نخستین اطلاعات از داستان Payday 3 منتشر شد؛ کانسپت آرتهای جدید از راه رسید
این بازی با انجین گرافیکی آنریل ساخته میشود
استودیو اوراسکیل سافتور با برگزاری یک رویداد چند ساعته به مناسبت ۱۰ سالگی سری Payday، نخستین اطلاعات را از داستان Payday 3 به اشتراک گذاشته است.
اوراسکیل سافتور یک استودیو سوئدی است که در سال ۲۰۰۹ میلادی تاسیس شد. آنها دو سال بعد اولین محصول خود یعنی، Payday: The Heist را روانه بازارهای جهانی کردند. اگرچه بازخوردهای دریافتی متنقاض بودند، عملکرد خوبی در زمینه مالی به ثبت رسید تا نسخه دوم در سال ۲۰۱۳ عرضه شود. Payday 2 نه تنها در جلب نظر مثبت کارشناسان موفق عمل کرد، بلکه در زمینه فروش فراتر از انتظارها ظاهر شد و ناشر خود را غافلگیر کرد، تا جایی که 505 گیمز مجبور شد به منظور پاسخگویی به تقاضا، میزان عرضه را افزایش دهد. در ضمن، اوراسکیل از سال ۲۰۱۲ میلادی زیرمجموعه استاربریز به شمار میرود.
با در نظر گرفتن موفقیتهایی که Payday 2 برای سازندگان و ناشر خود به ارمغان آورده بود، پیشبینی میشد قسمت سوم در دست ساخت قرار بگیرد؛ اتفاقی که نهایتا در سال ۲۰۱۷ میلادی رسما تایید شد. اعضای تیم توسعه در ابتدا از موتور گرافیکی والهالا استفاده کردند که به خودشان تعلق داشت. با گذشت مدتی بعد به این نتیجه رسیدند که والهالا هنوز جای کار داشته و تکمیل نشده است. در نتیجه، تصمیم گرفتند موتور گرافیکی را از والهالا به آنریل 4 تغییر دهند. احتمالا طولانی شدن روند توسعه را باید به پای همین اتفاق نوشت.
اوراسکیل سافتور چند روز پیش و به مناسبت ۱۰ سالگی سری بازیهای Payday یک رویداد دیجیتالی چند ساعته برگزار کرد که بخشی از آن ش به داستان Payday 3 اختصاص داده شده بود. اریک وونوی (Erik Wonnevi) کارگردان بازی بوده و در بخشی از صحبتهای خود فاش کرد اتفاقات در سال ۲۰۲۳ میلادی و در شهر نیویورک رخ میدهند. او همچنین تاکید داشت شخصیتهای اصلی نسخه اول، یعنی دالاس، هاکستون، چینز و ولف به واسطه دوستان قدیمی خود به بازنشستگی پایانی داده و به دنیای خلافکاری بازگشتهاند؛ دنیایی که دیگر مثل قبل نیست.
از آنجایی که جهان طی سالهای گذشته تغییرات زیادی داشته، سازندگان تصمیم گرفتهاند تغییرات در Payday 3 قابللمس باشد. به همین دلیل، داستان Payday 3 با موضوعات امروزی مانند دارک وب، رمز ارز، نظارت گسترده و رسانهها گره خورده است. تغییرات تنها به محیط خلاصه نشده و ابزارهایی که شخصیتهای اصلی داستان از آنها برای سرقت بهره میبرند هم تغییر خواهند کرد. سازندگان همچنین وعده دادهاند نیویورکی که در بازی بازسازی میشود، بسیار «زنده» و «عظیم» خواهد بود. در ضمن، خبری از گیم پلی نشد اما چند کانسپت آرت به نمایش درآمد که در ادامه قابلمشاهده هستند:
همانطور که گفته شد استاربریز حالا شرکت مادر اوراسکیل سافتور به شمار میرود. استاربریز در مارس سال جاری میلادی یک قرارداد به ارزش ۵۰ میلیون یورو با کخ مدیا بست. در نتیجه این قرارداد، وظیفه نشر Payday 3 حالا روی دوشهای این شرکت آلمانی قرار دارد. سازندگان همچنین اعلام کردند به لطف قرارداد نه تنها هزینههای تولید و بازاریابی، بلکه هزینههای آمادهسازی بهروزرسانیها تا ۱۸ ماه پس از عرضه رسمی هم تامین شده است. به خصوص اینکه این عنوان یک «بازی به عنوان سرویس» خواهد بود. در ضمن، استاربریز هنچنان صاحب امتیاز سری Payday است.
طبق برنامهریزیها، بازی Payday 3 در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۳ میلادی برای پلی استیشن، ایکس باکس و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد. در حال حاضر مشخص نیست نسخههای نسل هشتمی هم در دست ساخت هستند یا خیر.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید