استفاده راکستار گیمز از هوش مصنوعی در ساخت بازی GTA 6
طبق ادعای کارمند سابق
بر اساس ادعای یکی از کارمندهای سابق راکستار گیمز، این شرکت از هوش مصنوعی در ساخت بازی GTA 6 استفاده کرده است.
استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازیها هوادارها و منتقدهای بسیاری دارد. گروهی بر این باور هستند که این فناوری منجر به رشد بهتر بازیها شده و در طرف مقابل، برخیها با این نظر کاملا مخالف بوده و هوش مصنوعی را دشمن اصلی نوآوری و ابتکار عمل در توسعه بازیها میدانند.
در این میان، آقای اوبه ورمیج، یکی از کارگردانهاتی سابق راکستار گیمز، به تازگی در گفتوگویی از اهمیت بالای هوش مصنوعی در ساخت عناوین و لزوم استفاده از این فناوری برای تولید انیمیشنهای واقعگرایانه و منحصر به فرد سخن گفته است. در بخشی از این صحبتها، او ادعا کرده که راکستار گیمز احتمالا از هوش مصنوعی در ساخت بازی GTA 6 استفاده کرده است.
ورمیج با اشاره به بخشی از تریلر منتشر شده از جی تی ای ۶ که ساحل بازی را نشان میدهد، ادعا کرد که افراد حاضر در این صحنه هر یک انیمیشن داینامیک مخصوص به خود را دارند و آنطور که به گوشش رسیده، احتمالا توسعه آنها به کمک AI صورت گرفته است.
این کارگردان سابق مدعی است که راکستار گیمز تنها استودیوی بازیسازی در جهان است که اگر به سراغ استفاده از AI در بازیها برود، یک انقلاب بزرگ در حوزه بهکارگیری هوش مصنوعی در صنعت بازیها ایجاد خواهد کرد. از طرفی، در پی این موفقیت، دیگر استودیوها نیز به مرور زمان از آنها پیروی میکنند.
لازم به ذکر است که اگرچه طراحی دستی انیمیشن شخصیتها در بازیها جنبه هنری بالایی دارد، اما تولید آنها نیازمند کار و زمان زیادی است. این در حالی است که هوش مصنوعی در سریعترین زمان ممکن این انیمیشنها را به صورت دینامیکی تولید کرده و در عوض، سازندگان وقت خود را روی بهبود بازی صرف میکنند.
بازی مورد انتظار GTA 6 برای عرضه در اواخر سال ۲۰۲۵ میلادی برنامهریزی شده است. طبق سنت همیشگی راکستار گیمز، ظاهرا این بازی در ابتدا برای کنسولهای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 عرضه میشود و نسخه کامپیوتر بازی با تاخیر یک یا دو ساله به دست گیمرها خواهد رسید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید