و دریابیم بهترین راه برای رساندنش به طرفدارانمان چیست.
قطعا یکی از دلایل این تاخیر به شیوع ویروس کرونا و در نتیجه تعطیلی فروشگاههای انتشار بازی به صورت فیزیکی باز میگردد. شاید با خود بگویید در شرایط امروزی که اینترنت در بسیاری از مناطق دنیا با سرعت مناسبی در دسترس است، بهتر بود سونی بازی را به صورت دیجیتالی منتشر میکرد و پس از بهبود شرایط و بازگشت به وضعیت عادی، نسخهی فیزیکی را ارائه میداد. ولی ظاهرا سونی از یک سو ترجیح داده است تا مخاطبان را محدود به یک راه نکند و از سوی دیگر، برنامههای ویژهای برای انتشار The Last of Us Part II دارد. دراکمن هم در این مورد توضیحاتی ارائه داد.
این یک بازی جهانی است که مردم بسیاری از کشورها منتظر آن هستند و ما میخواهیم مطمئن شویم که منصف هستیم. اگر فقط آن را به قشر کوچکی از مردم برسانیم، مردمی که آن را نمیگیرند چه میشوند؟
بنابراین ما در حال حاضر به تمام راههای مختلف نگاه میاندازیم. بهترین راه برای رساندن آن به تمام طرفدارانمان در سریعترین زمان ممکن چیست؟ اما این موضوع از ما زمان میگیرد تا تغییر کنیم و از اتفاقات سردرآوریم و همچنین ببینیم دنیا در چه وضعیتی است. چیزها روز به روز تغییر میکنند.
یکی از ایدههای مطرح شده این بود که ناتی داگ برای جبران این تاخیر، دمویی که قبلا به صورت خصوصی به خبرنگاران نشان داده بود را عمومی منتشر کند. این ایده در ظاهر جذاب به نظر میرسد، اما دراکمن میگوید که این کار به همین سادگی هم نیست.
خیلی متفاوت است وقتی که یک دمو برای بازی دارید که میتوانید در یک نمایشگاه یا رویداد خبری منتشرش کنید و شما میتوانید افرادی را از ناتی داگ آنجا داشته باشید که نظارهگرند تا مطمئن شوند همهچیز خوب کار میکند.
او در ادامه عنوان کرد عرضهی یک دمو به طور عمومی روی PSN نیاز به کار زیادی دارد تا تمام جوانب احتیاط در آن رعایت شود. به غیر از آن، بازی در حال حاضر نسبت به دمویی که هفت ماه پیش نشان داده شد، پیشرفت زیادی کرده است و در نتیجه آن دمو الان تاریخ مصرف گذشته محسوب میشود.
کارگردان بازی The Last of Us Part II عنوان کرد که اعضای ناتی داگ پیش از دستور رسمی دولت آمریکا، کار از خانه را آغاز کردند. او از بخش عملیاتی و IT استودیو برای فراهم کردن چنین شرایطی تشکر کرد. شرایطی که با توجه به وضعیت فعلی، یک انتخاب نیست.
به طور واضح، بازدهی حالا متفاوت است. خیلی از نفرات از جمله خود من در خانه بچه داریم. بنابراین شما باید بین مسئولیتها از جمله ساخت بازی تعادل برقرار کنید اما ما روحیهی خود را بالا میبریم و آن را حفظ میکنیم.
ناتی داگ اخیرا در پی گزارش سایت کوتاکو و همچنین صحبتهای Jonathan Cooper کارگردان سابق بخش انیمیشن مبنی بر فشار کاری بیش از حد در استودیو، تلاش میکند تا فضای بهتری را برای کارمندان خود ایجاد کند و دراکمن هم در حرفهایش روی این قضیه تاکید دارد.
ما میگفتیم که «ببینید، همین حالا چیزهای زیادی در دنیا اتفاق میافتد. از زمان استفاده و از خودتان مراقبت کنید. زمان را با خانوادهی خود بگذرانید.».
ما حتی به آنها گفتیم که «ببینید، اگر ما تاریخمان را رد کنیم، دیگر رد میشود. ما یک کاری خواهیم کرد، اما شما در اولویت هستید.»
و حتی حالا که ما در حال تمام کردن بازی هستیم، به افراد میگوییم «اگر نیاز به زمانی کوتاه یا یکی دو روز مرخصی دارید، هر چه که باید را انجام دهید تا از خودتان مراقبت کنید. بازی آنجا خواهد بود».
در داخل، ما میدانیم که یک بازی عالی داریم و فقط باید مقدار بیشتری صبر کنیم تا آن را به طرفداران برسانیم. من میدانم که طرفداران ناامید شدهاند و باور کنید وقتی من این را میگویم، ما هم به همان اندازه یا شاید هم بیشتر ناامیده شدهایم چرا که نتوانستیم بازی را به موقع منتشر کنیم.
اگر علاقهمند به گوش دادن کامل این اپیزود از پادکستهای بلاگ پلیاستیشن هستید، میتوانید از طریق ساندکلاد و اسپاتیفای به سراغ آن بروید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید