فیل اسپسنر از ریبوت بازی Perfect Dark برای ایکس باکس میگوید
جوانا دارک باید بازگردد!
طبق آخرین مصاحبهای که فیل اسپنسر (Phil Spencer) انجام داده، او برخی جزئیات درباره روند ساخت ریبوت بازی Perfect Dark را اعلام کرده است که در آن اشاره به تغییر حالت کلیشهای قهرمانان مرد به یک شخصیت اصلی زن و همچنین اطلاعاتی درباره تیم سازنده این عنوان دارد.
رقابت بین پلی استیشن و سونی از همان ابتدای عرضه کنسول پلی استیشن ۱ و ۲ دقیقا در ساخت و تولید بازیهای انحصاری بوده و همین روند در کنسولهای نسل نهمی هم مشاهده میشود. با این حال هر قدر هم مایکروسافت برای گرفتن روال این رقابت با خریدن استودیوهای مختلف و همچنین ارائه سرویسهایی مانند گیم پس (Game Pass) تلاش کند، اما از طرف دیگر سونی با برخی از انحصاریهای خود چند قدمی را جلوتر خواهد بود؛ یا حداقل بهتر است این مورد را از دید منتقدان بازیها و همچنین تعداد طرفداران حساب کنیم.
حال این مسئله را خود شخص فیل اسپنسر، مدیر حال حاضر کمپانی ایکس باکس نیز به خوبی درک کرده و به نظر میرسد که قصد دارد تا در آن تحول تازهای ایجاد کند؛ تحولی که از خرید بتسدا (Bethesda) شروع شده و ظاهرا با ریبوت سری بازی Perfect Dark ادامه دارد.
گفتههای اسپنسر درباره ریبوت بازی Perfect Dark
شاید اولین چیزی که در این مطلب به دنبال آن هستید برخی جزئیات درباره گیم پلی و داستان عنوان جدید در سری Perfect Dark باشد، اما متاسفانه اسپنسر خوب بلد است که تا رسیدن زمان مناسب صبر کرده و چیزی را برای طرفداران لو ندهد. با این حال او درباره این عنوان جدید بسیار خوشبین است و فکر میکند که زمینه مدرن و جذاب Perfect Dark میتواند کاملا با آنچه که بازیکنان میخواهند جور باشد.
در واقع سازندگان این عنوان از استودیو جدید The Initiative هستند؛ یک استودیو واقع در سانتا مونیکا که مدیریت آن بر عهده درل گلاگر (Darrell Gallagher)، کارگردانی است که پیشتر او را در هدایت ساخت عناوین محبوبی مانند ریبوت Tomb Rider و یا Deus Ex: Human Revolution دیده بودیم. همچنین جالب است بدانید که این اولین پروژه استودیو The Initiative است و انتظار میرود که در آینده شاهد عناوین فوقالعاده جذابی از آن باشیم که سطح انحصاریهای ایکس باکس را چند مرتبه بالاتر خواهد برد.
با این وجود در مصاحبه اخیر اسپنسر، او بسیاری از سوالهای طرفداران را بیجواب گذاشت؛ مانند اینکه «آیا این ریبوت به کلی داستان را از اول روایت میکند یا اینکه دنبالهای بر عناوین قبلی خواهد بود؟». در جواب اسپنسر اظهار کرده که عملا این موضوع فرقی هم نمیکند! این یعنی واقعا مهم نیست که سری Perfect Dark ریبوت و بازسازی شود یا اینکه از سر گرفته شده و داستان را همانطور که باید و شاید ادامه دهد. بلکه نکته اینجاست که اضافه کردن این سری قدیمی و احیاء آن همان چیزی است که سازندگان به دنبال آن هستند. او همچنین اظهار کرده که در حال حاضر برنامههایی برای اینکه کدام یک از این دو راه در پیش گرفته شود چیده شده و باید دید که آنها تا چه حد میتوانند انتظارات طرفداران را از یک انحصاری تمام عیار برآورده کنند. این در حالی است که انتخاب کردن یکی از عناوین قدیمی به عنوان پایه و سپس ادامه ساخت دنبالههای متفاوت در سالهای آینده برای آن کاملا منطقی خواهد بود.
او همچنین اظهار کرده که در حال حاضر، بیشتر انحصاریهای ایکس باکس شامل یک مرد و اسلحه میشوند و حال اضافه کردن یک شخصیت زن به عنوان کاراکتر اصلی، میتواند به شدت برای طرفداران تازگی داشته باشد؛ آن هم اگر جوانا دارک (Joanna Dark) نقش آن را بازی کند! به علاوه، اضافه کردن ریبوت بازی Perfect Dark به مجموعه پروژههای مایکروسافت موردی است که از مدتها پیش در دست ساخت قرار گرفته و هیچ مثال تازهای نیست، زیرا اسپنسر ادعا میکند که حتی پیش از پایهگذاری استودیو جدید و انتخاب تیم سازندگان، ایده ریبوت این مجموعه را داشته است.
نظرات
دیدگاه خود را اشتراک گذارید