اطلاعاتی از فناوری DLSS نینتندو سوییچ ۲ فاش شد
رزولوشن پایینتر از حد انتظار
بر اساس گزارشهای اخیر، ظاهرا فناوری DLSS کنسول نینتندو سوییچ ۲ محدود به رزولوشن 1440p خواهد بود.
چند وقتی است که اطلاعات زیادی در خصوص نسل بعدی کنسول سوییچ به گوش میرسد که در تازهترین آنها، جزئیات جدیدی از پردازنده گرافیکی کنسول فاش شده که البته چندان باب میل هوادارها نیست. طبق این شایعهها، ظاهرا این دستگاه از فناوری DLSS انویدیا پشتیبانی میکند، با این تفاوت که وضوح تصویر در آن به 2K محدود خواهد بود.
ریچارد لدبیتر از رسانه معروف دیجیتال فاندری به تازگی در گفتوگویی اعلام کرده که این کنسول از فناوری DLSS 3.5 پشتیبانی میکند که به واسطه آن میتواند بازیها در رزولوشن 4K اسکیل شده اجرا کند. با این وجود، پردازنده گرافیکی دستگاه از DLA یا همان Deep Learning Accelerator بهره نمیبرد.
فناوری DLA یک معماری جداگانه در بخش پردازنده گرافیکی محسوب میشود که به طور موازی با DLSS کار کرده تا قدرت پردازشی را افزایش دهد. به لطف این تکنولوژی، بازیها با وضوح تصویر بالاتر اسکیل شده و رزولوشن نهایی تا حد قابل توجهی افزایش پیدا میکند.
لدبیتر در ادامه گزارش خود ادعا کرده که با توجه به این محدودیت، ماندگاری DLSS به میزان قابل توجهی محدود خواهد شد. علاوه بر اینها، او معتقد است که آپ اسکیل رزولوشنها به دو وضوح 1080p یا 1440p محدود خواهد بود؛ مهمتر اینکه این موضوع احتمالا برای تمام بازیها نیز صدق نخواهد کرد.
البته، دقت داشته باشید که گزارشهای دیگر در تناقض با صحبتهای ریچارد لدبیتر هستند. اگر اخبار بازیها را در رسانه سرگرمی دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که پیشتر شایعه شده بود که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild پشت درهای بسته در رویداد گیمزکام با کیفیت 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه روی سوییچ ۲ اجرا شده است.
طبق گزارشهای منتشر شده، به نظر میرسد که کنسول نینتندو سوییچ ۲ در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی روانه بازار خواهد شد. اگر این شایعه صحت داشته باشد، انتظار میرود که نینتندو در آینده نزدیک به طور رسمی از کنسول نسل بعدی خود پرده بردارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید