پرجزئیاتترین و متراکمترین نقشهها در بازیهای جهان باز
بیشترین جزئیات در محیطهای نسبتا کوچکتر
در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به متراکمترین نقشهها در بازیهای جهان باز که هر گوشه و کنار از آنها را جزئیات و فعالیت قابل توجهی پر کرده است.
گیمرها میتوانند به مدتها صدها ساعت در تجربه عناوین مختلف به ویژه بازیهای جهان باز غرق شوند. از عناوینی که در فضای زمانی و مکانی تاریخی در جریان بوده تا بازیهایی که در فضای فانتزی دنبال میشوند و همگی شکلی از اکشن و تعامل گسترده را به نمایش میگذارند.
اگرچه این عناوین همواره با خط داستانیهای قدرتمندی همراه میشوند با این حال بزرگترین نکتهای که در رابطه با بازیهای جهان باز وجود دارد میزان آزادی بوده که برای اکتشاف در اختیار مخاطبین خود قرار میدهد. در حالی که نقشههای بزرگ میتواند تجربیات عالی را ارائه کنند، چنانچه این نقشهها احساسی از خالی بودن به مخاطب منتقل کنند، این اندازه بزرگ میتواند به مانعی برای لذت بردن از بازی تبدیل شود. بازیهای جهان بازی که از پرجزئیاتترین و متراکمترین نقشهها برخوردار هستند، دارای محبوبیت گستردهای بوده و همواره میتوانند مخاطبین خود را با محتوای که در اختیارشان قرار میدهند سرگرم نمایند.
بازی Marvel’s Spider-Man 2
عنوان Marvel’s Spider-Man 2 که دنبالهای برای نسخه اول آن محسوب میشود در شهر نیویورک سیتی در جریان بوده و به غیر از چندین ساختمان که به دلایل قانونی در بازی حضور نداشته و همچنین تغییرات اندک ایجاد شده برای پیادهسازی صحیح مکانیزمهای گیمپلی، نمونه آشنایی از این شهر شلوغ به شمار میآید. بازی به واسطه ذات خود به مانند نسخه قبل بسیار متراکم و پرجزئیات بوده با این حال نسخه دنباله، از منظر تراکم جمعیتی که این شهر دارد یک قدم پا را فراتر قرار داده است.
نیویورک به قلب تپنده بازی Marvel’s Spider-Man 2 تبدیل شده که در آن ترافیک بیشتر، شخصیتهای بیشتر و تعاملات تصادفی بیشتری جریان دارد. با توجه به این که پلیر میتواند بین شخصیت پیتر پارکر و مایلز مورالز نیز تعویض نماید، هرگز کمبودی از بابت یافتن فعالیتی برای انجام دادن احساس نخواهد کرد.
بازی Hogwarts Legacy
قلعه مشهور و محبوب هاگوارتز نقش مهمی در بازی Hogwarts Legacy ایفا میکند و حتی نقشه سه بعدی مخصوص به خود را دارد. این ناحیه به شکل قابل توجهی متراکم و شامل انواع و اقسام پازلها، مینی گیمها و کوئستهای جانبی میشود. مهمتر از آن برای طرفداران هری پاتر، هر قسمت از این قلعه با ایستراگها و نکاتی پر شده که مخاطبین میتوانند آن را پیدا کرده و مشاهده نمایند.
سایر محیطهای بازی نیز متراکم بوده با این حال شدت آنها به مدرسه جادوگری اشاره شده نمیرسد. در طول نقشه بازی، چالشها و کمپهایی اشغال شده توسط دشمنان وجود دارد که پلیر میتواند به پاکسازی آنها بپردازد.
بازی Assassin’s Creed Odyssey
یکی از دلایل شهرت گسترده مجموعه بازی Assassin’s Creed به نقشههای پرتراکم آنها ارتباط دارد که با توجه به نقشی که پارکور در گیمپلی بازی دارد بسیار منطقی محسوب میشود. اگرچه نسخههای ابتدایی این مجموعه دارای متراکمترین نقشهها در بازیهای جهان باز از منظر شهرها و ساختمانهای مختلف بودند، بازی چون Assassin’s Creed Odyssey توانست چندین محیط شهری را در کنار هزاران محتوای مختلف قرار دهد.
در این عنوان که در قرن پنجم پیش از میلاد در یونان باستان جریان دارد، پلیرها میتوانند با کشتی به شهرهای گوناگونی سفر کنند و همگی آنها نیز به جدیدترین دانش مربوط به تاریخ و علوم آن، به بهترین شکل بازسازی شدهاند. تمامی این محیطها سرشار از فعالیتهایی برای انجام دادن هستند و پلیر چه بخواهد به شکل مخفیکاری یا متدهای دیگر در بازی پیشروی کند، کم و کاستی از بابت بخشهای مبارزات احساس نخواهد کرد.
بازی Fallout 4
عنوان Fallout 4 یکی از پرفروشترین ساخته کمپانی بتسدا (Bethesda) به شمار میرود. یکی از دلایل آن به نقشه متراکم و پرجزئیات آن مربوط میشود که سبب شده تا پلیرها به هر گوشه از جهان بازی برای فعالیت بعدی خود سرک بکشند. بازی در سال 2287 در شهر بوستون و نواحی اطراف ماساچوست به وقوع میپیوندد و طبیعتا هر چه پلیر به مرکز شهر نزدیکتر شود، با جزئیات بیشتری مواجه میشود.
عنوان Fallout 4 دارای یکی از متراکمترین نقشهها در بازیهای جهان باز بوده و فعالیتهای بیشماری را میتوانید در آن برای انجام دادن پیدا نمایید. با این حال تراکم بازی زمانی حتی بیشتر نیز میشود که اقدام به ساخت ساختمانها و محیطهایی برای خود نمایید.
بازی The Witcher 3: Wild Hunt
در حالی که بسیاری از بازیها به تراکم بیشتر در نقشه با جمع کردن تمامی جزئیات در محیطی کوچکتر دست پیدا میکنند، عنوان The Witcher 3 یکی از بزرگترین نقشههای بازیهای جهان باز را در عین متراکم بودن به نمایش میگذارد. اگر بخواهیم بستههای الحاقی منتشر شده برای این بازی را نیز مورد محاسبه قرار دهیم، وسعت نقشه بازی چیزی حدود 88 مایل مربع میشود.
بخشی از این مسئله با استفاده از تلپورت کردن پلیرها از یک منطقه به منطقه دیگر به دست آمده و موجب حذف شدن زمینهای خالی در این بین شده که تنها برای طی مسافت مورد استفاده قرار میگرفتند. این موضوع به پلیرها اجازه میدهد از یک ماموریت فرعی به ماموریت دیگر رفته و یا اقدام به پاکسازی یک کمپ اشغال شده توسط دشمنان نمایند. همچنین همیشه شخصی در نزدیک شخصیت گرالت حضور دارد که بخواهد پیشنهاد بازی گوئنت بدهد.
بازی Watch Dogs
اولین نسخه از مجموعه بازی Watch Dogs در شهر شیکاگو جریان داشته و به واسطه مکانیزمهای مرتبط به هک کردن دستگاهها که در هسته اصلی گیمپلی بازی تعبیه شده، هر منطقه از نقشه بازی متراکم و پرجزئیات است. این موضوع به این دلیل بوده که در طول شهر تقریبا هر چیزی از چراغ راهنمای ترافیکی گرفته تا تلفن همراه هر عابر پیادهای را میتوانید هک کنید.
به غیر از هک کردن، فعالیتهای دیگری نیز در بازی قرار داده شده که میتواند مخاطب را سرگرم نماید. از جمله بازی کردن شطرنج، پوکر و بازیهای دیگر، از جمله فعالیتهای جانبی بوده که سبب شده بازی Watch Dogs دارای یکی از متراکمترین نقشهها در بازیهای جهان باز باشد.
بازی Grand Theft Auto 5
بخش اعظمی از حوادث بازی Grand Theft Auto 5 در یک شهر خیالی به نام لس سانتوس به وقوع میپیوندد که تا حد زیادی از شهر لوس آنجلس الهام گرفته است. در همین راستا مناطق مرکز شهری، مثالی از متراکمترین نقشهها در بازیهای جهان باز را به نمایش میگذارند که هم شامل محیط و هم شامل محتوا میشود.
چه پلیرها در حال تجربه بازی در بخش داستانی باشند و چه در بخش آنلاین به همراه دوستان در حال تجربه آن باشند، همواره فعالیتی مانند تنیس، دارت، مسابقات مختلف، دزدی از مغازهها و سرقتهای بزرگ برای انجام دادن در بازی GTA 5 وجود دارد. هر گوشه از نقشه بازی مورد بحث به واسطه شخصیتهای غیر قابل بازی واقعی که در حال انجام فعالیت مخصوص به خود هستند اشغال شده و جزئیاتی را به نمایش میگذارند که تنها از پس راکاستار گیمز بر میآید. به همین دلیل پلیر هیچگاه در بازی احساس خستگی و تنهایی نخواهد کرد.
بازی Batman: Arkham City
عنوان Batman: Arkham City یکی از بهترین اقتباسها از آثار ابرقهرمانی و کمیک بوکی در تاریخ بازیهای ویدئویی محسوب میشود. در کنار روایت داستانی درخشان و گیمپلی لذتبخش، یکی از مواردی که سبب موفقیت بازی شد به نقشه کوچک و در عین حال متراکم آن ارتباط داشت.
شهر آرکهام سیتی همواره احساس زنده بودن منتقل کرده و پازلهای طرح شده توسط شخصیت ریدلر سبب میشد تا پلیر همیشه کاری برای انجام دادن داشته باشد. از سوی دیگر در هر قسمت از شهر آرکهام، خلافکارهایی به چشم میخورند که از پای در آوردنشان در Batman: Arkham City هرگز حتی پس از صرف چند ده ساعت نیز تکراری نمیشود.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید