سازندگان از انتشار بازی Returnal در پلیاستیشن پلاس میگویند
امید هاوسمارک به رشد جامعهی بازی
استودیوی هاوسمارک امیدوار است که با انتشار بازی تحسینشدهی Returnal در پلیاستیشن پلاس جدید، بازیکنان بیشتری به تجربهی این عنوان بپردازند.
بدون تردید، عملکرد سونی در نخستین سال از عرضهی کنسول نسل نهمی خود بینظیر بود. این کمپانی ژاپنی در سال ۲۰۲۱ میلادی آثار متعدد و صدالبته ارزشمندی را به طور انحصاری به دست بازیکنان رساند که با تمام جرات میتوان Returnal را به عنوان یکی از موفقترین و بهترین آنها دانست؛ اثری که به لطف روایت داستان درگیرکننده و همچنین ارائهی گیمپلی جذاب، مورد تمجید و تشویق منتقدها قرار گرفت.
موفقیت ریترنال در حدی پیش رفت که سونی در نهایت استودیوی سازنده بازی یعنی هاوسمارک را رسما خریداری کرد. حال که چیزی در حدود یک سال از انتشار بازی میگذرد، چندی پیش ایلاری کویتینن، مدیر اجرایی استودیو، در جریان هجدهمین دوره از مراسم اهدای جوایز بفتا اعلام کرد که با توجه به معرفی سرویس اشتراکی پلیاستیشن از سوی سونی، به شخصه علاقه دارد تا با عرضهی Returnal در پلیاستیشن پلاس، گیمرهای بیشتری به تجربهی بازی بپردازند.
ایلاری کویتینن در این خصوص توضیح میدهد:
همانطور که اطلاع دارید، چند وقتی است که از انتشار بازی میگذرد. ما به خوبی میدانیم که کاربران سرویسهای اشتراکی به تجربهی بسیاری از بازیها میپردازند. من امیدوار هستم که بازیکنان بتوانند که این عنوان را امتحان کنند. در واقع، هیچ هزینهی پنهانی برای بازی در نظر گرفته نشده و اگر به تجربهی بازی علاقهمند باشید، به راحتی میتوانید به سراغ آن بروید. به طور کلی، شرکت سونی همواره تصمیمهای منطقی و عاقلانهای میگیرد. برای مثال، آنها از پنج سال پیش تمامی هزینهها و بودجهی لازم برای ساخت ریترنال را تامین کردند.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، شرکت سونی چند هفتهی پیش از سرویس جدید پلیاستیشن پلاس رونمایی کرد. این سرویس شامل سه سطح مختلف میشود که گزینهی اول آن در واقع همان اشتراک فعلی پلیاستیشن پلاس محسوب میشود. سطح دوم این سرویس، اکسترا نام دارد که به کاربر اجازه میدهد بیش از ۴۰۰ بازی پلیاستیشن 4 و پلیاستیشن 5 را به طور رایگان تجربه کند. آخرین و صدالبته گرانترین سطح به پریمیوم معروف است که در کنار دسترسی به بیش از ۳۴۰ بازی کلاسیک و قدیمی، میتوانید نسخهی آزمایشی برخی از عناوین را برای مدت محدودی امتحان کنید.
در حالی که ژاپنیها تا به امروز فهرست کاملی از بازیهای حاضر در پلیاستیشن پلاس را منتشر نکردهاند، اما انتشار بازی Returnal در این سرویس به طور رسمی تایید شده است. بدین ترتیب، در زمان راهاندازی سرویس اشتراکی سونی از ماه ژوئن امسال (خرداد یا تیر ماه)، کاربران سطوح اکسترا و پریمیوم به رایگان میتوانند از تجربهی این عنوان علمی تخیلی لذت ببرند.
گفتنی است که ریترنال در مراسم BAFTA Games Awards 2022 به خوبی درخشید و در کنار دریافت جوایز بهترین موسیقی و بهترین دستاورد صوتی، در رقابت با دیگر عناوین پرطرفدار پیروز شد و جایزه بهترین بازی سال را از آن خود کرد. همچنین، به لطف هنرنمایی جین پری در نقش سلن واسوس، جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی نیز به این عنوان تعلق یافت.
هنری موستونن، طراح ارشد بازی، معتقد است که توسعهی ریترنال پیشرفتهای مهمی را برای هاوسمارک به همراه داشته است. طبق گفتههای او، این استودیو پیشتر روی ساخت گیمپلیهای جذاب تمرکز داشت که اکنون به خاطر دستاوردهای ریترنال، روایت داستانهای جذاب نیز به اولوتهای اصلی تیم سازنده تبدیل شده است. موستونن میگوید:
گیمپلی همواره در اولویت کار ما است. بر این اساس، ما همیشه روی گیمپلی و مکانیزمهای بازی تمرکز میکنیم. واضح است که قصد داریم ترکیب بهتری بین این دو داشته باشیم. با این وجود، ریترنال به خوبی توانست جهش عظیمی را در تولید بازیهای داستان محور در استودیوی هاوسمارک رقم بزند. اکنون روایت داستان نیز به یکی از بخشهای اصلی کار ما تبدیل شده است.
ایوی کورهونن، طراح روایت بازی، در این گفتوگو اذعان داشت که از این پس روایت داستانهای عمیق و درگیرکننده نقش مهمی را در بازیهای بعدی هاوسمارک ایفا خواهند کرد. او بر این باور است که اگرچه ساخت ریترنال کشف بزرگی برای آنها بود، اما هنوز هم میتوان چیزهای جدیدی خلق کرد. کورهونن در این باره میگوید:
بدون شک ما کارهای بیشتری انجام خواهیم داد. فکر میکنم که واقعا چیزهای ارزشمند، هیجانانگیز و منحصر به فردی را با ریترنال پیدا کردیم. با این حال، مطمئن هستیم که هنوز هم میتوان چیزهای جدیدی کشف کرد. از آنچه که ساختیم و آنچه که دیگران تجربه کردهاند، هیجانزده هستم.
در این میان، بد نیست اشاره کنم که ایلاری کویتینن چند هفتهی پیش در مصاحبهای اعلام کرد که شرکت سونی به ساخت پروژهی بعدی هاوسمارک چراغ سبز نشان داده و تیم توسعهدهنده در حال حاضر روی ساخت یک بازی کاملا جدید مشغول به کار است. آنطور که به نظر میرسد، این عنوان دنبالهی Returnal نیست و یک آیپی جدید تلقی میشود. از طرفی، گفته شده که بازی هنوز در مرحلهی ساخت ابتدایی خود قرار دارد و سازندگان روی ایدهها و نوآوریهای آن فعالیت میکنند. او در این زمینه میگوید:
ما از آخرین دایناسورهایی هستیم که همچنان بازیهای آرکید خلق میکنند! بازی Nex Machina که در سالهای گذشته منتشر شد، کاملا در سبک بکش برو جلو بود که با حال و هوای دههی ۸۰ میلادی توسعه یافته بود. این یک سرنخ برای پروژهی بعدی ما میتواند باشد. مدتی است که ما روی این موضوع فکر میکنیم.
لازم به ذکر است که بازی ریترنال هماکنون به صورت انحصاری برای کنسول پلیاستیشن 5 در دسترس قرار دارد. داستان بازی روی یک فضانورد به نام سلین تمرکز دارد که سفینهاش در سیارهای عجیب و مرموز و صدالبته خطرناکی سقوط کرده است؛ سیارهای که روزگاری محل سکونت یک تمدن باستانی بوده است. او هیچ شریکی در این مسیر ندارد و از قضا، هیچ فردی هم به کمکش نخواهد آمد. از همین رو، باید با استفاده از تجهیزاتی که برایش باقی مانده یک ماجراجویی خطرناک را شروع کند تا شاید سرانجام راهی را برای خروج بیابد.
در صورتی که اطلاعات چندان زیادی در خصوص بازی ندارید و یا در خرید آن مردد هستید، توصیه میکنم که بررسی بازی Returnal را مطالعه کنید. این بازی در رسانه سرگرمی توانست نمره ۹ از ۱۰ را به خود اختصاص دهد که خلاصه و جمعبندی بررسی به شرح زیر است:
بازی ریترنال یکی از متفاوتترین شیوههای روایت داستان را در خود جای داده و گیمپلی نفسگیر و ساختار لوگلایت مراحلش ساعتهای طولانی شما را سرگرم خواهد کرد. این بازی یکی از بهترین تجربههای ممکن تا به امروز از کنسول پلیاستیشن 5 و کنترلر دوالسنس را با خود به همراه دارد.
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با احتمال انتشار بازی Returnal در سرویس اشتراکی پلیاستیشن پلاس چیست؟ به نظر شما، آیا سونی در زمان راهاندازی سرویس مزبور برخی از بازیهای فرست پارتی خود را تقدیم مخاطبان میکند؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید