سرنوشت کریتوس در بازی God of War Ragnarok متفاوت بود
تغییر یک تصمیم مهم
کارگردان روایت داستان بازی God of War Ragnarok در گفتوگویی خاطرنشان کرد که در ابتدا سرنوشت متفاوتی برای کریتوس در نظر گرفته شده بود.
همانطور که احتمالا اطلاع دارید، جدیدترین بازی از مجموعه خدای جنگ تحت عنوان رگناروک حدود چهار ماه پیش راهی بازار شد؛ اثری که با روایت آخرین حماسه و ماجراجویی کریتوس و پسرش، آترئوس در اساطیر نورس، مورد تحسین منتقدها قرار گرفت و جدا از دریافت جوایز متعدد در مراسمها، رکورد سریعترین فروش در میان بازیهای انحصاری و فرست پارتی تاریخ پلی استیشن را از آن خود کرد.
این موفقیتها را باید مدیون تلاش بیوقفه تیم سازنده یعنی استودیو سانتا مونیکا سونی بود که یک اثر بیعیب و نقصی را تقدیم هواداران کرده است. البته روند ساخت بازی چندان هم ساده و بدون چالش نبوده و توسعهدهندگان به طور مرتب ایدههای مختلفی را بررسی کرده است.
یکی از این ایدهها، سرنوشت کریتوس در بازی بود که گویا در میان تیم سازنده بازی، اختلاف نظرهایی وجود داشت. در همین راستا، آقای مت سوفوس، کارگردان روایت داستان خدای جنگ رگناروک، در تازهترین گفتوگوی خود با رسانه معروف MinnMax اعلام کرد که در ابتدا سرنوشت متفاوتی برای کریتوس در نظر گرفته شده بود.
بر اساس ادعای این کارگردان، ظاهرا در ابتدای روند ساخت بازی، ایده مرگ کریتوس به صورت جدی بررسی شده است؛ به طوری که تیم نویسنده در پیشنویس اولیه داستان قصد کشتن کریتوس را داشتند. در واقع، در پیشنویس ابتدایی، کریتوس در نبرد با ثور کشته میشد.
هرچند، این مرگ دائمی نبود و آترئوس بعد از این مبارزه برای نجات پدرش، به جهنم میرفت. بعد از مبارزههای سخت و پرچالش، در آخر آترئوس پدر خود را نجات میداد و کریتوس بار دیگر به این جهان بازمیگشت. البته، پروسه نجات کریتوس چیزی در حدود بیست سال به طول میانجامید که در این صورت شاهد یک جهش زمانی بزرگ در بازی بودیم.
بر اساس ادعای مت سوفوس، تیم نویسنده در آن زمان این ایده را با اریک ویلیامز، کارگردان بازی، به اشتراک گذاشت، اما ظاهرا او با این موضوع موافق نبود و بدین ترتیب، ایده مرگ کریتوس در مبارزه با ثور به کلی منتفی شد. مت سوفوس در این زمینه توضیح میدهد:
پیشنویس ابتدایی داستان خدای جنگ رگناروک داستان، یک ایده و طرحی داشت که ما آن را در اختیار اریک ویلیامز قرار دادیم. طبق این طرح، قرار بود که کریتوس در ابتدای بازی در نبرد با ثور کشته شود. البته که مرگ او دائمی نبود. این که بعد از این مرگ قرار بود چه اتفاقهایی در بازی بیافتد، برای من دیگر اهمیتی نداشت؛ چرا که این طرح به کلی منتفی شد. با این حال، در آخر کریتوس توسط آترئوس از جهنم خارج میشد.
البته، آقای اریک ویلیامز دلیل منطقی برای رد این ایده بیان کرده و مث سوفوس نیز تغییر سرنوشت کریتوس در نسخه نهایی بازی را تغییر درستی میداند. در حقیقت، با توجه به اینکه کریتوس در بازیهای قبلی نیز کشته و سپس زنده شده بود، تیم سازنده تمایلی به تکرار این موضوع نداشت.
کارگردان روایت داستان خدای جنگ رگناروک در این زمینه میگوید:
اریک ویلیامز تمایلی به روایت این داستان نداشت؛ چرا که کریتوس در بازیهای قبلی بارها مرده و از مرگ بازگشته است. حق با اریک بود و به همین خاطر، طولی نکشید که داستان بازی تغییر کرد.
در ادامه، مث سوفوس خاطرنشان کرد که پایانبندی خدای جنگ رگناروک پیام مهمی برای هواداران داشت. این پیام نشان میدهد که سرنوشت هیچ یک از افراد از قبل تعیین نشده و نباید به پیشگوییها اعتماد کرد. او در این زمینه توضیح میدهد:
در حالی که مشغول توسعه داستان بازی بودیم، میدانستیم که یک سری موارد را رها کرده و آنها را تغییر میدهیم. در مورد اساطیر اسکاندیناوی به خوبی آگاه بودیم که همه چیز درباره سرنوشت و پیشگویی است، اما هدف ما این بود که نشان دهیم این پیشگوییها همیشه صحت ندارند. اگر به دنبال ایجاد تغییراتی در زندگی خود باشید، میتوانید از سرنوشت خود پیروی نکنید. بدین ترتیب این همان داستانی بود که ما میخواستیم به آن برسیم و کریتوس لزوما نباید بمیرد.
بازی خدای جنگ رگناروک در حال حاضر به صورت انحصاری برای کنسولهای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 در دسترس قرار دارد. گیمرهایی که عضو سرویس پلی استیشن پلاس پریمیوم هستند، به لطف انتشار نسخه آزمایشی بازی، به طور رایگان و به مدت سه ساعت میتوانند این عنوان را تجربه کنند.
در صورتی که اطلاعات چندان زیادی در خصوص بازی ندارید و یا همچنان در خرید بازی مردد هستید، پیشنهاد میکنم نقد و بررسی بازی God of War Ragnarok را مطالعه کنید. این عنوان نمره ۹.۵ از ۱۰ را در رسانه سرگرمی به خود اختصاص داده که جمعبندی و خلاصه این بررسی به شرح زیر است:
تجربه خدای جنگ رگناروک برای افرادی که بازیهای داستانمحور را دوست دارند، فوقالعاده دلچسب و هیجانانگیز خواهد بود. حماسه رگناروک میتواند ساعتها شما را پای کنسول پلی استیشن میخکوب کند و حتی پس از اتمام داستان، محتوای کافی برای تجربه بیشتر را در اختیار شما قرار دهد. این در حالی است که معماهای موجود در برخی از مراحل در بازی، احتمالا شما را وادار خواهد کرد تا نحوه رد کردن آن را در اینترنت جستجو کنید و حتی عصبانی شوید!
در پایان این خبر، دیدگاه شما در رابطه با سرنوشت کاملا متفاوت کریتوس و مرگ او در پیشنویس اولیه داستان بازی God of War Ragnarok چیست؟ به نظر شما، آیا مرگ کریتوس با بازخوردهای منفی از سوی هواداران روبهرو میشد؟ شما چه انتظارهایی از بازی بعدی این فرنچایز دارید؟ فراموش نکنید که نظرات شخصی خود را با ما و دیگر کاربران رسانه سرگرمی به اشتراک بگذارید.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید