تهیهکننده Phantom Blade Zero مضامین فرهنگی جدید را نوعی برتری میداند
امری که میتواند مخاطب بیشتری جذب نماید
به عقیده تهیهکننده Phantom Blade Zero مضامین فرهنگی جدید برای بازیها مهم بوده و نباید از دقت در نمایش صحیح آنها برای مخاطب جهانی کاسته شود.
لیانگ کیوِی (Liang Qiwei) که با نام Soulframe نیز شناخته میشود به عنوان مدیرعامل استودیو S-Game و تهیهکننده بازی Phantom Blade Zero به تازگی گفتگویی با نشریه ژاپنی 4Gamer داشته است. بازی اکشن در دست ساخت این استودیو دارای نوعی زیباییشناسی “کونگفو پانک” بوده و بدین ترتیب توصیف شده که از “کونگفو و هنرهای رزمی به عنوان هسته و جامه اصلی در فرهنگ عامه استفاده میکند.”
بهعلاوه کیوِی به این موضوع اشاره داشت که داشتن یک تم ناشناخته به عنوان بخشی از جذابیت بازی برای مخاطب جهانی در نظر گرفته میشود و در همین راستان بازی خودشان را با بازی Black Myth: Wukong ساخته استودیو گیم ساینس (Game Science) مقایسه کرد که به موفقیت کمنظیری دست پیدا کرده است.
“اگر به عناوین اخیر برای مثال Black Myth: Wukong نگاهی بیندازیم، این بازی در مقایسه با ساخته ما از نظر فرهنگی مانع بلندتری را برای غلبه به آن داشته زیرا کاملا براساس یک مورد از آثار ادبیات کلاسیک چینی تولید شده است.”
تهیهکننده Phantom Blade Zero توضیح داد “استودیو گیم ساینس شاید با این مشکل مواجه شده باشد که پلیرها متوجه پیشزمینه فرهنگی اثرشان نشوند. اما به نظر من، کیفیت و تجربه شکل گرفته هسته اصلی یک بازی هستند. اگر شما بتوانید به کیفیت بالا و یک تجربه بازی کردن سرگرمکننده دست پیدا کنید، به نظر من تم یا مضامین دشوار و ناشناخته در اصل میتوانند یک برتری باشند و به عنوان یک چالش در نظر گرفته نشوند. اگر بازی شما سرگرمکننده باشد، مخاطبین تمهای ناشناخته را به عنوان موردی تازه درک و دریافت میکنند.”
ایشان ادامه داد “دلیل آن که ما گیمرهای چینی، فرهنگ غربی و ژاپنی را میشناسیم به این دلیل است که در ابتدا بازیهای بسیار سرگرمکنندهای از غرب و ژاپن را تجربه کردهایم. ما به تدریج به آنها عادت کردهایم. من شک دارم که در ابتدا و زمانهای گذشته، پلیرهای چینی اطلاعات آنچنانی در رابطه با سامورایی ژاپنی داشته و فکر نیز نمیکنم که علاقه چندانی نیز به آنها داشتهاند. اما چون بازیهای خوب بسیاری در رابطه با آنها وجود دارد، اکنون آنها را به عنوان یک مضمون شناخته شده به جا میآورند.”
“بنابراین بخواهم تکرار نمایم، اگر خود بازی هیجانانگیز باشد، حس ناشناخته بودن تم و مضامین آن میتواند یک برتری و نه یک مانع در نظر گرفته شود. من فکر میکنم این یک مزیت بزرگ بوده که میتواند مخاطبین بیشتری را جذب نماید.”
عنوان مذکور برای دو پلتفرم رایانههای شخصی و پلی استیشن 5 در دست تولید قرار دارد و در حال حاضر هیچ زمان انتشار مشخصی ندارد.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید