اطلاعاتی تازه از Skull & Bones، بازی پرحاشیهی یوبیسافت منتشر شد
۱۰ سال توسعه چه نتیجهای خواهد داشت؟
سالهای بسیاریست که ما منتظر اخبار و اطلاعات بازی هستیم که به گفته بسیاری برگرفته از Assassin’s Creed Black Flag است و بالاخره امروز تام هندرسون اخبار خوشحال کنندهای از بازی Skull & Bones برای ما دارد.
طی روزهای اخیر اطلاعات افشا شده بسیار زیادی از یکی از عناوین شرکت یوبیسافت که سالهاست منتظر آن هستیم، منتشر شده و بدون شک این بازی، Skull & Bones عنوانی با محوریت دزدان دریاییست. طبق اخبار افشا شده این بازی شامل دستههای متفاوت کشتیها، سیستم پیشرفت بازیکنان، قابلیت شخصی سازی و همچنین نقشهای جهان باز برگرفته از ماداسگار خواهد بود. بازی Skull & Bones اولین بار در سال ۲۰۱۷ معرفی و پس از آن وارد جهنم توسعهای شد که درحال حاضر و با وخامت ویروس کووید ۱۹ بسیاری از بازیهای درحال توسعه درگیر آن شدهاند.
مراحل توسعه بازی Skull & Bones از سال ۲۰۱۳ آغاز شده و گرچه اطلاعات زیادی درباره بازی در دسترس ما نبوده، اطلاعات نسبتا قابل قبولی را درباره روند توسعه و کارهای صورت گرفته دریافت کردهایم. برای مثال ما طی ماه اردیبهشت سال ۱۴۰۰ خبری مبنی بر شروع دوباره توسعه این بازی از اولین مرحله، پس از مواجهه چند باره با تاخیر را دریافت کردیم. این بازی تابدین لحظه هزینه بسیار زیادی برای شرکت یوبیسافت داشته و بااین حال هنوز در دست توسعه است. این نکته را نیز باید ذکر کرد که پیشتر در سال ۲۰۲۱ این بازی بالاخره مرحله آلفای خود را پشت سر گذاشت.
یکی از معروفترین فعالان صنعت بازیهای ویدیویی و البته افشاگران این صنعت یعنی تام هندرسون (Tom Henderson) اطلاعات تازهای را در صفحه توییتری خود درباره این بازی به اشتراک گذاشته است. ابتدا تام هندرسون اشاره کرد کشتیها از لحاظ اندازه به ۵ دسته و از لحاظ کاربرد به ۳ دسته متفاوت کشتی باری (Cargo)، کشتی جنگی (Combat) و کشتی گردشی (Exploration) تقسیم میشوند که بدون شک همه آنها از لحاظ سرعت حرکت، مقاومت بدنه و سلاحها متفاوت خواهند بود.
در بخش پیشرفت بازیکنان و شخصی سازی، بازی Skull & Bones بسیار شبیه به سایر بازیهای جهان باز بوده و شما از قایق باری کوچک شروع کرده و با استفاده از پولی که به وسیله تکیمل کردن مراحل متفاوت، دزدیها و کارهای فرعی به دست میآورید میتوانید کشتی و گروه خود را پیشرفت داده و تجهیزات خود را تقویت کنید. این بازی همیشه با عناوینی چون Fortnite و Sea of Thieves مقایسه شده و طبق توضیحات تام هندرسون این بازی از لحاظ آزادی عمل واقعا به این دو عنوان شبیه است.
تام هندرسون همچنین در ادامه اشاره کرد که بازی حتی نزدیک به مراحل پایانی توسعه نیست، ولی او تلاش کرد کلیت و فضای بازی را به ما نشان دهد و اشاره داشت که ما در اقیانوس هند و محل تردد ساختگی دزدان دریایی، برگرفته از آبهای ماداگاسکار و موزامبیک سیر خواهیم کرد. کاربران در این بازی میتوانند از دید سوم شخص به گردش در این منطقه پرداخته، کارهای متفاوت انجام دهند، با NPCها ارتباط برقرار کرده و پس از آن به جنگیدن در نبردهای دریایی بپردازند.
همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، این بازی طی سال ۲۰۱۷ معرفی شد و ما شاهد این بازی در مراسم E3 سال ۲۰۱۷ بودیم و یوبیسافت قصد داشت Skull & Bones را طی سال ۲۰۱۸ برای پلی استیشن ۴، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه کند. این عنوان دو مرتبه پس از رونمایی اولیه تاخیر خورد و پس از آن یوبیسافت اعلام کرد که توسعه بازی Skull & Bones بهطور کامل از ابتدا آغاز خواهد شد و طبیعتا سال ۲۰۱۸ دیگر سال انتشار این بازی نبود. یوبیسافت کمی پیشتر اعلام کرد که این عنوان دزدان دریایی تا سال ۲۰۲۲ یا حتی ۲۰۲۳ منتشر نخواهد شد و همین خبر باعث ناامیدی بسیاری از طرفداران این سبک پرهیجان شد.
بازی Skull & Bones توجهات بسیاری را نه بخاطر پیشرفت مراحل توسعه، بلکه بخاطر تاخیرهای طولانی و توسعه نزدیک به ده ساله به خود جلب کرده است. اگر این بازی طی سال ۲۰۲۳ انتشار یابد، رویهای ده ساله از اولین روز آغاز توسعه تا روز انتشار این بازی طی شده است که بدون شک در دسته طولانیترین زمانهای توسعه یک بازی جای خواهد گرفت.
گرچه اخبار منتشر شده توسط هندرسون همیشه نزدیک به واقعیت هستند، ولی باید تمام این اخبار فاش شده را به چشم شایعه نگریست و نباید این اخبار را قطعی دانست. شما چه فکری درباره بازی Skull & Bones میکنید؟ فکر میکنید این عنوان پس از عرضه میتواند عنوانی موفق بوده و نظر کاربران را جلب کند؟ منتظر نظرات شما هستیم.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید