هدف سونی ترغیب گیمرهای کامپیوتر به خرید کنسولهای پلی استیشن است
هرمن هالست توضیح میدهد
بر اساس اظهارات اخیر هرمن هالست، یکی از مدیرعاملهای پلی استیشن، هدف اصلی سونی این است که گیمرهای کامپیوتر برای تجربه بازیهای داستان محور، کنسولهای پلی استیشن را خریداری کنند.
چند وقتی است که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی بازیهای سرویس محور و انحصاری پلی استیشن را به طور همزمان برای کنسولهای پلی استیشن و پلتفرم رایانه شخصی منتشر میکند. با این حال، این استراتژی برای عناوین تکنفره و داستان محور صدق نمیکند.
در واقع، بازیهای داستان محور سونی در ابتدا برای پلی استیشن منتشر میشوند و با گذشت چند سال از عرضه آنها، به دست کاربرهای پیسی میرسد. علت این ماجرا به سیاست ژاپنیها بازمیگردد؛ به طوری که آنها قصد دارند تا گیمرهای کامپیوتر را به خرید کنسولهای پلی استیشن ترغیب و تشویق کنند.
به گفته آقای هرمن هالست، سونی با انتشار بازیهای تکنفره روی کامپیوتر باعث میشود تا گیمرها برای تجربه دنباله این عناوین به سراغ تهیه کنسولهای پلی استیشن بروند. به همین خاطر، میزان فروش کنسولها به مراتب افزایش مییابد و این سیاست برای گسترش کسبوکار برند پلی استیشن عالی خواهد بود.
در میان این گفتهها، بهتر است بدانید که هرمن هالست خاطرنشان کرد که نسل نهم تا به امروز سودآورترین نسل بوده و از عملکرد پلی استیشن 5 رضایت دارد. به گفته او، اگرچه تعداد بازیکنهای کنسولهای PS4 و PS5 تا حدودی با یکدیگر برابر بوده، اما مدت زمان تجربه بازیها در PS5 به طرز قابل توجهی بیشتر است.
با توجه به عرضه بازی Helldivers 2 برای کامپیوتر و موفقیت چشمگیر این عنوان، به نظر میرسد که سونی همچنان به این رویکرد خود ادامه خواهد داد. لازم به ذکر است که بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ میلادی بیش از ۱۰ بازی سرویس محور منتشر کند که احتمالا تمامی اینها برای پیسی عرضه خواهند شد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید