نویسنده و کارگردان فیلم BioShock سرانجام معرفی شدند
حالا باید به نتیجه کار امیدوار بود!
سرویس استریم نتفلیکس با انتشار یک متن کوتاه در شبکه اجتماعی توییتر، نویسنده و کارگردان فیلم BioShock را معرفی کرده است.
بایوشاک، یک مجموعه بازیهای ویدیویی است که با انتشار BioShock در سال ۲۰۰۷ شکل گرفت. محصول توکی گیمز از دوربین اول شخص بهره برده و المانهای عناوین تیراندازی و نقشآفرینی را در خود جای داده است. این مجموعه تاکنون سه نسخه اصلی دریافت کرده که از لحاظ دریافت بازخوردهای مثبت و میزان فروش عملکرد فوق العادهای داشته و نامش در لیست پرفروشترین فرنچایزهای ویدیو گیم دیده میشود. در ضمن، بایوشاک یک ویژگی مهم دیگر دارد؛ محصولات این مجموعه از داستانی جذاب برخوردار بوده که مفاهیم متعددی از جمله عینیت گرایی، فایده گرایی و استثناگرایی آمریکایی را مورد کندوکاش قرار میدهند.
گور وربینسکی (Gore Verbinski) که سه قسمت از سری فیلمهای دزدان دریایی کارائیب را در پرونده هنری خود دارد، چند سال پیش از سوی یونیورسال پیکچرز انتخاب شد تا اقتباس سینمایی بایوشاک را کارگردانی و تهیهکنندگی کند. فیلمساز آمریکایی میخواست این پروژه را با بودجه زیاد و به گونهای بسازد که نهایتا رده سنی R (نامناسب برای افراد زیر ۱۷ سال) را دریافت کند اما استودیو مخالف بود. بدین ترتیب، پروژه هرگز روی پرده نقرهای نیامد. با گذشت چند سال، نتفلیکس با توکی گیمز به توافق رسید و رسما ساخت یک فیلم سینمایی با محوریت BioShock را کلید زد.
نتفلیکس اخیرا و به واسطه انتشار یک متن در شبکه اجتماعی توییتر نویسنده و کارگردان فیلم BioShock را معرفی کرده است. بر این اساس، مایکل گرین (Michael Green) وظیفه آماده سازی فیلمنامه را به دوش میکشد. او طی سالهای اخیر روی آثار شاخصی کار کرده که برای مثال میتوان به Logan، Blade Runner 2049، Alien: Covenant و Murder on the Orient Express اشاره کرد. در پرونده گرین همچنین نامزدی جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی دیده میشود. کارگردانی هم به فرانسیس لاورنس (Francis Lawrence) سپرده شده است. در صورتی که نامش برایتان آشنا نیست، باید بگوییم او طی سالهای فعالیت خود آثار موفقی از جمله فیلم I Am Legend و سه گانه Hunger Games را جلوی دوربین برده است.
BioShock – فیلم سینمایی و لایو اکشن ما که اقتباسی از یک فرنچایز مشهور ویدیو گیم است – توسط فرانسیس لاورنس و بر اساس فیلمنامهای از مایکل گرین کارگردانی خواهد شد.
انتخاب مایکل گرین و فرانسیس لاورنس را نه تنها باید به فال نیک گرفت، بلکه نشان میدهد دست اندرکاران پروژه درک درستی از بایوشاک دارند. اتفاقات هر سه نسخه این مجموعه در جهانهایی روایت میشوند که چه از لحاظ بصری و از لجاظ تاریخچه منحصر بفرد هستند. گرین و لاورنس هم به خوبی در آثار پیشین خود نشان دادهاند از پس خلق جهانهای داستانی برمیآیند.
از انتشار آخرین نسخه مجموعه بازیهای بایوشاک نزدیک به یک دهه میگذرد. البته توکی گیمز در دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی رسما اعلام کرد نسخه جدید در دسترس توسعه قرار دارد. وظیفه ساخت بازی مزبور روی دوش استودیو جدیدالتاسیس Cloud Chamber قرار دارد که تعدادی از سازندگان قدیمی بایوشاک در آن مشغول به کار هستند. در ضمن، تا به این لحظه جزئیات رسمیای از داستان یا پلتفرمهای هدف منتشر نشده است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید